JAY-Z Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Når jeg trykker på "Egenskaper" på Min datamaskin, så ser jeg at det står "AMD Processor model unknown 3,02 GHz" Så spørsmålet mitt er: Hvorfor står det unknown? pga dette får jeg ikke spilt Crysis eller Kane & Lynch - dead men ! Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 prøvd å oppdatere bios? Lenke til kommentar
JAY-Z Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Ossen gjør jeg det? Lenke til kommentar
NaitX Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Mulig du trenger oppdaterte drivere til prossessoren din. Vet ikke hvilken du trenger, legger ved en link til amd's side. http://www.amd.com/us-en/Processors/Techni...71_9706,00.html Lenke til kommentar
The7thSense Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Hei: Jeg hadde samme problemet, men jeg oppdaterte BIOS'en min og etter det stod det navnet på prosessoren. Den jeg hadde var AMD Athlon x2 6400+. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 det er som de sier her, bios må oppdateres. gå på produsentens hjemmeside, last ned nyeste bios og winflash (kan ha annet navn avhengig av prdusent). følg instruksjonene som medfølger i textfiler eller les om det der du laster ned. kjør winflash og følg framgangsmåten. sørg for å ha lasta ned bioen til maskina føre du gjør det. da er det tryggere å oppdatere. det er ganske lett om du leser om hvordan du skal gjøre det. Lenke til kommentar
The7thSense Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 det er som de sier her, bios må oppdateres. gå på produsentens hjemmeside, last ned nyeste bios og winflash (kan ha annet navn avhengig av prdusent). følg instruksjonene som medfølger i textfiler eller les om det der du laster ned. kjør winflash og følg framgangsmåten. sørg for å ha lasta ned bioen til maskina føre du gjør det. da er det tryggere å oppdatere. det er ganske lett om du leser om hvordan du skal gjøre det. Word Up! Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 jeg ville aldri oppdatert bios fra windows, litt mer tungvindt med diskett men tryggere Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 jeg ville aldri oppdatert bios fra windows, litt mer tungvindt med diskett men tryggere Kan jo bare bruke en minnepen Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 jeg ville aldri oppdatert bios fra windows, litt mer tungvindt med diskett men tryggere så lenge du passer på å laste ned den aktuelle oppdateringen til harddisken føre du flasher så går det bra. jeg var som deg veldig skeptisk til winflash før. men nå synes jeg det er genialt å kunne gjøre det fra windows. men du må jo ha en stabil maskin (kan være lurt å klokke den ned til default om du overklokker til vanlig) og jeg vet ikke om vista er stabilt nok til at det er så lurt. men i xp så er det ikke noe problem i alle fall Lenke til kommentar
LunarG Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 jeg ville aldri oppdatert bios fra windows, litt mer tungvindt med diskett men tryggere Så lenge flash'e programmet ikke gir deg noen advarsler om at oppgradering av BIOS bryter mot garantien, så får du i verste fall nytt hovedkort om det skulle skje noe. Sist jeg brukte et Windows basert BIOS-flash'e program, så fikk jeg ingen slike beskjeder, ei stod det heller noe om det hos produsenten. Ville de tatt sjansen på å la tusenvis av "duster" bruke Windows til oppgradering av BIOS hvis det var så mye mer risikofylt enn DOS? Selv pleide jeg alltid å bruke DOS til flashing, men det var mens Windows 9x regjerte. I dag, ser jeg svært få betenkeligheter ved å bruke Windows til flashing av BIOS. De fleste hovedkort i dag har en ROM (altså et ikke skrivbart minne) som skjekker at resten av BIOS'en fungere som den skal, slik at det er mulig å rette opp hvis noe skal gå galt. Noen har sågar dobbel BIOS, slik at hvis den som normalt brukes skulle bli korrupt, så vil den redundante BIOS'en ta over, slik at PC-en vil boote, og du kan flash'e på nytt til den korrupte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå