Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Metal Gear Solid: Mytene, løgnene og sannhetene (OBS! MGS4 Spoilers!)

Szmekken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liquid Snake is one of the three "brothers" genetically engineered from cell samples taken from Big Boss in the Les Enfants Terribles project.

Liquid believes himself to be inferior to Solid, as he is under the impression that he is the recipient of Big Boss's "flawed" recessive genes, despite actually being superior to Solid Snake.

In the briefing featured in Metal Gear Solid, Colonel Campbell states that Solid and Liquid are exact duplicates of one another, with the only difference being skin tone.

Endret av Red_Sun
Lenke til kommentar
Er det noen som vet om teorien om at Solid fikk alle de dominante genene, Liquid de ressisive og Solidus en god blanding mellom de to, står ved like? Det er jo det vi får presentert i slutten av Metal Gear Solid (1998). Men mener å huske å ha hørt at det har endret seg?

-Mulig jeg er langt ute og sykler nå (planlegger ny gjennomspilling selv for å catche opp historien), men var dte ikke slik at man _trodde_ det var som du skriver (dvs Solid har de dominante og Liquid de ressisive), mens i telefonsamtalen med Solidus på slutten avslører Ocelot at det egentlig var omvendt?

Lenke til kommentar

Teknisk sett så er jo Solid den som har de mest dominante genene ettersom han er helt lik

Big Boss x)

Men det gjør jo Solidus også da (Helt lik den gamle versjonen av Big Boss)

men hans alderingsproblem var mye værre en Snake og Liquids så alt i alt

synes jeg Solid er den som har de mest dominante genene, selv om Liquid skal ha bedre gener innenvendig (combat skillz osv) så er de jo trent opp helt forskjellig...

Endret av Red_Sun
Lenke til kommentar

All dialog fra det første spillet er her:

http://www.gamefaqs.com/console/psx/file/197909/26783

Ocelots telefonsamtale:

Yes sir. The entire unit was wiped out. Those two are still alive.

The vector? Yes sir, FoxDie should become activated soon... Right

on schedule.

Yes, sir. I recovered all of Rex's dummy warhead data. ...No, sir.

My cover is intact. Nobody knows who I really am. Yes, the DARPA

Chief knew my identity, but he's been disposed of.

Yes. The inferior one was the winner after all. ...That's right.

Until the very end, Liquid thought he was the inferior one. Yes,

sir. I agree completely. It takes a well-balanced individual...

such as yourself to rule the world. No, sir. No one knows that

you were the third one... Solidus. ...What should I do about the

woman? Yes sir. I'll keep her under surveillance.

Yes. Thank you. Good-bye. Mr. President.

Umulig å huske alle detaljer ;)

Endret av Daje.P
Lenke til kommentar

Fantastisk, takk skal du ha.

Nå er jeg kommet til bunnen av communication towers. Regner med å bli ferdig en gang i kveld. Det tar sin tid når man skal se alle cutscenene, høre alle samtalene, og atpåtil ringe opp alle til alle tider for å få mest mulig info :!:

Gleder meg til å starte på Sons Of Liberty nå :p

Lenke til kommentar
Ah skjønner. Jeg har nemlig ikke hørt den dialogen på slutten av Metal Gear Solid siden 4. klassen en gang, desto videre 9 år siden. Mitt eksemplar av spillet er litt ødelagt slik at det stopper i enden av rulleteksten. Er det noe sted man kan lese hva som blir sagt?

Tror ikke eksemplaret ditt er ødelagt. Jeg har et helt mint eksemplar av MGS, og det stopper på slutten av rulleteksten. I hvert fall når jeg bruker PS2. Har ikke fått testet å runne det på PS3 enda, kan jo hende det funker der.

Lenke til kommentar

Hehe bra :)

Som sagt har jeg planlagt et metal gear-maraton i forkant av MGS4 selv, og ble veldig gira på det etter at du starta denne tråden.

Dessverre er 1+2 lånt bort, så får ikke satt i gang før jeg har dem tilbake.

Har toeren på xbox og, men vil jo helst spille playstationversjonen, og etter å ha spilt MGS1

Skipping av cutscenes er fyfy, men skulle ønske de kunne settes på pause. Husker første gang jeg spilte mgs2, satt oppe halve natta og drakk te mens jeg spilte, og måtte pisse så jævlig under den laaange scenen på slutten. Like før jeg måtte ty til vinduet for ikke å gå glipp av noe ;)

Får vel kjøpe potte til MGS4

EDIT:

Det stemmer det ja, MGS1 (PS) er dessverre ikke 100% kompatibelt med PS2, den kutter før man får høre Ocelot, husker jeg trodde mitt eksemplar var ødelagt også.

Endret av Daje.P
Lenke til kommentar

For oss som ikke har tålmodighet eller ikke er så interessert i MGS at de vil spille gjennom alle spillene før MGS4, finnes det ei bok eller noe på nettet hvor historien står forklart? Jeg har kjøpt MGS1, men jeg mangler nostalgien og derfor gjør gameplay og grafikken sitt til at jeg ikke klarer å spille gjennom det. Tro det eller ei.

Lenke til kommentar
For oss som ikke har tålmodighet eller ikke er så interessert i MGS at de vil spille gjennom alle spillene før MGS4, finnes det ei bok eller noe på nettet hvor historien står forklart? Jeg har kjøpt MGS1, men jeg mangler nostalgien og derfor gjør gameplay og grafikken sitt til at jeg ikke klarer å spille gjennom det. Tro det eller ei.

Gameplayet er jo ultra-tight. Det er jo det de har bygd videre på, så om du ikke liker MGS er det vel lite som tilsier at du vil like MGS4 når det kommer.

Lenke til kommentar
Skipping av cutscenes er fyfy, men skulle ønske de kunne settes på pause. Husker første gang jeg spilte mgs2, satt oppe halve natta og drakk te mens jeg spilte, og måtte pisse så jævlig under den laaange scenen på slutten. Like før jeg måtte ty til vinduet for ikke å gå glipp av noe ;)

EDIT:

Det stemmer det ja, MGS1 (PS) er dessverre ikke 100% kompatibelt med PS2, den kutter før man får høre Ocelot, husker jeg trodde mitt eksemplar var ødelagt også.

Hehe been there done that ;) Er det mulig at det virker på PS3 da? Jaja, tiden vil jo vise. Må innrømme at jeg felte en svettedråpe under CD-skiftet ... Kunne blitt fatalt.

@ Nimrad: Skjønner deg egentlig godt. Jeg har samme problem med Zelda serien. Jeg vokste opp med Ocarina Of Time, og har elsket alle spillene siden. Jeg har prøvd å spille A Link To The Past, som alle anbefaler så sterkt, men til ingen nytte. Som sagt mangler nostalgien.

Flott. Det stemmer overens med det jeg sa tidligere angående tidspunkt for hendelser.

Lenke til kommentar

Da var jeg gjennom Metal Gear Solid, og som ventet sitter jeg nå igjen med et par ubesvarte spørsmål jeg inderlig håper noen kan svare på:

1) Hvorfor dør ikke Snake av Foxdie? er han ikke med i programeringen?

2) Master Miller sier at Naomi vi blir kjent med ikke er den ekte, men en annen som utgir seg for å være henne. Hvem er hun egentlig ... Er det det man ikke vet, og som hun ikke vet selv heller? Hun blir jo referert til som Naomi den dag i dag?

3) Hva skjer med Snake ( og Maryl) etter at de drar av sted på snøskuteren? De må jo komme til et sted, splittes eller fortsette å bo sammen?

4) På slutten hører vi som sagt en dialog mellom Ocelot og Solidus Snake (daværende president). Hva mener Ocelot egentlig med at han ikke røpet sitt "cover". Var han egentlig ikke den han utgav seg for å være? Hva er hans og presidentens egentlige intensjoner?

5) Hva gjør at Solidus må gå av som president, og blir "slem" i SOL?

6) Hva er The Patriots rolle oppi dette?

Slik, hvis noen kan svare meg på et eller flere av disse spørsmålene ville jeg blitt henrykt! :!:

Lenke til kommentar

1 og 2:

Naomi Hunter er den som har rollen som FOXHOUND sin Medisinsjef og hun er en del av crewet som skal hjelpe Snake, men hun er i virklighet GrayFox sin ikke-biologiske søster, og er ute etter hevn og gir Snake Foxdie :O men hun sparer livet hans (husker ikke helt hvordan) men han har fortsatt Foxdie (se det som et mildere stadie av viruset) som kommer til å ta rotta på han senere.

3. Snake og Meryl bor sammen i to år før snake starter en anti-metalgear gruppe (Philantropy) med Otacon

4. Ocelot har i all hemmelighet jobbet med Solidus. Altså han var en spion som skulle få tak i data om Metal Gear Rex. Ocelot er medlem av Solidus sin gruppe (Dead Cell) spill MGS2 for mer info :)

5. Solidus vil skaffe Metal Gear REX og bruke den imot the Patriots men ettersom Metal Gear REX og hele Genom soliders greia kom frem offentlig mista han tilliten til the patriots. som sakt han ville ta rotta på the patriots så derfor går han "ond"

6. The Patriots er tullingene som styrer alt, du må nesten spille gjennom alle spilla for å få mer info. Selv etter du har gjort det så veit vi ikke så mye om dem, det kommer mer om dem i MGS4:Guns of the PATRIOTS!

Dette var en kort versjon, skal finne mer hvis det var noe du ikke fikk med deg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...