Gå til innhold

Metal Gear Solid: Mytene, løgnene og sannhetene (OBS! MGS4 Spoilers!)


Szmekken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg må bare skryte mer av dette spillet. Jeg kan ikke huske sist jeg prøvde et så sinnsykt gjennomført spill: Alt så langt har vært perfeksjon. Det å snike seg rundt har aldri vært mer tilfredstillende. Dette er bare av en helt annen verden. Next gen starter virkelig med MGS4. Herregud jeg er glad for at jeg valgte PS3 og ikke 360.

Agreed, er et godt stykke ute i Act 2 nå, og Kojima må ha tatt noen virkelig merkelige designvalg mot slutten (noe jeg tviler på at han har gjort) hvis ikke dette skal bli stående som tidenes beste spill!

Lenke til kommentar

Spillet er helt utrolig ja. Polished til tusen; alt ser og høres bare så vanvittig stilig ut, i tillegg til at gameplayet utvilsomt er MGS-perfected. Uten å spoile må jeg si at jeg digger de nye gadgets-a, det samme med den nye codec-en, og de nye characterene :D

Er spesielt overrasket over hvor bra og lite problematisk selve gameplayet. Eneste jeg kan finne på å klage over er at det later til å være umulig å skyte over lave vegger o.l. når en er i dekning, det eneste du kan gjøre er å skyte fra sidene, ved kanten. Krøkket forklart ;)

 

Det andre som kan være litt rart, nå er selve skytinga altfor gøy, men fremfor alt veldig lett. I tillegg er ammo mye lettere tilgjengelig. I de få timene jeg har spilt blir det nesten som om jeg må tvinge meg selv til å spille spillet som et snikespill, og ikke bare et skytespill. Jeg spiller på vanskelighetsgrad 2, og jeg utrydda nettopp kanskje 100 PMC-soldater uten å bruke en eneste ration. Godt mulig at dette inntrykket endrer seg totalt mot slutten, vanskelighetsgraden er nok stigende ;)

 

Våpen-spoiler:

 

Litt overraskende at jeg, etter tre timer med spilling, allerede er i besittelse av en rocket launcher, M4 Carbine, P90 og en sniper rifle. I tillegg til disse har jeg diverse våpen jeg har plukket opp på slagmarken, og selvsagt de obligatoriske to pistolene (en for bedøvelse og en be ... død?)

 

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Hahah, Jorchi, Birkin og jeg har sverget å holde oss langt unna faen alt av forums ett par dager før MGS4 kom ut, likevel sitter vi her, men jaja, er jo forståelig, vi er spent som faen og denne tråden hjelper tiden til å gå litt fortere! :D

 

Edit: Her er difficulty levels Birkin:

 

Liquid Easy

Naked Normal

Solid Normal

Big Boss Hard

Endret av Erasus
Lenke til kommentar
Hahah, Jorchi, Birkin og jeg har sverget å holde oss langt unna faen alt av forums ett par dager før MGS4 kom ut, likevel sitter vi her, men jaja, er jo forståelig, vi er spent som faen og denne tråden hjelper tiden til å gå litt fortere! :D

 

Edit: Her er difficulty levels Birkin:

 

Liquid Easy

Naked Normal

Solid Normal

Big Boss Hard

 

 

Kan jo si at diskusjon forumet ikke er kjent for de spoilerene som for eksempel youtube videoene eller andre steder hvor folk skriver spoilere rett fram :)

Lenke til kommentar
Hahah, Jorchi, Birkin og jeg har sverget å holde oss langt unna faen alt av forums ett par dager før MGS4 kom ut, likevel sitter vi her, men jaja, er jo forståelig, vi er spent som faen og denne tråden hjelper tiden til å gå litt fortere! :D

 

Edit: Her er difficulty levels Birkin:

 

Liquid Easy

Naked Normal

Solid Normal

Big Boss Hard

 

 

Kan jo si at diskusjon forumet ikke er kjent for de spoilerene som for eksempel youtube videoene eller andre steder hvor folk skriver spoilere rett fram :)

Og inderlig bra er det ja, men man kan aldri være sikker skjønner du. :)

Lenke til kommentar
hva er forskjell på Naked og Solid?

 

Virker som om Naked er hakket lettere enn Solid. Spiller selv på Solid. Regner med jeg skal fyre det opp på det vanskeligste etter at jeg har runnet det. Dette er et spill som virkelig har en stor gjennspillingsverdi. Tror jeg skal prøve meg litt online nå. Vil se hvordan det er i forhold til betaen. Hvilke moduser det er osv. :p

Lenke til kommentar
jaja får vell overleve den engelsken da. Siden det ikker er mulig med japansk. Men regner med at jeg blir fornøyd med spillet uansett :cool:

 

Derfor jeg har bestilt den japanske versjonen også :p Men vil uansett si at det er nesten litt meningsløst å klage på de engelske stemmene i MGS... kan ikke si det er noen andre japanske spill med engelsk dub som er i nærheten av den kvaliteten som MGS har.

Lenke til kommentar

Hellau, idag gjorde jeg kanskje noe dumt.(vet mange av dere vil syntes det og)Men etter skolen så dro jeg til sverige(charlottenberg,10min å kjøre fra der jeg bor)og leita etter "Billige"Ps3.Den billigste jeg fant var på Ebgames, som kosta da 4449 SEK(ca 4000 NOK)Vurderte å kjøpe det og etter ca 1 time fant jeg ut at jeg ville kjøpe det.Så jeg sjekket kortet mitt, tok ut 4k i norge,pitstoppa litt hjemme og fikk besøk av ei dame som mamma kjenner.Og det var da ho spurte.."Kjenner du noen som vil kjøpe Xbox 360?" Jeg sa:"Ja..kanksje det, hvor mye skal du ha for Xbox'n?"Hun ringer da til sønnen,spør hvor mye og sier "1100kr,han har ikke brukt det i det hele tatt fordi han spiller Ps3 isteden:)"Gikk på rommet mitt, tenkte "Xbox 360 eller Ps3?"Og til slutt så dreit jeg i hele møkka og kjøpte Xbox 360 :p Grunnene:Har mange kamerater som har Xbox 360,fikk xbox'n på tilbud og av sikkert andre grunner :p Men men,da har jeg bestemt meg for å kjøpe GoW og Gta4 og vente med Ps3 så får dere kose dere med Mgs4 imorgen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...