Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Metal Gear Solid: Mytene, løgnene og sannhetene (OBS! MGS4 Spoilers!)

Szmekken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei. Husk at MGS ikke har noe overnaturlige fenomener i seg, selv om det virker slik, koker alt ned til teknologi og kjemi. Når Ocelot og Snake sloss på toppen av OH, sier jo Ocelot at han er Liquids dobbelgjenger, og at han gjennomgikk psykoterapi for å kunne bli lik ham.

Dessuten fikk vi jo vite, så vidt jeg forsto, at Ocelots intensjoner i bunn og grunn var gode ...

Lenke til kommentar

Slik jeg oppfattet det, men jeg vil ikke si noe for sikkert. At transplantasjonen av Liquids arm skulle gjøre Ocelot til Liquid er jo svært usaklig, og en av de tingene jeg mislikte litt. Kojima har jo vært flink til å presentere det som later til å være unaturlige fenomener, for så å avsløre at det bare er snakk om teknologi.

Det eneste untaket jeg kan komme på er Fortune.

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar
Det var ikke hans vanlige kropp :) . Hvis du så etter hadde han ikke lenger alle krigstatoveringene. Altså må det ha vært en ny/annen kropp. Hvordan dette har gått til er jo et spørsmål da.

Det jeg savner er at vi ikke fikk vite hva som skjedde med Raiden, hvorfor han ble som han ble.

Jo hadde han ikke den a? Mente jeg så den tatoveringa på armen hans som ser ut som en strek kode eller er ikke det den samme :hmm:

Edit: Kanskje historien til Raiden blir grunnmuren for ett nytt metal gear spill. Kojima selv sa at dette ikke var slutten på metal gear, bare slutten på snake sin historie og Kojima skulle ikke lage flere selv :)

Endret av SpyHunterX
Lenke til kommentar
Det var ikke hans vanlige kropp :) . Hvis du så etter hadde han ikke lenger alle krigstatoveringene. Altså må det ha vært en ny/annen kropp. Hvordan dette har gått til er jo et spørsmål da.

Det jeg savner er at vi ikke fikk vite hva som skjedde med Raiden, hvorfor han ble som han ble.

Jo hadde han ikke den a? Mente jeg så den tatoveringa på armen hans som ser ut som en strek kode eller er ikke det den samme :hmm:

Han hadde den ene strekkoden ja. Men han pleide jo å ha mange. Kojima, eller en annen i reamet har jo sagt at alt som var igjen av raiden var hodet og deler av ryggraden.

Lenke til kommentar
Var ikke noe overnaturlig med henne heller, grunnen til at ingen kuler traff henne var jo den "boksen" hun hadde fått av The Patriots, som Ocelot tar med seg på slutten like før han skyter henne.
Lenke til kommentar
Var ikke noe overnaturlig med henne heller, grunnen til at ingen kuler traff henne var jo den "boksen" hun hadde fått av The Patriots, som Ocelot tar med seg på slutten like før han skyter henne.

Nei, det var den, ja. Men til slutt klarte hun jo å styre unna rakettene fra RAY.

Lenke til kommentar

Nei, det var den, ja. Men til slutt klarte hun jo å styre unna rakettene fra RAY.

Flaks? :p

Lenke til kommentar

Sykt at Big Boss og Ocelot jobbet sammen hele tiden, og at de faktisk ville rette opp sine feil for å forbedre verden. Altså var de begge "snille", med gode intensjoner hele tiden.

De fant tydligvis ut at de måtte komme på innsiden for å henrette de andre medlemmene av The Patriots, Siginth og Para-medic (DARPA-Chief, og Doctor Clark). At Grey-Fox drepte Para-medic var planlagt, at Ocelot Drepte Siginth var planlagt. Genialt! Når jeg tenker meg om, var dette den beste slutten spillet kunne få ...

Lenke til kommentar

Ble ferdig for en times tid siden.

Det kommer en tid når til og med en kritisk gamer som meg selv ikke kan gjøre annet enn å bøye seg i støvet. Den tiden har kommet med MGS4. Jeg tror seriøst at det er det beste spillet jeg noengang har spilt. Og jeg har spilt mange spill! Det eneste negative jeg kan finne er at det gjerne kunne vært lenger. Jeg skulle spesielt likt mer fri sniking blant mange fiender slik man gjør i de to første aktene. Det blir jo selvsagt litt feil å kalle det noe negativt siden jeg tross alt brukte ca 21 timer på spillet. Noe som er mye lenger enn dagens spill pleier være. Selvsagt hadde det også gjort seg om spillet automatisk hadde forsynt meg med brus og godteri underveis, men det blir kanskje litt mye forlangt? Nei, MGS4 er virkelig perfeksjon!

Jeg skal innrømme at jeg ikke helt hang med i alle svingene på slutten. Er lenge siden jeg spilte de tidligere spillene i serien. Har noen spørsmål:

- Ocelot ga jo uttrykk for at han ønsket det samme som Snake gjorde. Hvorfor utnyttet han da systemet? Hvorfor hjalp han ikke bare Snake?

- Hvorfor sa Naomi til Snake at han kom til å ende opp som et farlig våpen? Hun sa jo til Big Boss at han ikke kom til å gjøre det likevel. Fant hun ut noe nytt etter at hun hadde snakket med Snake?

Klør allerede i fingrene etter mer. Regner med jeg skal begynne på vanskeligste vanskelighetsgrad allerede i morgen.

Lenke til kommentar

Mest sannsynlig så skrudde The Patriots "boksens" funksjoner på igjen, slik at Snake og Raiden ikke skulle dø. Om Raiden ville dø her, ville S3 planen deres bli ødelagt. Så dermed vil jeg påstå at det er mer logisk at "boksen" ble midlertidig slått av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...