Gå til innhold

[FERDIGBYGGET] Hjelp til ny Gamer-PC, maks 25k inkl. Skjerm, Høytalere og OS (førstegangsbygger)

Anbefalte innlegg

Ser ut som jeg må vente en stund til før PCn er i gang, skjermkortene vises nå som å komme på lager neste torsdag (24.1) :(

Men men, det gir meg kanskje mulighet til å få bytta HK om eg skulle bestemme meg for det :) uten å bekymre meg for stor forsinkelse av PCn.

-Mvh. Espen

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Da har PCn vært oppe og gått i 2 dager :D

Takker for all hjelp dere har gitt, foreløpig er kun CPU overklokket til 3,2GHz (pga. problemer med hovedkort/CPU samarbeid)

Har derimot litt småproblemer med Windows Vista, og siden jeg er fersk i dette OSet er det ikke enkelt å fikse -,-

Les her og se om dere kan hjelpe :)https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=900011

Igjen, tusen takk for all hjelp dere har gitt, så langt er jeg meget fornøyd bortsett fra diverse problemer med Vista :)

-Mvh. Espen

Lenke til kommentar

Vista er ikke smertefritt nei. Har ironisk nok hatt mest problemer med drivere til produkter fra Microsoft(!!!) herunder tastatur og webcam. Begge stod det "Vista compatible" eller hva det nå heter på eskene til. For å få webcam'et til å fungere måtte jeg tom. innstallere en hotfix :thumbdown: Kjører nå i dual-boot med XP (som jeg bruker til spilling) inntil Vista fungerer som det skal...hvis den dagen kommer.

Har ikke vært borti problemer med messenger fordet. Innstallerte det gjennom Windows (dvs du klikker snarveien FØR du har innstallert programmet, og da laster Windows det ned og innstallerer det automatisk). Firefox har jeg ikke prøvd. Alltid foretrukket IE (merkelig nok, hehe). Men å søke i google på "Vista 64, *problemprogrammet*" har i hvertfall hjulpet meg igjennom en del :wallbash:'ere.

Men fint PCen fungerer på hardware-siden da :fun: 3,2GHz på Quad'en er selvsagt ikke max av hva den kan klare, men det er heller ingen dårlig 24-7 klokk.

Lenke til kommentar

Ja jeg klikka på den messenger snarveien i Vista, lasta ned, men fikk ikke kjørt installasjonen -,-

Lurer litt på om det kan være rett og slett korrupte filer, da jeg benyttet meg av en USB-dongle for å koble meg til WLAN hos mine foreldre på det tidspunket. Får prøve å laste de ned på nytt over kablet nettverk i morgen når jeg kommer meg fra jobb.

Har også ett annet problem, får ikke installert 1.1 Patchen til Crysis, gir meg en error om at det ikke er riktig versjon av Microsoft Installer, og ber meg finne ut om det er en ekte installasjonspakke.

Noen som kan/har løst dette problemet?

-Mvh. Espen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...