Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg angående VSTi plugins?

Mixman404

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

tviler jeg på siden MIDI ikke er lyd...

du må nok belage deg på litt jobb og lage det selv, men div VST synther..

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Det finnes en god del programmer der ute, men få som leverer et bra resultat, da man ofte har flere frekvenser som spilles av samtidig og ikke alle programmer bruker like bra algoritmer for å finne hvilke frekvenser dette er. Og det er egentlig alt slike plugins gjør, er å ta lydfrekvenser og konverterer dem til deres ekvivalenter innen midinoter.

Og derfor må en rydde opp mye i en ferdig midifil, fordi ikke det tas med unødvendige frekvenser som programmet ofte tror er en note el.lig . Men du bør prøve ut autotune som HKH her foreslår.

Selv bruker jeg Melodyne, da jeg trives bedre med brukergrensesnittet.

Du kunne også prøvd ut dette mye billigere systemet her:

http://www.widisoft.com/

Og billigere betyr ikke dårligere, er et veldig effektivt program, og ligner veldig Melodyne i grensesnittet, men viktigst av alt, så produserer det er resultatet som er på linje med de større programma.

Endret av safeaim
Lenke til kommentar
Det finnes en god del programmer der ute, men få som leverer et bra resultat, da man ofte har flere frekvenser som spilles av samtidig og ikke alle programmer bruker like bra algoritmer for å finne hvilke frekvenser dette er. Og det er egentlig alt slike plugins gjør, er å ta lydfrekvenser og konverterer dem til deres ekvivalenter innen midinoter.

Og derfor må en rydde opp mye i en ferdig midifil, fordi ikke det tas med unødvendige frekvenser som programmet ofte tror er en note el.lig . Men du bør prøve ut autotune som HKH her foreslår.

Selv bruker jeg Melodyne, da jeg trives bedre med brukergrensesnittet.

Du kunne også prøvd ut dette mye billigere systemet her:

http://www.widisoft.com/

Og billigere betyr ikke dårligere, er et veldig effektivt program, og ligner veldig Melodyne i grensesnittet, men viktigst av alt, så produserer det er resultatet som er på linje med de større programma.

Jeg tror han mente at han hadde en lyd, som han ville bruke på synthen sin, altså at lydfilen skulle bli brukt som en instrumentlyd. Om jeg skjønte trådstarter riktig?

Lenke til kommentar

hehe, du har vel rett :p

Hvilken synth har du mixman404? Det er fint å vite det da det kan avgjøre om din sin kan i kanskje laste lydfiler. Fordi konverterting av en lyd til midi, vil ikke gjøre annet enn å gjøre om til en note. Det du vil kanskje, er å kapre en lyd for å spille den av, kromatisk. Men det kan jo hende at din synth kun f.eks har en fastsatt presetbank, med f.eks 128 instrumentlyder, og dette vil ikke kunne endres.

PS. Sorry hvis innlegget kan virke fordummende, er ikke meningen å undervurdere dine kunnskaper!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...