Gå til innhold

Hvordan få tilgang på partisjon på ekstern harddisk som er tidligere systemdisk?(Løst)

gwh

Anbefalte innlegg

Har en pc hvor psu'en tok kvelden.

Har tatt ut hdd, en Samsung p120 250gb som er partisjonert i to deler, en systemdisk/office del og en lagringsdel for musikk/filmer.

Denne hdd skal brukes som ekstern lagringsplass når jeg har fått ut alle dataene som ligger på systemdelen, bl.a. tilgang på tidliger e mailer i outlook++.

Har kjøpt en Nexstar 3 og plugget inn hdd i denne. Får opp kun den partisjonen hvor data er, og ikke system/office partisjonen.

Hva må man gjøre for å få opp denne partisjonen?

Kjører Vista home premium.

Endret av gwh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da fikk jeg den opp, takker for forslaget.

Da var det neste problem...

Får ikke til å starte outlook 2003 som ligger på den eksterne disken får bare feilmelding om at en løsning finnes, og den foreslår å oppdatere på Windows Update. Dette går ikke. Alt jeg trenger å gjøre der er å lage en pst fil slik at jeg får overført data til den nye hdd. De andre data får jeg tilgang til.

Lenke til kommentar
Får ikke til å starte outlook 2003 som ligger på den eksterne disken...

Du må starte outlook i den Windowsinstallsjonen du har startet maskinen med (det vil si at du ikke kan starte outlook på den eksterne harddisken). For å ta vare på mailen kopierer du bare pst-filen fra den eksterne harddisken til den nye harddisken og kobler den opp mot den outlook'en du har installert der.

Lenke til kommentar

Du skal kunne får tilgang til eposten din via Outlook i det nye oppsettet, så du trenger ikke å starte opp Outlook på den eksterne (som ikke nødvendigvis går bra).

Under Documents and Settings, ditt brukernavn og Programdata mener jeg du skal finne Outlookfilene. Husker ikke nøyaktig, da jeg alltid lagrer eposten et helt annet sted. Faktisk sammen med dokumenter etc på egen partisjon, slik at jeg kan gjøre reinstall uten å miste en eneste epost. Mailfila heter vel Outlook.pst

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...