Gå til innhold

Har noen testet Mist 1000W?

Anbefalte innlegg

Nå har jeg brukt Mist 1000 watteren noen uker og jeg er kjempefornøyd.Helt lydløs på full last,og ikke blir den særlig varm heller.

Har klokket Q6600 til 3.8GHz,8800gtx til en del over Ultra hastighet og minnet til 1125MHz 24/7.Dette er noe jeg bare kunne drømme om med Epsilon 700W.

Etter å ha lest litt rundt,så forstår jeg det slik at Epsilon ikke belaster alle 12v linjene.Fordelingen blir ujevn,og dermed så slår strømbegrenseren på den hardest belastede 12v linja inn.Det forklarer nok restartene jeg fikk.

Mist rev3 har denne "Intelligent Cabling System" som fordeler belastningen på alle linjene,og utnytter kapasiteten på en helt annen måte.Derfor fikk jeg en helt annen effekt med Mist 600w i forhold til Epsilon 700w da jeg testet.

Flyttet Epsilon over i et annet system jeg har,som ikke drar like mye strøm,og den fungerer nå utmerket igjen.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Videoannonse
Annonse

hei, kordan funke mist 1000w, vurdere å kjøpe en sånn selv til dette systemet, intel core e8400 klokka til 3.6 ghz, 8 gb minne, 3 harddisker, radeon 4870x2, vannkjøling, og vil bytte ut thermaltake toughpower 750w, grunnet vil ha modulær psu, men vet ike ka jeg skal velge

Lenke til kommentar

Noen MISTer går det greit med, mens andre hyler... Mistenker slappt arbeid ved liming av coilene.

Jeg kunne høre det under vanlig Windows bruk også, men straks jeg brukte GPUer som 4670 som kun trekker strøm fra HK så forsvant pipingen.

Var tilbake igjen med kort som 3850 og spesielt 5870 og 5970, prøvde også med forskjellige hovedkort og lyden ble rett og slett aldri borte eller forandret.

Om jeg ikke husker helt feil så tror jeg også at jeg fikk testet det med GTX 280'n før den døde og drog på RMA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...