Szmekken Skrevet 19. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2008 Driver å spiller gjennom 1 og 2 igjen nå sammen med en kamerat, men har blitt syk . Imidlertid har jeg et litt viktig spørsmål jeg håper noen har noen tanker rundt. Snake og Otacon jobber jo for å finne ut hvem The Patriots er, og hvor de eventuelt holder til. Men hva skal de gjøre når de finner dem? Er de imot The Patriots? The Patriots er jo ikke utelukkende onde? Snarere tvert imot spør du meg, det er jo tydligvis de som holder USA i balanse, og hindrer at mennesklig svikt skal kunne skade hele samfunnet. Noen som har noen tanker rundt dette? Lenke til kommentar
MgsFAN Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Driver å spiller gjennom 1 og 2 igjen nå sammen med en kamerat, men har blitt syk . Imidlertid har jeg et litt viktig spørsmål jeg håper noen har noen tanker rundt. Snake og Otacon jobber jo for å finne ut hvem The Patriots er, og hvor de eventuelt holder til. Men hva skal de gjøre når de finner dem? Er de imot The Patriots? The Patriots er jo ikke utelukkende onde? Snarere tvert imot spør du meg, det er jo tydligvis de som holder USA i balanse, og hindrer at mennesklig svikt skal kunne skade hele samfunnet. Noen som har noen tanker rundt dette? Snake og Otacon prøver å ødelegge The Patriots fordi de styrer USA på en udemokratisk måte. Presidenten er bare en nikkedukke, valget er en vits. Men på en annen side så er det riktig som du sier at de hindrer at samfunnet skades og derfor tror jeg at de vil innse at de ikke kan ødelegge The Patriots fordi USA trenger dem. Når det gjelder Big Boss; i MGS3 er han en patriot som er villig til å dø for landet sitt. Men etter at han får vite at The Boss ble forrådt av landet sitt så mister han all tillt til landet og folkene han jobber for. (Fyren han nekter å ta i hånda på slutten er sjefen for CIA, det var han som bestemte at The Boss måtte ofre livet for å renvaske USA, har noen forresten sett den hysterisk morsomme videon på MGS3: Subsistance hvor de har byttet ut The Boss med han fyren i "hestescenen" og han banker opp Big Boss fordi han ikke tok ham i hånda). Etter dette så skjønner han at soldater blir brukt av regjeringene og han bestemmer seg for å lage Outer Heaven, så han og alle andre soldater kan slåss uten å bli lurt. Big Boss mener at soldater kan tenke selv og at de ikke er brikker i politikerenes spill. (Høres dette kjent ut? "Snake we are not the tools of the governement or anyone else!" Gray Fox i MGS, han ble inspirert av Big Boss sine ideer og ble med i "gjengen" hans.) Poenget med Metal Gear-spillene er jo at det egentlig ikke er noen "ordentlige" skurker eller bad-guys (Tenker på sånn 100% ondskap ala Dracula eller Lex Luthor). Big Boss og Gray Fox hadde en ide. De ville at soldater som dem skulle ha en viss frihet, Solidus ville gjøre slutt på The Patriots sitt diktator. Og Revolver Ocelot er jo egentlig bare utrolig god til å gjøre jobben sin dvs dobbeltagent og tilogmed trippelagent i MGS3. Den eneste vi kan kalle virkelig slem er vel Volgin. Forresten, hva tror dere vil skje med Snake i MGS4? Dør han? Overlever han? Personlig tror jeg han dør, men tror ikke han tar selvmord som vi har sett i trailerene. Lite sannsynlig at Kojima gir bort en slik nyhet så enkelt. P.S Har noen sett den traileren hvor Snake og Liquid slåss på hver deres Metal Gear på et sted som ligner Shadow Moses? Gleder meg til den kampen ihvertfall. Lenke til kommentar
Agg Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Forresten, hva tror dere vil skje med Snake i MGS4? Dør han? Overlever han? Personlig tror jeg han dør, men tror ikke han tar selvmord som vi har sett i trailerene. Lite sannsynlig at Kojima gir bort en slik nyhet så enkelt. P.S Har noen sett den traileren hvor Snake og Liquid slåss på hver deres Metal Gear på et sted som ligner Shadow Moses? Gleder meg til den kampen ihvertfall. Jeg tror ganske mange av hovedpersonene kommer til å "legge på røret" i MGS4... Jeg vil si det er så og si sikkert at Snake dør, da Kojima hele tiden har vært veldig bastant på at dette er det slutten på fortellingen om Snake. Hadde han f.eks pensjonert seg og slått seg ned sammen med Meryl så hadde det ikke vært noe i veien for å hente ham frem igjen på et senere tidspunkt og lagd flere spill, men dør han så er det slutt... Jeg tror også det er siste gang vi ser Raiden...og jeg har en følelse av at Otacon må bite i seg ordene "Im always the survivor"... Det jeg egentlig er mest spent på er hvem, eller rettere sagt hva, the Patriots er... Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 19. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2008 Takk for godt svar. Men udemokratisk eller ikke, The Patriots har jo rett. Og så lenge befolkningen tror de er med på å velge, samt har det godt, så er det jo greit. "Brød og sirkus til folket". Hvem som styrer landet i realiteten spiller vel da en heller liten rolle. Håper ikke Snake og Otacon er to høyreekstreme nisser som tror at så lenge befolkningen får velge vil alt gå bra Jeg høres kanskje ut som en sosialist her, men jeg liker å tro at det ikke er folk som Sylvia Brustad og Trond Giske som får siste ord i viktige saker her i landet. I så tilfelle har ikke folket gjennom demokratiet valgt godt. Da hadde det vært fint om noen med litt peil kunne besteme, sånn helt uoffesielt :!: Håper alt ordner seg med The Patiots, og at Snake og Otacon finner ut som du sier, at USA trenger dem for å fungere. På den andre siden vil det vel bety slutten for The Patriots, om Ocelot får det som ham vil. Jeg vet liksom ikke helt hva jeg håper på. Ja har sett det med Shadow Moses, håper det faktisk er der og at vi får komme tilbake dit. Hvem vet. Lenke til kommentar
Agg Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 På den andre siden vil det vel bety slutten for The Patriots, om Ocelot får det som ham vil. Jeg vet liksom ikke helt hva jeg håper på. Hvordan vil det bety slutte på the Patriots? Ocelot jobber jo for dem...det er Liquid som jobber mot dem, og i MGS2 så sier han også at han "valgte" Ocelot som "host" fordi han visste hvor the Patriots holdt til. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 19. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2008 (endret) Opps, mente Liquid Ocelot, som han reffereres til som i en av trailerene. Men hva vil han egentlig med dem? Ta dem vekk fra kontrollen, slik at han kan få bort balansen i samfunnet og kan skape Outer Haven som Big Boss ville? "It's was his dying wish!"? Endret 19. mars 2008 av Jorchi Lenke til kommentar
Phanteon Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Sweet! Ser at min Metal Gear Solid Anniversary Collection pakke ble shippet med DHL idag. Skal bli rått med en skikkelig oppkjøring før fireren. Lenke til kommentar
MgsFAN Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Har forresten noen lagt merke til at det som egentlig er hovedplottet til MGS4 (nemlig å ødelegge The Patriots) ennå ikke har blitt nevnt så altfor mye i trailerene. De fleste trailerene forteller jo at Colonel Campbell har bedt Snake om å drepe Liquid, det er vel bare i den siste traileren med apen hvor The Patriots blir nevnt. Men er det ikke også en trailer hvor Campbell sier at Patriots står bak Liquid sin operasjon. Er vel egentlig det som er greia med Patriots, en person kan tro han har kontroll, men det er hele tiden Patriots som styrer showet. (Som f. eks i MGS2 hvor Gurlukovich tror at Ocelot hjelper ham med å gjenreise Sovjetunionen, men egentlig så jobber Ocelot for Patriots og han stjeler Metal Gear for dem). Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 20. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2008 Jeg får faen meg ereksjon av å tenke på det der! Jeg simpelt hen elsker konspirasjonsteorier :!: . Det er vel en av grunnene til at jeg forguder toern som jeg gjør. Når jeg blir frisk igjen skal jeg spille gjennom toern igjen også. Det er det beste spillet som er laget - ingen over, ingen ved siden av. Samtalen mellom Raiden, Rose og Colonel på slutten ... - frysninger langt oppover ryggen. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Er det et sted jeg kan lese HELE mgs historien? Liksom HEEEELE historien? =D Lenke til kommentar
Mala Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Sikker på at du ikkje vil spille igjenneom serien da? Man får jo Essential Editon får slikk og ingenting Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 (endret) Jeg har runnet alle flere ganger, men jeg vil lese historien om igjen EDIT: Må jo ha noe og lese på når man kjeder seg? ^^ Endret 21. mars 2008 av Kimelimm Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 21. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2008 Jeg har runnet alle flere ganger, men jeg vil lese historien om igjen EDIT: Må jo ha noe og lese på når man kjeder seg? ^^ Henger meg på denne. Det er jo "In the Darkness of Shadow Moses". Her oppsumeres jo en del av det hele gjennom øynene til Nastasha Romenenko. Dog lenge siden jeg leste den, så er ikke helt sikker på om det forklarer så mye av hendelsesforløpet. Lenke til kommentar
MgsFAN Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 (endret) Jeg har runnet alle flere ganger, men jeg vil lese historien om igjen EDIT: Må jo ha noe og lese på når man kjeder seg? ^^ Henger meg på denne. Det er jo "In the Darkness of Shadow Moses". Her oppsumeres jo en del av det hele gjennom øynene til Nastasha Romenenko. Dog lenge siden jeg leste den, så er ikke helt sikker på om det forklarer så mye av hendelsesforløpet. "In the Darkness of Shadow Moses" forklarer hele historien til MGS og i tillegg så forteller den jo om en del samtaler mellom folkene i kulissene (dvs de som hjelper deg via codec i spillet) som du ikke fikk se eller høre mens du spilte (fordi Solid Snake ikke hører det). Hele operasjonen ble jo faktisk styrt av en agent fra Patriots (han karen som ble holdt fanget inne i Shell Core i MGS2, han som hadde pacemakeren, husker ikke hva han het. Var han som kom med raseriutbruddet mot Ocelot og skrek at han var blitt forrådt, noe som også var sant, fyren falt vel i unåde hos Patriots av en grunn jeg ikke husker.) Kan også legge til at du sammen med "In the Darkness of Shadow Moses" finner en utrolig morsom artikkel skrevet av en journalist som får en diskett i posten (tror det var en diskett) og begir seg ut til Shadow Moses. Hendelsene finner sted etter MGS, artikkelen anbefales. Endret 21. mars 2008 av MgsFAN Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 22. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2008 Ble sittende å lese "In the Darkness of Shadow Moses" til langt på natt i går. Genial greie, dog svært irriterende å lese all feilsiteringen til Nastasha :!: . "Boken" kan så absolutt anbefales til de som allerede har spilt gjennom 1ern. Men er du ny til serien vil jeg anbefale å spille gjennom spillet, kan bli umulig å få noe mening ut av boken om man ikke har spilt spillet. Er det Kojima som har skrevet denne boken/memoet? I så tilfellet skriver han veldig godt. Som sagt, jeg storkoste meg, og satt i sengen å skalv etter konspirasjonen var gjennomlest. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 er det mulig å finne denne boken som pdf fil eller noe lignende? jeg finner den bare som en oppdelt tekst på div. forums. etter å ha studert de forskjellige trailerene så håper jeg det at vi kan få en kamp med rex vs ray på shadow moses. gleder meg til spillet kommer ut, og det er vel den eneste grunnen til at jeg kjøpte ps3. har det kommet noen ca tid spillet vil ta? håper det blir lengre enn de forrige siden de har vært relativt korte. Lenke til kommentar
Yiddo Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 er det mulig å finne denne boken som pdf fil eller noe lignende? jeg finner den bare som en oppdelt tekst på div. forums. http://www.metalgearsolid.org/show_features.php?id=506 Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2008 Det er mulig! Jeg fant den her. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Det er mulig! Jeg fant den her. takker Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 24. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2008 Noen "biologer" der ute som har noen tanker rundt det rent praktiske med Les Enfant Terrible prosjektet, altså kloningen av de tre brødrene? Det at de tre har ulik genotype, alså forskjellig antall ressisive og dominante alleler er feil i forhold til vitenskapen. Så her har Kojima enthen gjort en feil, ellers har vi blitt ført bak lyset som vanlig. Hadde dette vært faktum ville ikke de tre brødrene sett ut som eneggede tvillinger, da det nettopp er forskjell varianter av sammensettningen av dominante og ressisive gener som gir forskjellige egenskaper i hos et individ. I tillegg er de jo klonet på samme måte som dolly, sauen ble i 1996. Altså er det ikke mulig å endre på "genene", og skulle man likevel finne en måte å gjøre dette på ville jo hensikten med å klone i utgangspunktet være borte. Skal de tre brødrene ha egenskapene til sin far må samtlige være identiske med han på gennivå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå