Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Metal Gear Solid: Mytene, løgnene og sannhetene (OBS! MGS4 Spoilers!)

Szmekken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For en stund tilbake så hadde en del spillanmeldere og journalister (også MGS4 tilhengere) vært ved en camp i Japan og fått spilt gjennom hele MGS4. Ene karen som har runa spillet har omtalt en cutscene i spillet som "det mest legendariske/fantastiske han har noensinne sett i et spill", hvorvidt scenen var emosjonell, fylt med action, eller begge deler, vites ikke, men det er en god indikator at vi har jævlig mye godt i vente.

Lenke til kommentar
Den lille sekvensen mellom Snake og Otacon er noe av det mest emosjonelle i Sons of Liberty. For de som har glemt den helt (er det mulig? :wow: ) kan se den
Stakkars Otacon.

Ble ferdig med MGS1 (originalen) igjen i dag, for første gang på mange år. Jeg lover deg, hvis du har spilt Metal Gear og Metal Gear 2: Solid Snake, vil du nærmest grine over hvor nobelt Gray Fox dør og hva han sier. Det slår alt. Gustava i MG2 var også ganske trist.

/salute

Endret av Birkin
Lenke til kommentar
Den lille sekvensen mellom Snake og Otacon er noe av det mest emosjonelle i Sons of Liberty. For de som har glemt den helt (er det mulig? :wow: ) kan se den
Stakkars Otacon.

Ble ferdig med MGS1 (originalen) igjen i dag, for første gang på mange år. Jeg lover deg, hvis du har spilt Metal Gear og Metal Gear 2: Solid Snake, vil du nærmest grine over hvor nobelt Gray Fox dør og hva han sier. Det slår alt. Gustava i MG2 var også ganske trist.

/salute

Damn it. That does it ... Får finne en måte å spille Metal Gear og Metal Gear 2: Solid Snake. Koste hva det koste vil. Vil jeg ha glede av å spille dem? Mener å huske at jeg prøvde en gang lang tid tilbake, men da ødela grafikken for meg. Hvis historien derimot kan måle seg med de nyere spillene er det vel en annen sak.

Lenke til kommentar

Historien trenger ikke å måle seg med de nyere spillene, fordi den eier nok dem alle. Kommer ikke på ett eneste nyere spill som hadde en historie dypere og mer engasjerende enn den du finner i MGS, og SPESIELT i MGS2.

Dessuten skal du spille MGS4, så kan det være jævlig lurt for egen del å gå gjennom de 3 andre igjen, så du får frisket opp handlingen.

Endret av Erasus
Lenke til kommentar
Historien trenger ikke å måle seg med de nyere spillene, fordi den eier nok dem alle. Kommer ikke på ett eneste nyere spill som hadde en historie dypere og mer engasjerende enn den du finner i MGS, og SPESIELT i MGS2.

Dessuten skal du spille MGS4, så kan det være jævlig lurt for egen del å gå gjennom de 3 andre igjen, så du får frisket opp handlingen.

Eh, snakker du til meg? Jeg snakker om Metal Gear, og Metal Gear 2: Solid Snake. Når jeg sier "nyere spillene", mener jeg de myere MGS spillene, ikke nyere spill generelt.

Jeg har selvsagt spilt Metal Gear Solid 1, 2 og 3. Imidlertid ble jeg aldri så begeistret for 3ern. Synes ikke den kan måle seg med de to andre.

Spørsmålet mitt var altså om jeg vil ha glede av å spille Metal Gear og Metal Gear 2: Solid Snake, tross deres alder.

Lenke til kommentar

Liten avstikker her, heil ærlig folkens, all vår kjærlighet for Snake og gjengen til sides:

Ka syns vi egentlig om Snake Eater åpningslåta?

Personlig, syns eg det er heilt forferdelig. Eg har ingenting i mot åpningsmusikken i alle Bond filmene,tvert i mot. Men det klær MGS så altfor altfor dårlig. Er sikkert bevisst fra Kojima sin side, å bevare de glade 60 åra`s Bond feeling muligens :p Men igjen, han kunne heilt klart vert foruten denne søpla.

Men det er min meining.

Lenke til kommentar
Liten avstikker her, heil ærlig folkens, all vår kjærlighet for Snake og gjengen til sides:

Ka syns vi egentlig om Snake Eater åpningslåta?

Personlig, syns eg det er heilt forferdelig. Eg har ingenting i mot åpningsmusikken i alle Bond filmene,tvert i mot. Men det klær MGS så altfor altfor dårlig. Er sikkert bevisst fra Kojima sin side, å bevare de glade 60 åra`s Bond feeling muligens :p Men igjen, han kunne heilt klart vert foruten denne søpla.

Men det er min meining.

Syns den er knall, som du sier så har den en skikkelig James Bond-feel over seg, og jeg syns det passer bra inn i settingen i MGS3.

Lenke til kommentar
Stakkars Otacon.

/salute

Damn it. That does it ... Får finne en måte å spille Metal Gear og Metal Gear 2: Solid Snake. Koste hva det koste vil. Vil jeg ha glede av å spille dem? Mener å huske at jeg prøvde en gang lang tid tilbake, men da ødela grafikken for meg. Hvis historien derimot kan måle seg med de nyere spillene er det vel en annen sak.

Hvis grafikken ødelegger, er det nok ikke for deg. Jeg nøyt MG2 mer enn 1. Du må nesten spille de selv for å avgjøre. Men ja, jeg anbefaler.

Lenke til kommentar

Ble litt sjokkert første gang jeg hørte åpningslåta til 3ern, men tja... tenker ikke så mye på den lenger egentlig. Det er tydelig at de har kost seg når de lagde spillet, og det synes jeg er bare kult.

Japser er jo eksperter på å gjøre totalt uventede ting, og akkurat det er en av grunnene til at jeg virkelig gleder meg til 4ern. :) Jeg tror ikke vi får høre en "Snake Eater Intro 2" akkurat... men ja. Storyen kan jo gå hvor som helst, kjenner jeg Kojima rett.

Lenke til kommentar
Fortsetter diskusjonen, og spør dere:

1. Noen andre som har noen holdepunkter for å kunne koble Big Mama til Eva?

4. Den siste karen i FOXDIE, som ikke blir affektert av "det Liquid Ocelot aktiverer", er det Johnny Sasaki? (det er vel han samme som i traileren sitter under tønna og bæsjer?) Hvor har vi sett han tidligere?

Gå inn på den offisielle MGS4-siden: http://www.konami.jp/gs/game/mgs4_inte/ og klikk deg videre til "characters", der finner du alle hovedpersonene i MGS4. Du vil se at "Big Mama" ikke er kreditert som "Big Mama", men som "Eva". Du vil dessuten se at den maskerte soldaten er Johnny Sasaki (Han var forresten fangevokter for Snake i MGS, han var også i MGS2 og vi så bestefaren hans i MGS3)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...