Gå til innhold

[løst] Ping kommando sier maskinvarefeil. (Nettverk)


Anbefalte innlegg

Hei. jeg har fått et problem på en laptop som ikke kommer på internett.

 

Vi har trådløs nett, med en dlink router, litt eldre modell, men som fungerer helt fint.

På PC1 fungerer alt sammen, jeg får tildelt IP adresse og får pinget både eksterne ipadresser og interne ipadresser.

 

På PC2, (PCen hvor jeg har fått problem) Den får tildelt IPadresse fra routeren og får tildelt en gateway, (som er samme gateway som på PC1), men PC2 kommer ikke internett. Hvis jeg pinger eksterne adresse (www.vg.no) så sier får jeg tilbakemelding om at verten ikke finnes og hvis jeg pinger interne ipadresser får jeg tilbakemeld om at det er maskinvarefeil. jeg søkte på den feilmeldingenpå google, og fant en side hvor mulige årsaker er at nettverkskortet er ødelagt. Er det noen av dere som har vært borti det samme problemet? Er det slik at nettverkskortet er ødelagt?

 

Jeg har innstalert nye nettverksdrivere og gjort det meste jeg tror kan gjøres, men uten at problemet er blitt løst. Jeg har ikke innstalert windows på nytt, mulig jeg prøver det i morra. Nettverkskortet er av typen intel pro wireless 2200BG og PCen kjører windows XP. Jeg får heller ikke pinget ipadressen til PC2 fra PC1

 

MVH

Håvard

Endret av HPh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg får samme meldingen i peridoen når nettverkskortet ikkje assosiert til et aksesspunkt. Windows har fått med seg at tilkoblingen er der, men kryptering og IP oppsett er ikkje ferdig - da resulterer det i "maskinvare feil" hos meg i allefall.

 

Er en missvisende feilmeding for å sei det mildt ( i mitt tilfelle ).

 

edit: så rådet blir, prøv uten kryptering og sjekk at klienten har ip adresse (som ikkje begynner med 169)

Endret av bjorn.e
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...