Gå til innhold

Metal Gear Solid: Mytene, løgnene og sannhetene (OBS! MGS4 Spoilers!)

Szmekken

Anbefalte innlegg

Og det gleder meg å kunne skrive at det fikk 10 av 10. Det er ikke perfekt (...)

Jeg skjønner meg ikke helt på karaktersettingen til disse bladene/nettsidene.. Ikke perfekt = ikke 10 i min bok. Det står f.eks. "Ultimately this is a game for fans". Er et spill for vanskelig eller uinteressant for nye spillere, da fortjener det ikke full pott uansett hvor bra det er for fans'a. OPM "måtte" vel gi dette spillet full pot, men jeg syntes det fortsatt blir litt for dumt.

Ingen spill er perfekte! Det er rett og slett klin umulig å lage et helt perfekt spill, derfor gir man full pott til spill som kommer nærme å være perfekte. Og i en tid som dette hvor markedet flyter over at "casual games" og generiske shooters så syns jeg absolutt at det er på sin plass å belønne spill som fortsatt tørr å være dype og komplekse.

On topic: Hva i allverden skjer med at Snake "morpher" fra gammel til ung i den nye traileren? :O

tipper det er den maska han kan bruke som fikser det ;) OctoFace hehe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nesten ondt i kroppen etter å ha sett den siste traileren. Tror faktisk ikke jeg kunne ha vært mer hypet til dette spillet. Det ser faktisk ut til å levere det som er blitt lovet. De siste dagene før release blir vanskelig å komme seg gjennom.

Men som jeg har sagt i en annen tråd, så har jeg lest en mail av en Spaceworld forretnings som sier at de forhandler seg frem til å skaffe seg ca 450 eksemplar av MGS 4 LE. Dette begynner å bli en stund siden, og jeg begynner å bli bekymret for om det i det hele blir noen LE på meg, eller Norge for den del. Jeg skal innom i morgen og høre om det er noen framgang. For release begynner å nærme seg med stormskritt nå, og snart må det komme noe offisielt. Skal selvfølgelig gi en oppdatering så snart jeg vet noe mer.

EDIT:

Det ser ut til at de ti første minuttene av MGS 4 er lagt ut hos gamevideos. jeg har selv ikke sett hele, bare noen sekunder av begynnelsen, og det ser faktisk ut til å være autentisk.

Vil en ikke avsløre noe, vil jeg anbefale å ikke se denne ettersom at faren for spoilere før spillet blir sluppet, er meget høy. Se den på egen risiko!

Endret av DeNile
Lenke til kommentar
Vil en ikke avsløre noe, vil jeg anbefale å ikke se denne ettersom at faren for spoilere før spillet blir sluppet, er meget høy. Se den på egen risiko!

Ikke noe å være redd for, den viser ikke noe vi ikke allerede har sett...

Lenke til kommentar

Det vi har sett til nå av gjennomganger av spillet er hvertfall lovende. De sier alle sammen (de jeg har lest) at det er det beste spillet i serien. Det i seg selv sier en god del. Bladet Gamereactor sier i sitt nyeste nummer at MGS 4 er en "orgie av Metal Gear-nostalgi. Et klimaks som avslutter en epoke." Jeg har vanskelig for å tro at når så mange forskjellige kilder sier at spillet er fantastisk osv. så kan de ikke lyge alle sammen. Men man skal jo heller aldri anta ting...

Lenke til kommentar

Gjett om jeg gleder meg til å diskutere slutten når alle er gjennom. Som nevnt opp og ned anbefaler jeg alle å spille gjennom de andre spillene før firern kommer. Det er, hvert fall for meg, veldig lett å glemme små detaljer som kan bli vesentlige i firern.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvordan det er på 80 GB utgaven. Men jeg vet at MGS 2 Substance og MGS 3 Subsistence fungerer på min 60 GB utgave. Det orginale MGS til PS1 har jeg ikke fått testet siden det ble ødelagt for noen år siden da jeg flyttet... Men jeg vil anta at de vil fungere helt fint.

Det er også viktig å få med seg historien til MPO ettersom at den er direkte knyttet til MGS 4.

Lenke til kommentar
Jeg skal garantert ta en gjennomgang av hele serien før jeg setter i MGS4 plata. Hvordan er de 3 forrige spillene med tanke på bakoverkompabilitet/stabilitet på PS3 80gb?

Alle unntatt den originale versjonen av Snake Eater (altså ikke Subsistence) funker fint.

Lenke til kommentar
Jeg skal garantert ta en gjennomgang av hele serien før jeg setter i MGS4 plata. Hvordan er de 3 forrige spillene med tanke på bakoverkompabilitet/stabilitet på PS3 80gb?

Alle unntatt den originale versjonen av Snake Eater (altså ikke Subsistence) funker fint.

Takker. Skulle nesten tro at 3'ern ville ha hatt større sjanse til å kjøre mindre smertefritt enn den første hvertfall, men var visst ikke slik nei. :)

Lenke til kommentar
Kan ikke si at jeg er noe sånn overbegeistret for MGPO. Kojima var vel ikke med på produksjonen?

Jeg tror at Kojima har en finger med i alle Metal Gear spill som blir produsert. I MPOs tilfelle så var han ikke en regisør som var Masahiro Yamamoto. Kojima selv var bare en produsent til denne tittelen.

Lenke til kommentar
Kan ikke si at jeg er noe sånn overbegeistret for MGPO. Kojima var vel ikke med på produksjonen?

Jeg tror at Kojima har en finger med i alle Metal Gear spill som blir produsert. I MPOs tilfelle så var han ikke en regisør som var Masahiro Yamamoto. Kojima selv var bare en produsent til denne tittelen.

Og derfor ble det bare tull og overfladisk skvip.

Lenke til kommentar

ja det ble mye tull med MPO. Heldigvis har jeg ikke spilt det, men bare sett videoene på youtube. Gameplayet så unødvendig tungvint ut. Det er faktisk de beste Metal Gear titlene som er blitt regisert av Hideo Kojima. Det er nok neppe en tilfeldighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...