ironduke Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Jeg har bundet meg i 12 måneder til NGT, men jeg har flere ganger kontaktet dem og klaget på at nettet er ustabilt. Jeg må ganske ofte drive å skru av og på modemet for å få internett igjen. De har prøvd å fikse det, men klarer det ikke. Alt fungerte fint med forrige leverandør. Lurer nå på om jeg kan si opp avtalen selv om jeg har binding når det er så mye problemer? Lenke til kommentar
uberboss Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Hva med å ringe til Nextgentel?? Lenke til kommentar
Konge Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Og ett annet tips er å ringe dem i arbeidstiden altså ett eller annet sted mellom 08:00-16:00 fordi da er det større skjanse for å få tak på en av disse seniorkonsulentene som faktisk har lov til å gjøre annet enn å lese av fra det A4-arket de fikk utdelt ... unnskyld uttrykket men jeg har erfart at slike seniorer løser ting på en helt annen måte og bruker mye kortere tid enn noen som spør om du har brukt en orginal ledning fra veggboksen og om splitteren er fra sibir if you catch my drift . Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Det er en ide å sjekke ut årsaken til at du faller ut. Mulige årsaker kan være: 1 - For høy hastighet i forhold til linjelengde/støy. 2 - Ustabilt routermodem pga bittorrent eller lignende trafikk. 3 - Linjefeil. 4 - ? Linjelengde finner du her: http://www.hardware.no/speedometer/options.php Du kan jo gjerne fortelle hvilket routermodem du har og hvilken hastighet + linjelengde / tykkelse du får oppgitt. Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Støtter Konge der. Be om å få prate med en fra second line eller en teamleder. Lenke til kommentar
ironduke Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 Jeg har ringt og snakket med dem flere ganger, men det var nok utenom ordinær åpningstid ja. De sendte ut montør som skulle fikse det, men problemene vedvarer. Hadde først høyeste hastighet, så gikk vi ned til ca. 9000. Nå er jeg på 6000. Her er resultatet fra testen: Sentralnavn: STY Linjelengde: 1120 meter Kobberkvalitet: 06 mm Maks. hastighet: ADSL 14432/800 Da skulle det vel ikke være noe problem med å ha en hastighet på 6000? Det som skjer er at både DSL og INTERNET-lampa slukner. Så går det kanskje 1 minutt eller noe. Så er lyser begge igjen. Så har jeg internett ca. 1 minutt før det samme gjentar seg. Sånn holder det på, med mindre jeg skrur av og på ruteren. Da bruker det å ordne seg. Men om noen dager er det på'n igjen. Heldigvis klarer jeg å fikse det nå, men når jeg hadde høyeste hastighet skjedde det hele tiden! Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Høres ut som den mister ip-tilkoblingen og må hente inn ny IP. Er det som skjer når du restarter den, at den henter ny ip-adresse fra NGT's servere. Hør med NGT om hvor lang "leasetime" dem har på ip-adressene. Altså hvor lenge du opptar den bestemte ip'en, for om du mister den må du restarte modem Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Kan høres ut som et problem ISP må løse ja. Burde fungere greit med 6Mbit på den avstanden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå