Tr0buff Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Hei. Jeg fikk OneTuch4 ekstern HD 500GB fra Elkjøp til jul. Jeg leste ikke bruksanvisningen til og starte med, for jeg hadde litt erfarning fra før med Ekstern HD. Når jeg skal komme meg inn på HD'en, må jeg gå på Min Datamasikn, å høyreklikke på Ekstern HD, deretter klikke Autokjør. Det går ikke ann og åpne den. Dobbelklikker jeg på Ekstern HD, så kommer det opp "Velg program". Der kan jeg velge Paint, IE, Document osv. Hva skyldes dette? Noen ganger forsvant "Autokjør" så da måtte jeg ta utav og innpå USB'en igjenn. Det følgte med noen filer og drivere, som lå på den EksterneHD'en når jeg kjøpe den. De har jeg nå lagra på min egen PC. Når jeg nå skulle prøve å instalere driverene, funka det ikke. Det stod jeg måtte ta filene øve på den stasjonære PC-en, og åpne dem der. Problemet er at jeg ikke får starta driverene. Som sakt var det noen mapper som fulgte med. En av dem heter Drivers. Innpå der, ligger det 3 mapper: "1394, security og USB." Går jeg på USB, ligger det noen Systemfiler, Sikkerhetskatalog, Cypress Semiconductor o.l. Det går ikke ann og åpne Cypress filene. Hva skyldes dette? Den ene Cypress filen er Install, den andre er Uninstall. På bruksanvisningen stod det at jeg skulle putte USB' kabelen inni, og der skulle det komme opp en Install-veiviser, noe som det ikke kom første gang jeg butta USB'en inni, som jeg kan huske. Jeg har nå formatert den Eksterne HD'en, og det gjorde det nesten verre. Skal jeg gå tilbake til Elkjøp å si at den ikke funka? Har 30 dagers returrett.. Noen som har erfarning, og kan hjelpe meg? På forhond, takk. Beklager at jeg skriver så utydeligt.. :S Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Du an jo likegreit bare gå tilbake til Elkjøp med den. To venner av meg kjøpte den forleden, men for de funket den visst helt fint. Harddisken er jo egentlig beregnet som en backup-harddisk til dataen. Vis-à-vis grunnen til at det er en installasjonsfil på harddisken. Endret 1. januar 2008 av Fantrullen Lenke til kommentar
Tr0buff Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 Veit.. Jeg har jo instalasjonsfilen enda, men den funker ikke, som jeg sa. Men javell, jeg får stikke tilbake med den Lenke til kommentar
Tr0buff Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 Leverte den tilbake for 1 time siden . Gjikk helt smertefritt ! Nå er jeg blitt 800,- rikere Jeg fikk penga tilbake, å de tok inn HD'en Elkjøp FTW! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå