Gå til innhold

[FERDIGBYGGET] Hjelp til ny Gamer-PC, maks 25k inkl. Skjerm, Høytalere og OS (førstegangsbygger)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom noen har tips angående bygge prosessen hadde det vært fint om dere kunne legge dem inn her, ser at pakkene begynner å nærme seg :p

F.eks. bør jeg først sette inn kun det nødvendige for å installere OS og "oppgradere" med resten av delene etterpå, eller bare installere alle delene med en gang?

På forhånd takk :)

-Mvh. Espen

Lenke til kommentar

Ja hørte noe om at det var rettet i SP1 det der, men det hjelper lite :p

Men hvordan vil dette påvirke installasjonen da jeg har bestillt OEM? kan jeg risikere å måtte "reaktivere" Vista når jeg setter inn resten av delene?

-Mvh. Espen

Lenke til kommentar

Må si jeg begynner å bli litt bekymra nå etter at jeg ser tråd på tråd dukke opp om problemer med hovedkortet som ser ut til å tilsi at det ikke støtter Q6600 noe særlig bra :S

Vurderer å bestille ett annet og sende P5N-T Deluxe i retur...

-Mvh. Espen

Lenke til kommentar
Nå er det vel en kjent sak at Core2Quad ikke klokker særlig bra på noen av nVidia-chipsettene. Er prisen man betaler for SLI-muligheten...

Problemet er at folk har problemer med at PCn fryser avogtil allerede i BIOS med den HK-CPU comboen :S

Så får mest sansynelig ikke installert Vista engang før Asus oppdaterer BIOS til P5N-T Deluxe.

Noen som kan huske om dette problemet har vært på noen av de foregående nForce chipsettene?

-Mvh. Espen

Lenke til kommentar

Jeg vet 680i også hadde en del barnesykdommer, men da mener jeg å huske det var mest i form av at hovedkortene var veldig sære når det kom til RAM. Tror nok de problemene er blitt løst nå.

Men det er vel ikke sånn at ALLE med p5n-t og Q6600 får problemer? Mest sannsynlig at det er enkeltsaker det stort sett er snakk om, no?

Lenke til kommentar
Jeg vet 680i også hadde en del barnesykdommer, men da mener jeg å huske det var mest i form av at hovedkortene var veldig sære når det kom til RAM. Tror nok de problemene er blitt løst nå.

Men det er vel ikke sånn at ALLE med p5n-t og Q6600 får problemer? Mest sannsynlig at det er enkeltsaker det stort sett er snakk om, no?

Virker som om det er stort sett alle (ihvertfall med rev 1.02g), kryr ihvertfall av tråder om det på diverse forum, inkludert Asus egne forum, men ingen offisielle uttalelser fra Asus enda tror jeg.

-Mvh. Espen

Lenke til kommentar

Jaja, får være litt avventende enda før jeg bestemmer meg 100% ang. hva jeg skal gjøre med HK, men surt dersom eg må vente på ein oppdatering fra Asus, som kan ta sin tid regner jeg med -,-

Noen som veit kor i installasjonen Vista OEM låser seg til HK btw?

Sånn at dersom eg prøver å installere det på P5N-T men feiler, så kunne eg ha bytta HK til f.eks. EVGA eller XFX uten å måtte legge ut penger på ny Vista.

-Mvh. Espen

Lenke til kommentar

Aner ikke. Fungerer visst gjennom et eller annet poengsystem, der Vista registrerer hver gang du bytter ut kompontenter. HDD, GPU, etc. utgjør så så mange poeng, så når man har byttet ut komponenter nok ganger må man registrere Vista på nytt. HK utgjør så mange poeng at man må registrere på nytt for hvert bytte. Har forstått det sånn at man er nødt til å ringe Microsoft for å få "låst opp igjen" Vista når man har overskredet poengene. Isåfall er det lov å håpe at det går ann å forklare dem situasjonen.

@LockBreaker: Med Penryn er det vel snakk om at 680/780i overhodet ikke støtter disse prosessorene. Med Core2Quad (65nm) så støtter chipsettene disse prosessorene, men de klokker generelt ikke like godt som på chipsettene fra Intel. Har også lest en del på tråden om klokking av E6750, og det ser ut til at det er en del "rariteter" når man klokker disse prosessorene på nVidia-baserte HK også.

Alt i alt ser det ut til at man må velge mellom enten SLI, men ikke helt topp klokkemuligheter (nVidia), eller gode klokkeegenskaper, men ingen SLI (Intel). Under diskusjonen av testen av HD3870 så skriver noen at neste high-end chipset fra Intel (avløser til x38/48) skal støtte SLI. Er lov å håpe, selvom jeg tviler på at ATI er særlig glade for det.

Ble en del off topic her EspenTS. SORRY! :whistle:

Lenke til kommentar

De problemene er rettet opp Hugo, så 780i + 45nm + overklokking = sant. Selvsagt klokker det ikke like godt som Intel sine Chipset, men tilnærmet likt.

Og jo. 780i støtter 45nm. Det er derfor det ble lansert. Det overklokker dem også ganske bra.

Ta deg en tur på Xtremesystems dersom du ikke tror meg. ;)

Lenke til kommentar

Håper jeg får Amentio med på å bytte inn Asus kortet mot XFX eller EVGA sitt 780i kort, har ikke mye lyst å vente på BIOS update.

Har fått det meste nå, men pakken fra NetShop er ikke sendt enda, stod de skulle få inn skjermkortene i dag, men har ikke blitt noen oppdatering på bestillingen enda.

Gleder meg til alt er i hus :)

-Mvh. Espen

Lenke til kommentar

Beklager at jeg sa at ikke P5N-T hadde problemer med Quad. Bare så det ut ifra hvilke erfaringer Xstremsystems hadde hatt med kortet, og der funket det greit med en BIOS oppgradering. :)

Men i allefall så vil XFX og EVGA fungere bra, de klokker også bra. E8500 på 4.4 GHZ klarte det, det var med luft. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...