Gå til innhold

Har noen testet Mist 1000W?

Anbefalte innlegg

Må ha ny strømforsyning raskt,da den gamle er i ferd med å knele.Er ute etter en som er stillegående og som yter meget bra.

Da jeg skal oppgradere nå,kan jeg likegodt slå på stortromma og kjøpe noe som varer en stund,og tåler noen hardware oppgraderinger.Har tenkt på Mist 1000 W,og lurer på hvordan støynivået er på denne.Ytelsen er jeg ikke redd skal være dårlig,hvis den leverer som "småbrødrene" sine.

Hvis noen har den,gi tilbakemelding :)

Jeg tar også imot råd på andre psuer også,men de må yte og samtidig være stille.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har en 500w som er veldig stille, men dessverre ikke spessielt god kvalitet :/

Åh? Den har da fått tonnevis med priser og koster over det "normale" for en slik(spesielt med tanke på at kabler må kjøpes separat). Hva er det som ikke er bra med den?

Funderer på å skaffe meg en sånn Mist 1000W selv, men hvis noen har noen argumenter mot den så vil jeg gjerne høre dem.

Edit: fikset det kjapt siden Zevs slo meg på målstreken.

Endret av Forge
Lenke til kommentar

Har akkurat installert en Mist 1000W, og første inntrykket er bra. Når det gjelder støy, så har den ennå ikke spunnet opp en eneste gang, selv med hardwaren i Signaturen og mye gaming/benching. Dette i stor kontrast til min Tt Toughpower 750W som tok helt av ved minste annstregelse av PC-en.

Spenningene ligger der de skal, selv den "berømte" 3.3v linjen ligger på 3.34v ved [email protected]. Tt'en gikk da ned i 3.20v. Foreløpig ser dette svært så bra ut, og at den ikke har noen "hørbar" økning i spill med Crossfire på, er meget velkomment i mine ører...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Tenker jeg går for Mistn.Da det blir bekreftet at den er støysvak sammen med rimelig heftig hardware,noe jeg også trodde.Som sagt, ytelsen tvilte jeg ikke på,så her har jeg psu som nok skal tåle noen runder oppgraderinger.

Takk for svar :)

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

Trolig er denne testen av en Sunbeam Tuniq Mini Plant 950W det nærmeste som finnes av en test av en Mist 1000 watter. Sunbeam Tuniq Mini Plant 950W er laget av OEM produsent ATNG som er den samme produsenten som Mist bruker.

Det er ikke en bra test på grunn av at de bruker en PC istedenfor en effektbelaster til å belaste strømforsyningen.

Her er en bra test av to strømforsyninger fra Rosewill på 750w og 850w som er laget av ATNG

Endret av LAEN
Lenke til kommentar

Hardware nå er klokket Q6600,8800GTX (1 foreløpig),4x1gb ram,2x 320gb disker,vannpumpe,eks. lydkort,floppy og dvd brenner.

Har brukt en F/S Epsilon 700W på dette oppsettet til nå.Men alt over 3.4GHz på cpu,og psuen kneler totalt.PCen restartet etter 5-6 min Prime.Prøvde med en Mist 600W Rev3,og klokket cpuen rett opp til 3.7GHz stabilt.Prøvde ikke noe mer utover dette.Det skal sies at Misten ble voldsomt varm etter 10 timer Prime.

Er fullstendig klar over at jeg ikke "trenger" en Mist 1000W,men hvorfor ikke betale 4-500kr mer for den,enn andre 6-800W psuer.Da har jeg ryggdekning i flere år fremover med psu og diverse oppgraderinger ellers føler jeg.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
Hardware nå er klokket Q6600,8800GTX (1 foreløpig),4x1gb ram,2x 320gb disker,vannpumpe,eks. lydkort,floppy og dvd brenner.

Har brukt en F/S Epsilon 700W på dette oppsettet til nå.Men alt over 3.4GHz på cpu,og psuen kneler totalt.Prøvde med en Mist 600W Rev3,og klokket cpuen rett opp til 3.7GHz stabilt.Prøvde ikke noe mer utover dette.Det skal sies at Misten ble voldsomt varm etter 10 timer Prime.

Er fullstendig klar over at jeg ikke "trenger" en Mist 1000W,men hvorfor ikke betale 4-500kr mer for den,enn andre 6-800W psuer.Da har jeg ryggdekning i flere år fremover med psu og diverse oppgraderinger ellers føler jeg.

F/S Epsilon 700W har fire 12v linjer på 18A som kan levere 680w tilsammen, den skal ikke ha noen problemer med å dra ditt system så lenge du deler belastningen over de fire 12v linjene.

Endret av LAEN
Lenke til kommentar

Er klar over den teoretiske ytelsen på Epsilon 700W,men fakta er det jeg skrev over.Det er mulig noen komponenter i psu er i ferd med å ta kvelden,og jeg har vært inne på tanken om å sende den inn til Komplett for sjekk.Problemet er hvis de ikke finner noe galt.Bare feilsøkingen der koster vel en formue + porto tur/retur.

Jeg synes dette er merkelig selvsagt.Samme hva jeg prøver på hvis jeg gir cpu spenning over ca 1.3v,kommer en restart etter 5-6 minutter under Prime full load.Selvsagt kan det være en feil med Epsilon psuen.

Med Mist 600W kjørte jeg lett [email protected].

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
Er klar over den teoretiske ytelsen på Epsilon 700W,men fakta er det jeg skrev over.Det er mulig noen komponenter i psu er i ferd med å ta kvelden,og jeg har vært inne på tanken om å sende den inn til Komplett for sjekk.Problemet er hvis de ikke finner noe galt.Bare feilsøkingen der koster vel en formue + porto tur/retur.

Jeg synes dette er merkelig selvsagt.Samme hva jeg prøver på hvis jeg gir cpu spenning over ca 1.3v,kommer en restart etter 5-6 minutter under Prime full load.Selvsagt kan det være en feil med Epsilon psuen.

Ja det kan være en feil på din F/S Epsilon 700W som gjør at den ikke kan levere det den lover. Det beste hadde vært å prøvd den i en annen PC med minst tilsvarende hadware og overklokking for å se om det er samme problem der.

Endret av LAEN
Lenke til kommentar

Ser ikke noe problem i å gå for 1kW mist, bedre å ha litt for mye albuerom enn litt for lite... Det er jo uansett dine penger, og systemet ditt er jo kraftig nok til å bruke endel strøm.

Jeg er derimot sterk motstander av folk som påstår de må ha 700W til f.eks. E6600 med 2GB ram og 8800GTS ;-)

Lenke til kommentar
Jepp. Står ikke på Microplex da, men sendte en epost og fikk høre det. Er litt usikker på om det er helt korrekt. Men det er sikkert ikke så langt ifra. 85 % kanskje? =)

Jeg tipper at effektiviteten kan ligge i nærheten av 90% på det beste.

Når man smmenligner tester som er utført på 110v med tester som er utført på 230v, så vil effektiviteten ligge noen prosent høyere ved 230v.

Jeg ser at Sunbeam Tuniq Mini Plant 950W bruker svinbra Japansk Nichicon kondensator på primærsiden og ok Taiwanske Teapo kondensatorer på sekundærsiden. Får håpe at Mist 1000w bruker minst like bra kondensatorer, og ikke kondensatorer av dårlig kvalitet som CS og No Name kondensatorer som ble brukt i Mist 500w.

Endret av LAEN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...