Gå til innhold

Kjøpe kun cd-key til Windows XP Pro?


Anbefalte innlegg

Jeg har nå lagt inn Windows XP med en original cd. Cd-key`en er det en stund siden jeg hadde, og lurer derfor på om jeg kan kjøpe en cd-key et eller annet sted.

 

Siden jeg ikke fikk aktivert i tide, kommer jeg ikke inn i Windows før jeg har en cd-key.

 

Kikket litt i prisguiden, men der må man kjøpe en fullstendig utgave av XP til ca 3000,- :(

 

Så om det er noen som vet hvor dette kan skaffes så hyl ut!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har nå lagt inn Windows XP med en original cd. Cd-key`en er det en stund siden jeg hadde, og lurer derfor på om jeg kan kjøpe en cd-key et eller annet sted.

 

Siden jeg ikke fikk aktivert i tide, kommer jeg ikke inn i Windows før jeg har en cd-key.

 

Kikket litt i prisguiden, men der må man kjøpe en fullstendig utgave av XP til ca 3000,- :(

 

Så om det er noen som vet hvor dette kan skaffes så hyl ut!

 

Du trenger hvert fall ikke betale 3000,- for XP Pro, se her hos Datakjeden f. eks: http://datakjeden.no/default.asp?orderby=&...=4&sm=10339

Lenke til kommentar
Hvilken cd-key brukte du da, da du installerte xp'n?

 

En som ikke er helt lovlig, men som fungerer såpass at man kommer inn i Windows. Aktivering derimot er umulig. Jeg kjøper gjerne en lisens, men betaler ikke i dyre dommer for det.

 

 

 

Jeg fant ut at i et av tekstdokumentene på cd`en ligger cdkey`en som tilhører denne plata. Siden dette er en original cd som ble levert med en ny pc for lenge siden, trodde jeg at jeg var safe. Men når jeg taster inn denne og ber om aktivisering via internett så blir hele siden blank mens det står "Kontrollerer tilkopling". Så forsvinner dette og det er bare en helt blank side.

 

Etter 5-6 sekunder kommer knappene "Telefon", "Påminn meg senere" og "Prøv på nytt" opp, men det står ingenting i selve vinduet. Der står det jo vanligvis at man enten må prøve en ny cdkey eller at aktiviseringen var godkjent.

 

Kan jeg ringe Mircosoft og få fikset det på denne måten? Siden jeg nå har funnet den originale cdkey`en?

Endret av King-Nothing
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...