Ultrag Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) God kveld. Jeg ser på utdanningsmuligheter etter endt VGS, og spesielt interessant akkurat nå er datateknikk-utdannelsen som blir tilbudt flere steder i landet. Jeg ønsker en utdanning rettet mot spill hvor man får bred innføring i alle delene av et videospill, programmering, visuelt arbeid og så videre. I tillegg håper jeg på en så grundig datateknisk utdanning (innenfor databaser, programmering og så videre) at man står godt stilt i alle slags datatekniske jobber. De jeg har sett på er: Datateknikk ved NTNU i Trondheim Master i teknologi Data/IT ved høgskolen i Narvik Datateknikk ved høgskolen i Vestfold Opplevelsesproduksjon og interaktive medier i Hamar Men jeg ser jo at datateknikk og IT-utdannelser holdes mange flere steder også. NTNUs alternativ og Narviks alternativ virker lovende. Jeg er ute etter et virkelig tungt studium som setter krav (både inntakskrav og løpende krav), slik at man kommer ut blant de mest attraktive. NTNU ligger godt an her. Jeg håper noen kunne dele noen erfaringer med studium innenfor disse kategoriene. Del gjerne dine erfaringer uansett hvor du har vært. Det er fint om du forteller litt om kvalitet på utdanningen, studiemiljø og så videre. Takk for all hjelp! Nå som jeg planlegger hele fremtiden min vil jeg gjerne gjøre det beste mulige valget, og deres erfaringer kan være avgjørende. Med vennlig hilsen Stian Pedersen Endret 30. desember 2007 av Ultrag Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Høgskolen i Narvik har null inntakskrav, men hvordan kravene er på selve studiet vet jeg ingenting om. Hvis du er glad i å stå på ski så er høgskolen og den ene studentbyen rett ved siden av det fantastiske narvikfjellet (rå alpinbakke, enda råere offpiste-muligheter). Dog er studentmiljøet ikke sammenlignbart med NTNU. Tror studenttallet ligger rundt 1000. De andre kjenner jeg ikke til Lenke til kommentar
henrikv Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Hei. På datateknikkutdannelsen hos NTNU får du vel så og si akkurat det du beskrev i posten din. Bred innføring i programmering med gode muligheter til å velge fordypning i dette videre, også spillutvikling. Blant annet vil dere allerede i andre semester få et spillprosjekt hvor dere gruppevis skal lage et dataspill i Java. Går selv andre året data og har for tiden fag som omfatter databaser, systemutvikling, grafiske design-muligheter osv. Det er viktig å tenke på at skulle du likevel ikke like å "bare" programmere er det mange andre muligheter innenfor data som f.eks nettverk/konsulentarbeid o.l som en kan velge. Om studiemiljøet er jo det ganske kjent her i Trondheim, og datalinja sammen med komtek har en veldig bra linjeforening, Abakus, som blant annet arrangerer bedriftspresentasjoner slik at du selv kan komme og snakke med bedrifter og de som jobber der. Skulle du lure på noe mer er det bare å spørre! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå