Gå til innhold

Valg av AM2+ hovedkort

fujjii

Anbefalte innlegg

Har lyst å gå til innkjøp av ett AM2+ hovedkort, og står mellom desse to valgene;

- Gigabyte Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=339838

- MSI K9A2 Platinum http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340008

Kommer ikke til å gå til innkjøp av en phenom helt enda, og vil ha mulighet til å overklokke litt.

Har lest en plass at Gigabyte sitt kort har klart 6x420fsb på en phenom black edition, og dette er jo meeget bra.

Ulempen ved Gigabyte sitt kort, er at max ddrvoltage er på 2,3v, og er jo nesten 700kr dyrere enn MSI.

En annen mulighet er også og gå for en billigere version av Gigabyte kortet, dette mangler muligheten til å kjøre 4x crossfire, og noe spinklere varmerørsløsning

Er det noen av dere som har Gigabyte kortet eller MSI kortet, eller vet noe om det, så gjerne kom med innlegg :)

Endret av fujjii
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uhm, med mindre du har tenkt å overklokke PC-en noe helt sykt og prøve deg på verdensrekorder i 3dmark etc ser jeg ikke noen grunn til at man trenger å ha 4 skjermkort i PC-en.

Har nylig bestilt ett gigabyte m-atx basert på am2 og det var desidert best ut ifra alle andre m-atx 690g chipset. Forøvrig har gigabyte en fin løsning med dual bios, men lol jeg ser på gigabyte sin informasjon om det kortet, og det hadde jo ikke rent lite features heller.

Quad bios har de nå. Jeg hadde uten å googlet ihjel på reviews da valgt ett gigabyte kort framfor ett msi kort når som helst basert på i alle fall tidligere erfaringer.

Lenke til kommentar
Uhm, med mindre du har tenkt å overklokke PC-en noe helt sykt og prøve deg på verdensrekorder i 3dmark etc ser jeg ikke noen grunn til at man trenger å ha 4 skjermkort i PC-en.

Har nylig bestilt ett gigabyte m-atx basert på am2 og det var desidert best ut ifra alle andre m-atx 690g chipset. Forøvrig har gigabyte en fin løsning med dual bios, men lol jeg ser på gigabyte sin informasjon om det kortet, og det hadde jo ikke rent lite features heller.

Quad bios har de nå. Jeg hadde uten å googlet ihjel på reviews da valgt ett gigabyte kort framfor ett msi kort når som helst basert på i alle fall tidligere erfaringer.

Vet, kortet er fullt av features, men har aldri vært borti Gigabyte, men godt mulig det er ett godt kort.

Har ett MSI K9N Platinum kort nå som jeg er veldig fornøyd med, bedre enn de tidligere asus kortene isåfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...