Gå til innhold

Metal Gear Solid: Mytene, løgnene og sannhetene (OBS! MGS4 Spoilers!)


Szmekken

Anbefalte innlegg

Å? Hvorfor ikke bare se alle filmene? Kan ikke si at jeg kjeder emg når ejg ser dem, de er godt laget, og historien er fengene... jeg får med meg alt xP

 

tviler på om wikipedia er bedre...

 

Men takk for tipset uansett xD

Skal jeg si deg hva som er bedre? Spill spillene selv og ikke plutselig kom og lek guru :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok enklere å lese om det på Wiki, klippene som ligger ute på YT er ikke kronologiske, du vil oppleve å se enkelte ting om igjen noe som kan virke irriterende. Samtidig har man forklart ulike konspirasjoner godt på wiki, slik at du slipper å stå som et spørsmålstegn (noe jeg dog elsker med MGS serien).

Endret av dicktator
Lenke til kommentar
Å? Hvorfor ikke bare se alle filmene? Kan ikke si at jeg kjeder emg når ejg ser dem, de er godt laget, og historien er fengene... jeg får med meg alt xP

 

tviler på om wikipedia er bedre...

 

Men takk for tipset uansett xD

Skal jeg si deg hva som er bedre? Spill spillene selv og ikke plutselig kom og lek guru :)

 

Jeg har spilt dem da, fortsett fra eneren xP Men jeg skippa cutscensa, så jeg har spilt dem, underholdene var det og, dessuten, jo, de filmene er nok kronologiske, for såpass mye husker jeg fra når jeg spilte spillene får i tiden.

 

Leker heller ikke guru her, så kom ikke her...

Lenke til kommentar
Det er nok enklere å lese om det på Wiki, klippene som ligger ute på YT er ikke kronologiske, du vil oppleve å se enkelte ting om igjen noe som kan virke irriterende. Samtidig har man forklart ulike konspirasjoner godt på wiki, slik at du slipper å stå som et spørsmålstegn (noe jeg dog elsker med MGS serien).

Da kan du ikke ha letet mye etter noen kvalitetsvideoer av MGS spillene.Her har du hele MGS serien i kronologisk rekkefølge. Verre var det ikke.

 

Jaja. Dette blir vel en av de siste gangene jeg kommer til å poste her i og med at det kommer til å hagle med spoilere de kommende ukene. Og det er surt å spoile noe nå som det bare er 2 uker igjen. 14 dager. Det er lenge til...

Lenke til kommentar

Mange sider å lese gjennom..

Satt og leste meg gjennom historien på Wikipedia og det er nå noe jeg lurer på angående MGS4.

 

- Hvor lenge er det mellom MGS2 og MGS4?

- Hvorfor er Solid Snake gammel?

- Burde ikke isåfall Liquid Ocelot også være det? Siden Ocelot har "genene" til Liquid eller hva det blir?

Lenke til kommentar

Whopsi, sorry, Ocelot har vel vært gammel lenge. Ok, så genene til Solid Snake har fått han til å eldes mye fortere? Utrolig hvor fort det må ha gått da, 5 år lissom. Ikke lange tiden det. Da må vel det bety at må ha fått i seg noe rart etter slutten på MGS2 da? Hvis ikke ville det vel vært tydeligere at han har eldtes fra MGS1 og 2 også?

 

Ganske forvirrende historie, men likså spennende og interessant også :)

Lenke til kommentar

MGS4 finner sted 9 år etter Shadow Moses. SM fant sted i 2005, altså finner MGS4 sted i 2014. Første del av MGS2 fant sted i 2007, og andre i 2009. Altså er det 5 år som Erasus sier.

 

Snake er som sagt en klone, jeg har forklart hvorfor dette medfører økt aldring før i tråden Metal Gear Solid 4: Guns Of The Patriots - Ønskeliste . Jeg kan sitere meg selv:

 

Får å avkrefte noen ting som har blitt sagt her inne, og dette er viktig folkens:

 

Den "unge" Snake dere har sett i en trailer er "old Snake", men med en maske som skal forestille ham som ung. Dette er så vidt jeg vet bekreftet av Kojima selv. Skal se etter en kilde.

 

Når det kommer til Solid, Liquid og Solidus sin økte aldring, har ikke dette noe med den radioaktive strålingen Big Boss ble utsatt for. De tre brødrene kan sammenlignes med sauen "Dolly", hvis dere husker henne. Hun døde lenge før hun skulle, nettopp fordi kroppen hennes ble eldret fortere enn naturlige saueavkom. Det er unødvendig å gå noe særlig i dybden med det, men alle kroppens celler inneholder store mengder gener man rett og slett ikke har bruk for. Disse "skrapgenene" blir "brukt opp" ettersom man blir eldre. Man snakker her altså om en slags form for klippekort som blir brukt opp ettersom organismen blir eldre. Barn som blir født som et resultat av normal kjønnscelledeling blir utstyrt med celler som har nye "klippekort". Kloner derimot overtar det allerede brukte klippekortet til den som klones. Ergo får organismen et kortere liv. Det er dette som er tilfellet med Les Enfant Terible brødrene.

 

Vil du vite mer om dette søker du på introner og eksoner på google.

 

Han fikk nok ikke i seg noe i slutten av MGS2, men den økte aldringen har tatt ham igjen for fullt, og på dette tidspunktet forfaller kroppen hans som en visnende blomst.

 

Medisinen han ser ut til å sette i halsen ved gjevne mellomrom, tipper jeg er en form for enzymer som skal motvirke den raske celledøden. Altså bremse ned forfallet.

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar

Det er slik at hvis man tar gener av en annen, altså lager en klone, er man egentlig like gammel som den man tar genene av. Dere husker dolly? Hun var en klone, men henne døde i tidelig alder. Kromosonene blir slitte i løpt av livet, så jeg er ganske sikker på at det har noe med det å gjøre. Rett meg hvis jeg tar feil...

Lenke til kommentar

Men alt dette betyr vel at Solid Snake vet om alt dette? For en utrolig trist historie det utarter seg til å bli. :(

Vi har jo et godt forhold til Solid og vi vet at han dør om ikke så altfor lenge. Men Konami kan jo fortsette historien enda lengre om de ønsker det. Håper bare de stopper mens serien er på topp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Vi må heller ikke glemme foxdie, hva det gjør med Solid vet vi jo ikke, men er ikke utenkelig at det har noe med den økte aldringen å gjøre.

 

BTW, sauen Dolly døde (mest sannsynlig) av natrulige årsaker.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
Men Konami kan jo fortsette historien enda lengre om de ønsker det. Håper bare de stopper mens serien er på topp.
Akkurat det tror jeg ikke du skal bekymre deg for, dette er slutten på Snakes historie. Og selv om det er trist å tenke på, så er jeg helt overbevist om at Snake ikke overlever dette spillet...
Lenke til kommentar
Vi må heller ikke glemme foxdie, hva det gjør med Solid vet vi jo ikke, men er ikke utenkelig at det har noe med den økte aldringen å gjøre.

 

BTW, sauen Dolly døde (mest sannsynlig) av natrulige årsaker.

 

Sant, men jeg brukte henne som eksempel fordi det var mest nærliggende fordi prinsippet er det samme.

 

Knyttet opp mot reell vitenskap, kan jeg ikke se hvordan Fox-die har noe med aldringen å gjøre. Vi vet jo ikke hvilke forandringer Naomi gjorde med viruset før hun injiserte det i Snake. Var Snake programmert inn, ville det nødvendigvis virke på samme måte med han som de andre, altså at såkalte smarte enzymer får cellene nær hjertet til å ødelegge seg selv. Apoptose, eller programmert celledød som det også heter. Slik at personen får noe som ligner på et hjerteinfarkt. Jeg tror ikke Snake var inkludert i programmet …

 

Spørsmålet da er jo hvordan Liquid ble angrepet og ikke Solid. De er jo identiske på det genetiske plan.

 

Hva tror dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...