Evanna Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Hei. Jeg holder på med en hjemmeside i deamweaver, og har noe problemer med css styles. Problemet består i bytting av farger. Alltså bunnfargen/background er burgunder rød, font/skrift (text color) er knall gul. Hva om jeg vil forandre background til color/hvit og font/text color til blå eller svart? Jeg har aldri gått på kurs i dreamweaver, men det er ingen tvil om atjeg trenger det. Det gjelder i første omgang ''title'', som burgunder med gul skrift. hvordan endre, hvor/hva gjør jeg. Nav, nav link, sidebarheader/footer, sidebar promo, diverse nummererte style. Jeg er klar over at dette er enkelt for den som kan det, men jeg kan det alltså ikke. Jeg betaler gjerne for proff hjelp. mvh Evanna Lenke til kommentar
semafor Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Velg code view og kopier/lim inn koden her. Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Her ble det mye på en gang. Men for å endre bakgrunnsfargen endrer du background-color evt. background tekst endrer du i color For ytteligere hjelp, må du kopiere inn koden din, vis du vet hva det er. Du gjør det ved å trykke på "Code" ikonet i Dreamweaver. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) Han mener kodeformateringen i selve Dreamweaver, ikke på en eventuell nettside. Gå til Edit > Preferences > Code Coloring, marker CSS og trykk "Edit Coloring Scheme" Endret 2. januar 2008 av garanti Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå