Gå til innhold

spørsmål om Area 51 7500


Anbefalte innlegg

hey. Jeg var å testet litt med "PC konfiguratoren" til Area-51® 7500 AlienWare. Første tingen jeg lurte på var om at de gjøre samme tingen som DELL (Leste for non årsia at de kjøpte opp Alienware) som å gjøre det umulig å oppgradere systemet(Skjermkort,prossesor,ram osv..)

Det andre spørsmålet var om denne tingen "Ageia PhysX PCI-Express Processing Unit w/ 128MB GDDR3" er nødvendig for god ytelse i spill som f eks. Crysis.?

Var litt usikker på hva dette var :p

Endret av Unickars
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra det jeg har forstått på Alienware sine sider skulle det ikke være noe problem å oppgradere disse PCene. Ihvertfall reklamerer de med at deres kabinetter skal være så enkle å oppgradere i fremtiden, og da regner jeg med at komponentene deres er medregnet.

 

Og kabinettet har definitivt plass til 2 stk. 88Ultra, siden dette kan velges fra deres egne konfigurasjonsvalg.

 

Har ikke personlig erfaring med dette dessverre :)

 

Håper det hjelper deg litt :)

 

-Mvh. Espen

Lenke til kommentar

Takk, dette hjalp mye! :new_woot: Et annent spørsmål er om det går bra(ikke for varmt) med å kjøre 2(hvis jeg oppgraderer) "8800ULTRA, 750Wstrømforsyning, INTEL QUAD CORE Q6600(klokket til 3GHZ), 3GB RAM" med "Alienware® Standard System Cooling". Blir dette varmt?

 

Spørsmål nr2. Er dette et programm for å klokke osv? "AlienAdrenaline v1.0: Video Performance Optimizer"

Kan dette være lurt vis jeg vil utnytte spillene?

 

Spørsmål nr3. Jeg så at man kunne få ett "Alienware titanium account". Er dette et must for å kjøpe oss dem(ALIENWARE). Koster det noe?

Endret av Unickars
Lenke til kommentar

hmm, problemet er at f.eks komplett, netshop, ps.no osv... ikke bygger delene jeg vil ha... jeg får akkurat samme deler på AW som jeg får for å bygge selv til nyaktig samme pris, bare at jeg mangler dvd brenner/leser på¨komplett sin handle liste. Da er det jo billigst å kjøpe oss alienware. Har aldri bygd pc selv heller.

Lenke til kommentar
hmm, problemet er at f.eks komplett, netshop, ps.no osv... ikke bygger delene jeg vil ha... jeg får akkurat samme deler på AW som jeg får for å bygge selv til nyaktig samme pris, bare at jeg mangler dvd brenner/leser på¨komplett sin handle liste. Da er det jo billigst å kjøpe oss alienware. Har aldri bygd pc selv heller.

 

Har samme problemet selv, men siden jeg har hatt lyst til å bygge selv lenge har jeg bestemt meg for å gjøre det denne gang, siden jeg ikke får delene jeg vil ha noen plass. Og erfaringen kan bare komme godt med :)

 

Men dersom du bestemmer deg for AW, husk å bestille fra www.alienware.co.uk , ikke www.alienware.com , sparer nok litt på Porto samtidig som du kan få europeisk strømforsyning.

 

-Mvh. Espen

Lenke til kommentar
hmm, problemet er at f.eks komplett, netshop, ps.no osv... ikke bygger delene jeg vil ha... jeg får akkurat samme deler på AW som jeg får for å bygge selv til nyaktig samme pris, bare at jeg mangler dvd brenner/leser på¨komplett sin handle liste. Da er det jo billigst å kjøpe oss alienware. Har aldri bygd pc selv heller.

 

Har samme problemet selv, men siden jeg har hatt lyst til å bygge selv lenge har jeg bestemt meg for å gjøre det denne gang, siden jeg ikke får delene jeg vil ha noen plass. Og erfaringen kan bare komme godt med :)

 

Men dersom du bestemmer deg for AW, husk å bestille fra www.alienware.co.uk , ikke www.alienware.com , sparer nok litt på Porto samtidig som du kan få europeisk strømforsyning.

 

-Mvh. Espen

Ok det er jo fri frakt. Men englske kontakt utganger er jo helt annerledes en norske... Sikkert Amerikas oså, Hvordan skal man gjøre det da?Ettersom jeg fikk problemer med "powersuplien" til xbox 360 sendte de meg en engelsk...Lame... funket ikke.

Endret av Unickars
Lenke til kommentar
hmm, problemet er at f.eks komplett, netshop, ps.no osv... ikke bygger delene jeg vil ha... jeg får akkurat samme deler på AW som jeg får for å bygge selv til nyaktig samme pris, bare at jeg mangler dvd brenner/leser på¨komplett sin handle liste. Da er det jo billigst å kjøpe oss alienware. Har aldri bygd pc selv heller.

 

Har samme problemet selv, men siden jeg har hatt lyst til å bygge selv lenge har jeg bestemt meg for å gjøre det denne gang, siden jeg ikke får delene jeg vil ha noen plass. Og erfaringen kan bare komme godt med :)

 

Men dersom du bestemmer deg for AW, husk å bestille fra www.alienware.co.uk , ikke www.alienware.com , sparer nok litt på Porto samtidig som du kan få europeisk strømforsyning.

 

-Mvh. Espen

Ok det er jo fri frakt. Men englske kontakt utganger er jo helt annerledes en norske... Sikkert Amerikas oså, Hvordan skal man gjøre det da?Ettersom jeg fikk problemer med "powersuplien" til xbox 360 sendte de meg en engelsk...Lame... funket ikke.

Det finnes overganger mellom Engelsk og Norsk støpsel, og når jeg kikka på de engelske AW sidene kunne du velge mellom EU og UK støpsel.

 

Fri frakt regner jeg med er kun i USA dessverre, tror d står det en eller annen plass.

 

-Mvh. Espen

Lenke til kommentar
ok tror jeg bestiller fra komplett... Hvordan Norsk nettside vil dere anbefale å kjøpe fra?

 

Er både fordeler og ulemper med de fleste nettbutikker. Amentio.no er den billigste, men har gjerne en del rot med levering (selv om jeg ikke opplevde dette selv da jeg bestilte en hel pc derfra). Komplett er gjerne dyrere, men bedre service og levering osv. Ta deg en titt i webshopguiden og bruk prisguiden.

Lenke til kommentar

det er litt opp og ned i forhold til hva du velger av varer. men foir min del så har netshop en del varer som komplett ikke har, og da blir valget enklere.

 

kan vel nevne at jeg også kjøper enkeltdeler og aldri komplette maskiner. det har ofte en større innvirkning i prisforskjellen.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

litt merkelig det ja. jeg mistenker at det kan være endringer i garanti som gjør det billigere. eller frakt. en komplett pc med kabinett og skjerm sendt i deler blir jo ofte både 2 og 3 kolli.

 

dersom du gidder så kan du jo teste ut med noen andre deler for å se om det gjelder bare dine valg eller om det er billigere uavhengig av komponentvalg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...