speiseh Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Jeg har gått til innskaffelse av GH3 til PS2, med en ekstra gitar. Herlig spill for øvrig, men det er en annen tråd. Etter å ha spilt endel har vi begynt å oppleve problemer med gitarene. Fra tid til annen mens vi spiller kutter begge gitarene ut, spillet registrerer ingenting, hverken knappene på halsen, whammy eller start/select. Gitarene er som kjent trådløse, og det kan virke som om det er noe forstyrrelser ute og går som "jammer" signalene. Ikke vet jeg. Det er alltid begge gitarene samtidig som streiker, og det kan vare fra 2-3 sekunder til 20 sekunder (sirkus), før signalet kommer tilbake. Tidvis virker det som om det rett og slett lagger litt, knappene registreres litt treigt, men det er ikke ofte. Når man spiller solo oppstår ikke problemet like frekvent, men det har hendt da også. Det dreier seg ikke om problemene med avtagbar hals som skrives forumside opp og ned om, jeg har prøvd å koble fra halsen og å feste dem litt bedre enn de gjør fra fabrikken. Jeg tenkte det kanskje dreide seg om at hvis èn av halsene løsnet, så kuttet spillet ut begge to, det er heller ikke tilfelle etter å ha testet å koble fra bare den ene halsen. Jeg prøvde å skru av trådløs ruter, prøvd å fjerne alt som heter hindringer i synslinje til PS2, prøvd å stå, sitte, lang ifra, nærmere, stå langt fra hverandre, bytte kontrollere på boksen, etc. Det er lite jeg kan komme på som ikke er utprøvd. Vi har ikke prøvd å flytte hele greia til et annet hus, for å unngå trådløse nett hos naboer f.eks.. Men det blir litt drastisk, så jeg prøver her først. Er det flere der ute som har opplevd samme problemet? Utrolig frustrerende. Hvis ikke dette gir seg må jeg løpe ut på onsdag for å få byttet gitarene/PS2en, et eller annet.. Lenke til kommentar
Sjetil Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Har selv GH3 til PS3, men har ikkje opplev liknende problem. Siden det ser i perioder på mellom 2 - 20 sekund, er det tvilsomt at det er batteriene i gitarene som er dårlige, men det er jo verdt ett forsøk å bytte de. En annen ting du kan skjekke er at den tingen du kobler i PS2'en som mottar signalene fra gitaren sitte skikkelig fast. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå