The Ghost Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Hei. Har en Celeron 420 hvor IHS er fjerna, men atm så har jeg kun stockkjøler og jeg har heller ikke skruer som jeg kan feste den med sånn at den legger ordenlig press på CPU, det er en kald CPU med 35W TDP, men ligger på 60-80C Idle og Loader på langt over 100C (høyere måler ikke coretemp), kan også være en bug da det ser ut som om stockkjøler legger godt med press på CPU Noen tips ? PS. Kjører alt stock pga. temp Endret 29. desember 2007 av The Ghost Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Sjekk om kjøleren sitter skikkelig, og eventuelt ha på ny pasta. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 Den sitter ordentlig og byttet pasta noenganger .... Var nymontert igår i ny pc .... (ikke den i profil) Prøvd både med mye og lite pasta ...... Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Har du tatt vekk ihs så blir det jo et lite "gap" mellom kjølebunn og kjerne med disse klipskjølere. Da bør du enten sette tilbake ihs eller få tak i en kjøler med et festesystem som kan klemme mot ihs, du vil aldri få en god kontakt mellom cpu/kjerne med en klipskjøler når ihs er borte. Du trenger en kjøler med en festeannordning ala dette- bilde EDIT: Jeg har en gang prøvd dette selv med en amd cpu, skulle bråteste en cpu uten ihs, hadde ikke annet enn orginalkjøler liggenes.... Men...jeg hadde en pakke Twist (sjokolade) liggenes, tok og bråspiste et par lakristwist, bretta sammen sølvpapiret som lakrisen er innpakket i og la mellom kjerne og kjøler. Med kjølepasta på begge sider av sølvpapiret...lol <vil ikke annbefale å kjøre lenge på det, men det funka som en nødløsning...og så fikk jeg litt lakris for strevet også Endret 29. desember 2007 av Nassuz Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) i see your point there sir ! Jepp jeg vet men det har jeg ikke nå derfor lurer jeg på om du, dere har noe forslag til midlertidig løsning da jeg skal gå til innkjøp av vannkjøling til denne PC-en gidder ikke sløse bort 300+frakt imellomtiden da Endret 29. desember 2007 av The Ghost Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Og her kommer den personen som er skyldig i hele greia... (ja, det er jeg som skalperte denne cpuen) Men vi råde ghost til og følge rådet til nassuz, skaff en ny kjøler med gjennomgående festemetode, eller så kan du bruke den originale IHSen som jeg sendte ved i pakken. Legg noe god kjølepasta mellom den og kjernen så skal presset fra festemekanismen til cpu gi et tilstrekkelig trykk på IHSen... Jeg gjorde det selv når jeg hadde den. Hadde helt fine temperaturer da. Så enten må du på igjen med den originale IHSen eller så må du skaffe en ny kjøler... Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 i see your point there sir ! Jepp jeg vet men det har jeg ikke nå derfor lurer jeg på om du, dere har noe forslag til midlertidig løsning da jeg skal gå til innkjøp av vannkjøling til denne PC-en gidder ikke sløse bort 300+frakt imellomtiden da Les min EDIT over, en pose Twist koster ca kr 24.90 ..lol... Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Ja ja får legge på orginl IHS igjen da Men skalpere den også ta på IHs igjen Jon Nassuz: Føler meg tryggere på IHS jeg, rart er det men Endret 29. desember 2007 av The Ghost Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Nassuz: Føler meg tryggere på IHS jeg, rart er det men Klok beslutning. Og får du fortsatt litt høy temp etter du har satt tilbake ihs, så ta bittelitt pasta også mellom ihs og kjerne, kan hjelpe.. Good luck Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Nassuz: Føler meg tryggere på IHS jeg, rart er det men Klok beslutning. Og får du fortsatt litt høy temp etter du har satt tilbake ihs, så ta bittelitt pasta også mellom ihs og kjerne, kan hjelpe.. Good luck Jeg kjørte den med AS ceramique når jeg hadde den, fikk helt fine temperaturer da. Så det hjelper garantert. Vurderer og gjøre det samme med min e2140, har en plan om og få den passivt kjølt på 3120Mhz, og da drar alle monner... Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Det er forskjell på tykkelsen på pcb på ulike hk, det betyr at en orginalkjøler med klipsannordning som spenner "bak" på pcb vil sitte hardere på en pcb som er tykk enn en tynn pcb, mulig det er grunnen til at noen kjølere sitter bedre på visse hk enn andre. Det er jo også en viss "slark" på disse klipsene ifra produksjonen, alle er sikkert ikke støpt i samme forma Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) nå idle jeg på 40-50C mot 80C har kjølepasta mellom IHS og CPU Endret 30. desember 2007 av The Ghost Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 nå idle jegpå 50C mo 80C har kjølepasta mellom IHS og CPU Det må være på grunn av at du bruker stock kjøler at du får de tempene, jeg hadde langt lavere når jeg hadde den og en noctua kjøler. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) du er ikke den eneste som lar det gå utover HW din pac-man Edit: mitt EVGA 8600GT har same ram som Gainward 88000GTS så da er det kanskje et lite håp om høye frekvenser er 1.2ns ram Kilde Endret 30. desember 2007 av The Ghost Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå