Gå til innhold

[FERDIGBYGGET] Hjelp til ny Gamer-PC, maks 25k inkl. Skjerm, Høytalere og OS (førstegangsbygger)

Anbefalte innlegg

På mitt på mitt oppsett (se sigg) har jeg ikke klokka opp ennå. Jeg kjører mest COD4 - BF2(PR) og har testa Crysis(selv om jeg ikke liker spillet så godt) på den såklart.. alt ruller helt fint her på 2.4 x 4 kjerner :) Har ikke puttet inn lydkort ennå som sagt... men kanskje det vil gi meg litt mer fps, men igjen så har jeg ikke hatt behov for å skremme opp noe mer fps heller :)

500GB 16mb Sata HD er kjempe grei disk og jeg tor ikke du vil merke noen forskjell med å eventuellt gå ned i størrelse for at det skal gå fortere (uten at jeg kan skrive under på det) Velg en 500 med Raid så kan du heller kjøpe flere :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
500GB 16mb Sata HD er kjempe grei disk og jeg tor ikke du vil merke noen forskjell med å eventuellt gå ned i størrelse for at det skal gå fortere (uten at jeg kan skrive under på det) Velg en 500 med Raid så kan du heller kjøpe flere smile.gif

Hovedgrunnen til at jeg vil ha en mindre OS disk er rett og slett fordi jeg vil ha den som en mer dedikert systemdisk, ikke til å ha spill osv. på, men er jo billig med 500gb disker uansett :p

Hvor høyt tror du jeg kunne klokka en Q6600 uten at det blir noen "fare" for prosessoren? 3,0-3,2 ghz?

Og burde jeg gå for GT kort eller de nye GTS kortene?

-Mvh. Espen

Lenke til kommentar

med boxed kjøler har jeg hørt den går til ca 3.0 uten problem, men det spørs litt på HK tror jeg og minne du velger. ca 3 måneder siden jeg kjøpte og jeg var helt ute av sync når det gjalt HW så jeg brukt nesten en måneds tid her inne på forum og andre plasser for å sette sammen den riggen jeg har. Den er bygd med tanke på å kunne klokke enkelt og bra, men jeg valgte ikke SLI.. kan lite om det må jeg si og forstår ikke helt nytten av SLI... Jeg tenkte heller å holde meg oppdatert på GPU siden når jeg trenger det, men med ett enkelt kort da.

Den nye GTS er vel det beste kortet pr i dag ta en titt her http://www.hardware.no/tester/skjermkort/a...ts_512_mb/46518

Står i artikklen at den har G92 GPU, men G98 er også lansert i 4.kvartal og jeg mener å ha hørt noe om 8800 kort med G98 prssesoren i ?!? Noen som vet noe mer der?

Men jeg ser at GT kortet har en variant med 1gb minne og det er ikke store forskjellen i Mhz kontra GTS kortet om jeg leser det riktig her GT har 600 kjerne og 1800 minne GTS har 650 og 1940. 512mb forskjell i dedikert minne mellom de 2 kortene.

OC 4 kjerner base https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=844672&hl=

Endret av Cri
Lenke til kommentar

OK, har nå nesten samme oppsett som det du satte opp for meg Snippsat, og håper dette virker bedre: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=62269

Eneste er at jeg lurer litt på om 88GT eller 88GTS-512mb kortene ville være best å gå for... har alltids råd til en tusen lapp ekstra.

Og er det best å bruke Noctua's egne vifter med deres kjøler, eller har dere en annen å anbefale?

Tusen takk for hjelpen så langt :)

-Mvh. Espen

Lenke til kommentar
Nei hx620 holder.

Du skal ikke ha 3-veis sli,fordi det er kun gtx og ultra kort som kan kjøre dette.

Så da er det litt uaktuelt.

Det blir ikke for din neste pc.

Gt-gts ikke så mye som skiller,gts er litt bedere.

Fullt klar over det, var mer med tanke på om jeg skulle få lyst på det i fremtiden, uten å måtte skifte for mange komponenter :)

-Mvh. Espen

Lenke til kommentar

Gå får den best mulige strømforsyningen du har penger til på budsjettet ditt. 3-veis SLI tror jeg nok aldri du vil få bruk for, men PSU og kabinett er deler du kan beholde over flere oppgraderinger og derfor lite vits å spare penger på den fronten.

Jeg ville gått for GTS fremfor GT, både pga ytelsen og fordi GT-kortene skal bråke en del. Har liten tro på single-slot kjølere...

Du skal kunne benytte en hver 120mm vifte på Noctua'en. Det følger med én vifte som skal være helt OK.

Edit: Leif og godt nyttår om et par timer. Snart bærer det rett fra jobb og på fest!! :fun:

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar
Noctuan er fin som den er.. veldig fornøyd med den

Følger det en vifte med Noctua'n altså?

Der ser du hvor lett det er å overse noe, for det hadde gått meg hus forbi ^^

Og godt nyttår alle sammen :)

Måtte det bli et bra år for ny hardware :D

-Mvh. Espen, hungover :(

Lenke til kommentar

Takker :)

Skal bestille sånn anitstatisk lenke og kjølepasta i tillegg til PCn ja :)

Men er det en spesiell fabrikant av GTS 512 kortene dere kan anbefale?

Eller er det ganske likt over hele linja?

-Mvh. Espen

Endret av EspenTS
Lenke til kommentar

Er det stor forskjell mellom Noctua kjøleren og den der? Følger det en vifte med den?

Og lurer litt på mus og tastatur nå, burde jeg gå for Logitech G15+G9, eller Saitek Cyborg Mus og Tastatur?

Personlig synes jeg Logitech virker best, pga. tidligere erfaring og penere design etter min mening, men bør ta meg en tur på elkjøp o.l. for å prøve begge regner jeg med.

Men innspill mottas med glede :)

-Mvh. Espen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...