SindreGB Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) hei har nå trådløst nettverk på PC-en 30m fra ruteren, og det funker ikke! normalt går det 2,5 kb/s hvis ikke 0 både ruter netverk og adapter skal være bra men jeg må nok til med kabel, noen råd for kabel rett fra ruteren til PC-en? jeg må har ca 35 m kabel (dessverre ikke under 30..) takker for råd Endret 29. desember 2007 av SindreGB Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 denne her ? , den er 30 meter... Lenke til kommentar
arnakke Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 SindreGB! Ta en titt her........ https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...=nettverkskabel Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Du kan bruke Cat5e eller Cat6. Begge støtter 1Gbit inntil 100M. Biltema m.fl. selger rimelig nettverkskabel. Bare husk å koble kabelen riktig på pin 3 & 6. Lenke til kommentar
arnakke Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Du kan bruke Cat5e eller Cat6. Begge støtter 1Gbit inntil 100M.Biltema m.fl. selger rimelig nettverkskabel. Bare husk å koble kabelen riktig på pin 3 & 6. la7dfa.com, Vil si takk for lenken (hjelpesiden) i din signatur, ! Burdenvære en "sticky" Men kablene med kontakter du viser til kan brukes som de er, ikke sant. Tror kommentar om riktig pin vil bare forvirre, tror du ikke? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Mulig det. Uansett så er det en vanlig feil at endel kobler det grønne paret til 3-4 istedenfor 3-6. Da vil man miste forbindelsen hvis kabelen er lang (grensen går ved ca 30M @ 100Mbit). 3-6 er nemlig et tvunnet par (transmisjonslinje) som brukes til overføring av data. Kobler man alt riktig kan man overføre 1Gbit @ 100M. Lenke til kommentar
arnakke Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Hei la7dfa.com! Takk for respons....klar tale, det ja. Lenke til kommentar
SindreGB Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2007 har det noe å si om jeg setter en skjøtekontakt mellom 2 kabler til ruter'n det har vel ikke noe særlig å si? Lenke til kommentar
arnakke Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 har det noe å si om jeg setter en skjøtekontakt mellom 2 kabler til ruter'n det har vel ikke noe særlig å si? la7dfa.com bør svare her. Men i mellomtiden: jeg har brukt 'skjøtekontakt' inne i en hybelleighet med hell. Tror det var 10 og 5m. Her står max lengde på en kabel er 100 m :http://fcit.usf.edu/network/chap4/chap4.htm Jeg vil våge påstanden at det skal gå greit (bare du sikrer deg det "la7dfa.com" påpeker) Lykke til og godt nytt år. Lenke til kommentar
SindreGB Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 ja godt nytt år, og takk for alle svar, de har vært til stor hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå