Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

laptop hp dv6000 slår seg av

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen som kan hjelpe meg med mitt problem? eg skal prøve å forklare så nøyaktig som mulig.

Dette er saken: eg har en HP Pavilion dv6000 og når eg slår den på kommer det opp en svart skjerm som står HP invent (dette er normalt) men så kommer det opp 5 valg der eg kan velge å starte windows på vanlig måte, i sikkermodus, sikkermodus med nettverk, sikkermodus med kommandolinje og siste fungerende innstillinger som virket, har prøvd alle disse og det som skjer er at det velkjente windows xp home lastesiden kommer frem MEN så blir skjermen blå og det står noe hvit skrift som eg ikke får tid til å lese før maskina slår seg av.

Eg har prøvd med en ny harddisk og da virker maskina som normalt men problemet mitt er at eg har alle de verdifulle bildene mine inne på den ødelagte harddisken, er det mulig å få orden på harddisken eller må en boot disk til eller er filene mine tapt?

Isåfall kan noen guide meg igjennom det å hente ut filene mine med en boot disk? eg har satt cd som oppstart i bios og da kommer det opp følgende: ULTIMATE BOOT CD VER 3.3.

F1 mainboard tools

F2 hard disk tools

F3 filesystem tools

F4 other tools

F5 user defined tools

F6 DOS/Linux boot disks

F7 Insert for UBCD

F8 boot first hard disk

F9 boot second hard disk

F10 drop to console

Noen som kan hjelpe meg her? det settes stor pris på :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, eg har fått tak i ERD Commander 2005 som en ISO fil men den vil ikke starte automatisk opp i laptopen eg har problemer med, eg har brent den som oppstartsbart image med NERO men når eg starter laptopen går den bare til de valgene eg nevnte ovenfor selv om eg har satt cd rom som first boot device i bios.

Eg har lest at erd commander skal være veldig enkelt og brukervennlig og ble litt skuffa at cd`en ikke vil starte.

Det neste eg kommer til å prøve er å kjøpe et eksternt kabinett som eg kan koble den harddisken som tuller seg til i og overføre alle filer og bilder før eg prøver å formattere den med windows cd`en min....jah og en ting til... eg prøvde repair console på windows cd`en men den spør meg etter administrator passord... og det aner eg ikke hva er...

Lenke til kommentar
Ok, eg har fått tak i ERD Commander 2005 som en ISO fil men den vil ikke starte automatisk opp i laptopen eg har problemer med, eg har brent den som oppstartsbart image med NERO men når eg starter laptopen går den bare til de valgene eg nevnte ovenfor selv om eg har satt cd rom som first boot device i bios.

Eg har lest at erd commander skal være veldig enkelt og brukervennlig og ble litt skuffa at cd`en ikke vil starte.

Det neste eg kommer til å prøve er å kjøpe et eksternt kabinett som eg kan koble den harddisken som tuller seg til i og overføre alle filer og bilder før eg prøver å formattere den med windows cd`en min....jah og en ting til... eg prøvde repair console på windows cd`en men den spør meg etter administrator passord... og det aner eg ikke hva er...

Du har pakket ut ISO filen??

administrator passord : Prøv å bare trykk på enter elr 1234 elr 12345

Jeg svarer når jeg ser at du har svart :)

Lenke til kommentar

Høres ut som om du har et par korrupte filer i windowa mappa di.

Dette er verdt et forsøk, og skal ikke føre til sletting av noen av dine private filer.

Start opp ifra xp cd-plata (om det er xp du har da)

Velg reparer når du får valgene mellom å reparere eller legge inn windows.

Da skal du komme til en dos konsol, der du må logge på rett partisjon med windows (som regel er det bare en her), også må du skrive inn administartor passordet ditt.

Når dette er ferdig skal det stå noe sånt som "c:\windows>" (mulig jeg husker feil her)

Men du skal ihvertfall skrive chkdsk (denne kan fullføre og si at det ikke er funnet feil, og også gi en annen kommando, det er denne du skal bruke.. men denne husker jeg ikke i hodet.. men den er noe sånt som: ckhdsk /p)

Når denne er fullført bør windows starte som det skal.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...