iNTEGRALiS Skrevet 13. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2008 umg for ett spill! Har snart kommet meg igjennom Act-1 ( Tror jeg ), awmagad! Noe av det råeste jeg har sett på lenge. Gotta love slo-mo Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 13. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2008 Æsj, nå sitter jeg fint i det her! MGS4 ser ut til å bli et fantastisk stykke spill til PS3, et must altså. Problemet er, jeg har ikke fått meg med storyen, jeg har ikke spilt de foregående spillene. Noen som har tips til hva jeg bør gjøre før jeg eventuelt bestiller Metal Gear Solid 4? http://youtube.com/view_play_list?p=2810DFF74872580C alle spilla med cutscenes etc ! bare skippe over gameplayet og suge inn i historien, vil nok ta deg en dag eller 2 med cutscenes og codec samtaler riktignok.. noen som mislikte at de hadde kutta ut saving over codec etc!?:o Lenke til kommentar
rstone Skrevet 13. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) hvor mange acts er det i spillet tenkte og skaffe meg ps3 og mgs 4 i nærmeste frem tid etter og ha lest litt i denne tråden og spilt eneren og sett litt av 2eren.og rundet 3 for lenge siden.det var det første jeg rundet så jeg har hatt store problemer med og forstå at han var så ung på den tiden men fant jo ut av alt etter vært da jeg leste litt og spillte eneren og sett gametrailer tilbakeblikene Endret 13. juni 2008 av rstone Lenke til kommentar
Agg Skrevet 13. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2008 Det tenkte jeg faktisk ikke over før du nevnte det nå, så kan ikke påstå at jeg savnet det nei Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 13. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2008 Da var jeg ferdig med act 1, brukte litt over 5 timer. Hvor lang tid brukte dere på den? Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 13. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Æsj, nå sitter jeg fint i det her! MGS4 ser ut til å bli et fantastisk stykke spill til PS3, et must altså. Problemet er, jeg har ikke fått meg med storyen, jeg har ikke spilt de foregående spillene. Noen som har tips til hva jeg bør gjøre før jeg eventuelt bestiller Metal Gear Solid 4? http://youtube.com/view_play_list?p=2810DFF74872580C alle spilla med cutscenes etc ! bare skippe over gameplayet og suge inn i historien, vil nok ta deg en dag eller 2 med cutscenes og codec samtaler riktignok.. noen som mislikte at de hadde kutta ut saving over codec etc!?:o Skal jeg bare begynne på den første videoen? Det er jo bare 3ern, men de andre er kanskje ikke så viktige? Endret 13. juni 2008 av Selvin Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 13. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2008 Skal jeg bare begynne på den første videoen? Det er jo bare 3ern, men de andre er kanskje ikke så viktige? 3ern skjer før alle de andre spillene, så begynn med 3ern, så 1 og deretter 2ern Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 13. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2008 Takk for at du sa det, det visste jeg ikke Takk for videoene også Akrabra, jeg skal sjekke de ut... Lenke til kommentar
Leks Skrevet 13. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Ikke! Gjør! Det! Selv om spillet er en prequel så betyr det ikke at du skal spille 3-eren først. Da de bestemte seg for å lage en treer ble storien strukturert slik at den regnet med at spilleren hadde spilt de andre spillene. Det er spesielt én scene som ikke er i nærheten så sterk som den burde være om du ikke har spilt resten av serien. Seriøst. Ikke! Gjør! Det! Spill spillene i den rekkefølgen de ble utgitt og laget. Ikke bare blir du mindre forvirret av alle retconnene, men du får også storien servert slik den var ment å serveres. Jesus Kristus. Jeg aner virkelig ikke hva det er med andre MGS-fans. Blant annet Twin Peaks-fansa er alltid kjappe med å fortelle at man ikke skal se prequelen før selve serien. Joda, det er kanskje fordi prequelen avslører Laura Palmer sin morder og dreper serien sin MacGuffin, men selv om det ikke er så *direkte* i Metal Gear, så er det fremdeles ekstremt viktig å spille dem i den rekkefølgen de var laget om man skal få alt ut av det. Selvfølgelig bør du helst faktisk *spille* spillene, men så kjenner man jo dagens ungdom. Foreslått Rekkefølge: - Les storien til Metal Gear og Metal Gear 2 på Wikipedia. - Spill/Se Metal Gear Solid - Spill/Se Metal Gear Solid 2 - Spill/Se Metal Gear Solid 3 - Spill/Se Metal Gear Solid: Portable Ops - Metal Gear Solid 4 Seriøst. Dette er en serie som bør oppleves skikkelig. Den er verd det selv om du må gå å lete etter eldre spill som er vanskelige å finne. Gameplayet er heller ikke spesielt utdatert og grafikken er grei til og med for dagens standard. Så, ja. EDIT: Angående retrospective greia til GameTrailers! Ikke! Ikke! Ikke! Da tenker jeg spesielt på måten de går gjennom toeren på. Ikke bare mislykkes de i å forklares spillets konklusjon, til en viss grad, men de ignorer også spillets subtile budskap, det som ligger under, det som gjør MGS2 til noe helt for seg selv. Endret 13. juni 2008 av Leks Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 13. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Burde også lese igjennom DETTE, forklarer hvem prsonene er med bilder, forklarer også litt fra historien. Hjalp meg ihvertfall veldig. Endret 13. juni 2008 av BadSmile Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 13. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Ikke! Gjør! Det! Selv om spillet er en prequel så betyr det ikke at du skal spille 3-eren først. Da de bestemte seg for å lage en treer ble storien strukturert slik at den regnet med at spilleren hadde spilt de andre spillene. Det er spesielt én scene som ikke er i nærheten så sterk som den burde være om du ikke har spilt resten av serien. Seriøst. Ikke! Gjør! Det! Spill spillene i den rekkefølgen de ble utgitt og laget. Ikke bare blir du mindre forvirret av alle retconnene, men du får også storien servert slik den var ment å serveres. Jesus Kristus. Jeg aner virkelig ikke hva det er med andre MGS-fans. Blant annet Twin Peaks-fansa er alltid kjappe med å fortelle at man ikke skal se prequelen før selve serien. Joda, det er kanskje fordi prequelen avslører Laura Palmer sin morder og dreper serien sin MacGuffin, men selv om det ikke er så *direkte* i Metal Gear, så er det fremdeles ekstremt viktig å spille dem i den rekkefølgen de var laget om man skal få alt ut av det. Selvfølgelig bør du helst faktisk *spille* spillene, men så kjenner man jo dagens ungdom. Foreslått Rekkefølge: - Les storien til Metal Gear og Metal Gear 2 på Wikipedia. - Spill/Se Metal Gear Solid - Spill/Se Metal Gear Solid 2 - Spill/Se Metal Gear Solid 3 - Spill/Se Metal Gear Solid: Portable Ops - Metal Gear Solid 4 Seriøst. Dette er en serie som bør oppleves skikkelig. Den er verd det selv om du må gå å lete etter eldre spill som er vanskelige å finne. Gameplayet er heller ikke spesielt utdatert og grafikken er grei til og med for dagens standard. Så, ja. EDIT: Angående retrospective greia til GameTrailers! Ikke! Ikke! Ikke! Da tenker jeg spesielt på måten de går gjennom toeren på. Ikke bare mislykkes de i å forklares spillets konklusjon, til en viss grad, men de ignorer også spillets subtile budskap, det som ligger under, det som gjør MGS2 til noe helt for seg selv. Spillene vil jeg gjerne spille, problemet er å få tak i dem. EDIT: Og hvor finne videoer om spillene når jeg ikke kan finne selve spillene? Endret 13. juni 2008 av Selvin Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 13. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2008 Får lett taki mgs 2 og 3. Gamezone har spillene til en billig penge. http://www.gamezone.no/index.php?main_page...oducts_id=10339 http://www.gamezone.no/index.php?main_page...oducts_id=26311 Skal selv gå til innkjøp av sist nevnte selv om jeg har snake eater. Metal Gear Solid, må du vel skaffe på bruktmarkedet. Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 13. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Jeg skjønner meg ikke på den spillserien her, det er jo ørten spill med akkurat samme navn. Hva er f.eks. forskjellen på MGS3: Snake Eater og Subsistence? EDIT: Subsistence, der følger MG og MG2: Solid Snake med på plata? Det betyr at jeg må kjøpe: Metal Gear Solid (laste ned til PS1 emulator?) Metal Gear Solid 2 Metal Gear Solid 3: Subsistence Metal Gear Solid 4 Så holder det? Endret 13. juni 2008 av Selvin Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 13. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2008 Jeg skjønner meg ikke på den spillserien her, det er jo ørten spill med akkurat samme navn. Hva er f.eks. forskjellen på MGS3: Snake Eater og Susistence? Snake eater og subsistence er samma spillet bare at subsistence har bedre kameravinkel og masse ekstra snacks. Inneholder bla Metal Gear 1 og 2;) Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 13. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Så det holder å få tak i: Metal Gear Solid Metal Gear Solid 2 Metal Gear Solid 3: Subsistence Metal Gear Solid 4 ? EDIT: Kanskje vi kan håpe på en samlepakke fra Konami? Endret 13. juni 2008 av Selvin Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 13. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2008 Gamespot gir Metal Gear Solid 4 karakteren 10 Lenke til kommentar
Birkin Skrevet 13. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2008 MGS: Essential Collection er ute, men tror den bare er for Japan og USA. Start med Subsistence Disc 2, i Metal Gear og Metal Gear 2: Solid Snake! Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 13. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) MGS: Essential Collection er ute, men tror den bare er for Japan og USA. Start med Subsistence Disc 2, i Metal Gear og Metal Gear 2: Solid Snake! Trodde jeg det ikke, synd at europa er så underprioritert. Jaja, alikevel synes jeg det er drøyt med 299,- for et PS2 spill som er 4 år gammelt, men for opplevelsens skyld får jeg vel kjøpe det. Skulle gjerne fått tak i Metal Gear Solid også... Endret 13. juni 2008 av Selvin Lenke til kommentar
Birkin Skrevet 13. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2008 Det er ikke uten grunn at jeg staterer Metal Gear serien som min absolutt favorittserie. Grunn? Story, characters og atmosfære som gjør alt så emosjonelt. Lenke til kommentar
Agg Skrevet 13. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2008 Gamespot gir Metal Gear Solid 4 karakteren 10Og det med god grunn Anmeldelser forandrer ikke min oppfatning av spillet, men jeg syns det er fint å se at Kojima får den annerkjennelsen han fortjener for mesterverket sitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå