krbalto Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 KDE Community Edition BETA 011 KDE DVD 1.05GB ? Main Edition Gnome CD 688MB eller Light Edition Gnome CD 628MB Hvilken?? Mvh Lenke til kommentar
amaab Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Bare sånn utifra hva du skriver hadde jeg vel valgt Main Edition Gnome CD. Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 Bare sånn utifra hva du skriver hadde jeg vel valgt Main Edition Gnome CD. Hva er forskjellen på den og Community Edition DVD? Lenke til kommentar
amaab Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Community Edition DVD har KDE som skrivebordsmiljø og Main Edition Gnome CD bruker Gnome som skrivebordsmiljø. KDE og GNOME for å gi deg en pekepinn på hva det er. Men hvis du ikke har brukt noen av de så er det vanskelig å si hva du skal velge. Må nesten bare prøve å se hva du liker best. Jeg personlig liker Gnome best. Har pøvd begge for å finne ut av det. Ville nok godt for Main Edition CD siden det er en beta av KDE Community Edition. Lenke til kommentar
humbuq Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Hva er forskjellen på den og Community Edition DVD? DE-et. Community-versjonene bruker KDE eller Xfce som desktop environment istedet for Gnome. Velg det du liker best. For what it's worth, liker jeg Xfce. Light Edition inneholder ikke propietær programvare, Full Edition gjør det. Med mindre du vet at du ikke vil bruke noe propietær programvare, vil du sannsynligvis ha Full Edition. Wikipedia Endret 29. desember 2007 av humbuq Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 Takker for hjelpen! Da blir det Main Edition CD Mvh Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Da har jeg installert linux mint, og førsteinntrykket er mye bedre enn det jeg hadde med ubuntu! mye enklere å komme i gang med enkel bruk. Kommer sikkert til å bruke linux mint stort sett til enkel bruk, internett, msn, litt tekstebehandling, musikk, film, osv... Hvis jeg skal spille så har jeg XP. Noen som vet om FM vil virke på linux mint? Men ihvertfall så vil jeg etter 30min anbefale linux mint til enkel bruk. Som sagt bedre førsteinntrykk av linux mint enn av ubuntu. Mvh Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 FM? Fungerer det på Ubuntu, fungerer det i Mint / fungerer det ikke i Ubuntu, *kan* det hende det fungerer i Mint. Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Etter nesten 2 døgn nå med linux mint så er jeg fortsatt meget fornøyd. msn/internett/musikk er det jeg har brukt det til så langt. SÅ og si alt var "out of the box", 2-3 museklikk så var skjermkortdriverne også på plass (GF8600gs) Vet ikke hvorfor men her hos meg så er linux mint mye raskere enn ubuntu. Mye bedre respons på nettsidene og det meste andre jeg gjør. Mvh Endret 1. januar 2008 av krbalto Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå