Gå til innhold

PCBUTIKKEN.COM HAR BARTON!!!

-balder-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg også skal kjøpe en slik en.

Men jeg skal ha nytt hovedkort og ram også.

For den greier vel ikke å kjøre max på 266 mhz ram? (pc2100)

Har et msi kt3 ultra aru nå, hva vil dere anbefale?

Nforce 2 eller kt400?

Og hva slags merke? msi, asus, abit?

Lenke til kommentar

RiZLa, dersom du skal ha deg et nytt AMD hovedkort, bør du selvfølgelig satste på et nForce2 hovedkort. Dette er helt soleklart den beste løsningen til AMD prosessorer i dag. Det er ingen tester på internett som konkluderer med noe annet. Personlig ville jeg gått for Epox eller Asus hovedkort. Dersom du skal overklokke -> Epox 8RDA+. Dersom du er interessert i "alt" på hovedkortet -> Asus A7N8X Delux

Lenke til kommentar
Stabilitet og kompatibilitet da?

Jeg vil også ha en stabil maskin.

Meget bra stabilitet, og det er ikke noen spesielle inkompatibilitetsproblemer med nForce2 kortene.. Både KT400 og nForce2 er svært stabile

Og hva slags ram skal jeg kjøpe?

400mhz? 333? hva er best med tanke på overkokking.

Dersom du skal handle ny ram, kan du like godt handle DDR400 minne. Dette egner seg bedre til overklokking. Dessuten, dersom du handler Epox eller Asus hovekdort, kommer du sikkert til å kjøre FSB hastigheten over 166MHz, og da må du ha minne som tåler dette.

Lenke til kommentar

Jeg syns MSI er noe trege med å komme med nye bioser, samt at de ikke gir deg like mange innstilingsmuligheter som de andre (abit, epox og Asus). Innstillingsmulighetene du har kommer du til å like på nForce2 kortene :)

Abit virker bra, men de skuffer svært med tanke på støtte for prosessorer som kommer. Det virker nesten som om du må handle nytt kort hver gang det kommer en ny revisjon av AMD prosessoren. Derfor er jeg en smule skeptisk til disse kortene. (Med tanke på prosessorer som støttes av forskjellige hovedkort, så er faktisk MSI gode)

Lenke til kommentar
RiZLa, dersom du skal ha deg et nytt AMD hovedkort, bør du selvfølgelig satste på et nForce2 hovedkort. Dette er helt soleklart den beste løsningen til AMD prosessorer i dag. Det er ingen tester på internett som konkluderer med noe annet. Personlig ville jeg gått for Epox eller Asus hovedkort. Dersom du skal overklokke -> Epox 8RDA+. Dersom du er interessert i "alt" på hovedkortet -> Asus A7N8X Delux

Kan ikke si meg mere enig, har selv kjøpt Epox 8RDA+

sto mellom det og Asus A7N8X delux

Og jeg har lest 100 tester og annbefalinger, hvor disse kortene går igjen og igjen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...