Gå til innhold

[FERDIGBYGGET] Hjelp til ny Gamer-PC, maks 25k inkl. Skjerm, Høytalere og OS (førstegangsbygger)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste jeg lurer litt på nå er om jeg skulle ha bestillt kjøling til minnebrikkene også?

Eller vil dette være unødvendig med den overklokkinga du mente jeg burde prøve Snippsat?

Takker igjen for innspill :)

-Mvh. Espen

Lenke til kommentar

Trenger nok ikke egen kjøling på minnebrikkene med mindre du har tenkt til å klokke hardcore. Så lenge du har ok luftflyt gjennom kabinettet ellers, så kjøles både hovedkort og minne nok med det. Mener å huske at det dessuten er varmespredere på minnebrikkene du har valgt, noe som også hjelper til med å kjøle dem ned.

Lenke til kommentar

Har du råd er det nok en idé å gå for 750watteren ja. Ikke fordi du ikke får overklokket med 620W, men PSUen vil du gjerne beholde en stund, og da er det greit å gå for en som er fremtidsrettet. Kjøpte min 600W for et par år siden og tenkte at det skulle holde i massevis, men ser allerede nå at den overhodet ikke er "overkill".

Ser du har lagt til 2stk 120mm vifter i oppsettet. Er det plass til to på CPU-kjøleren eller? Lurer litt selv... :hmm:

Lenke til kommentar

Ja, får tenke litt på den 750W PSUen. :)

Ang. viftene er jeg ikke sikker selv, men utifra det jeg har sett er det plass, uansett er det nå alltid kjekt å ha en i bakhånd om den ikke skulle passe ^^

Takker for videre innspill :)

-Mvh. Espen

Endret av EspenTS
Lenke til kommentar
Er den åppe å går ennå da?

Ikke helt enda, regner med å bestille i løpet av denne uka/begynnelsen av neste, og så forhåpentligvis ikke vente for lenge på levering, regner med at den er oppe og kjører når Februar er over oss :)

Satser på at 2 uker vill være nok av leveringstid :)

-Mvh. Espen

Lenke til kommentar

Hei igjen.

Bestiller mest sansynelig i morgen, alt fra Amentio bortsett fra skjermkort og TRUE kjøler, som bestilles fra NetShop (grunnet at netshop ser ut til å få inn skjermkortene tidligere)

Så dersom det er noen som har noen flere tips ville det passet bra nå :)

Takker for all hjelp :)

-Mvh. Espen

Lenke til kommentar

Har du noe offisielt oppsett eller? I prisguide eller andre steder?

Får se i førstepost jeg kanskje. :wee:

Hva trenger du den kjølepastaen til? Dersom det er CPU, så følger det med kjøleren. (ThermalRight også)

G15 V.2 er vel litt oppskrytt. Dårlig respons på det i forhold til den gamle versjonen av G15. Hadde villet kjøpt den gamle dersom jeg skulle ha spilt. Eller Enermax Aurora da som er bare :love: (Aluminium)

Og de Noctua viftene er ikke veldig pene akkurat, flytter ikke mengder med luft heller. Men godt og stille går de. :)

Ellers så alt helt greit ut. Digger oppsettet ditt. Vil anbefale deg å vannkjøle det der så kan du klokke 8800GTS kortet slik at det blir bedre enn 8800 Ultra. :)

Mvh LockBreaker :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Nå skulle endelig oppsett ligge i Første post, men ser ut som du fant det likevell ^^

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=62269

Ja, kjølepastaen er til CPU, men er den som følger med TRUE god nok? Eller er det tillnærmet ingen forskjell?

Ang. G15, har lenge hatt lyst på dette (v1), men layouten var uaktuell (vurderte svensk, men bestillte aldri), liker design på det nye og liker generelt logitech :)

Noctua viftene ble valgt mest pga. støyen, de ser alt annet enn pene ut ja :p

Har også tenkt på vannkjøling, men blir nok ikke det i første omgang da jeg kan spare de pengene til service på bilen isteden :p

-Mvh. Espen

Lenke til kommentar

Hihi, fikk netopp telefon fra Amentio, Logitech G15 var de ikke sikre på når de fikk inn på lager :p så lurte nå fælt på om eg skulle skifte tastatur eller noe i den dur. Men enden på visa blir visst at han legger det i restordre så det sendes når det kommer på lager :)

Må si at det var litt uventa (og dårlig taima siden eg har værrt på jobb i heile natt, men ikke hans feil ^^), etter det eg har lest om Amentio regna eg ikkje med å få telefon av dei, men det var da positivt :D

Og tastaturet venta dei inn på lager i slutten av måneden, så det høres ikke så gale ut allikevell. Resten av PCn forøvrig virka det som kom i neste uke :)

-Mvh. Espen

(unnskyld evt. dårlig grammatikk og leifer i denne posten, kun sovet 3 timer pga. jobb og på vei tilbake i sengs nå :p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...