fagerbakken Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Jeg ønsker tips til nytt hovedkort og cpu til min nye stuepc. Det andre har jeg liggende. Ønsker hovedkort der det er plass til 2 pci kort. Det skal være HDMI og eSATA også. Gjerne med onboard grafikk som takler avspilling av HD-matriale. Jeg har sett for meg dette foreløpig. Hardware ellers er: Bluegears b-Enspirer lydkort, Hauppauge HVR 4000 og Silverstone LC-17 kabinett. Dette skal være en så stille pc som mulig. Det tøffeste den skal gjøre er å spille av en HD-film Har tenkt litt på de nye 45nm prosessorene(Wolfdale) fra Intel. Bruker disse mindre strøm (les varme) enn f.eks E4600? Kom med tips. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 har tru på gigabyte hovedkort ja, mest av allt for at de stiller bioser som tillater undervolting, jeg sitter nå med en quad @2,13ghz cpu som kjøres på 0,96V utvikler nesten ikke varme. det takket være gigabbyte. så det er et fint hk du har dunnet der.. men fines det onboard grafikk som takler hd tilfredstillende? akkurat dette er jeg usikker på...... tenker 2 alternativer: det du har valgt nå, eller et gigabyte G31 chipsett litt billigere cpu også et dedikert grafikk kort i hd 2400 serien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå