Gå til innhold

Problemer med oppladbare batterier?

Anbefalte innlegg

Jeg har en slik lader med 12 oppladbare batterier:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=322654

Disse bruker jeg sammen med Nikon SB-800 og SB-600 blitzer. Problemet er at jeg aldri kan stole på at de er skikkelig ladet når jeg tar de ut etter laderen. Jeg har flere ganger opplevd at når jeg setter helt nyladete batterier inn i blitzen, så er de flate på null tid (2-3 bildler eller med en gang). Vanligvis skal de jo holde noen dager. Setter jeg batteriene i laderen igjen, så er de kanskje OK etter å ha ladet de igjen eller så er de kanskje det ikke. Alt sammen er ganske nytt og problemet har vært der fra dag 1-

Noen som har erfaring med hva som funker og ikke når det gjelder slike oppladbare batterier?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en slik lader med 12 oppladbare batterier:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=322654

Disse bruker jeg sammen med Nikon SB-800 og SB-600 blitzer. Problemet er at jeg aldri kan stole på at de er skikkelig ladet når jeg tar de ut etter laderen. Jeg har flere ganger opplevd at når jeg setter helt nyladete batterier inn i blitzen, så er de flate på null tid (2-3 bildler eller med en gang). Vanligvis skal de jo holde noen dager. Setter jeg batteriene i laderen igjen, så er de kanskje OK etter å ha ladet de igjen eller så er de kanskje det ikke. Alt sammen er ganske nytt og problemet har vært der fra dag 1-

Noen som har erfaring med hva som funker og ikke når det gjelder slike oppladbare batterier?

Bruker en Ansmann Energy 8 som kan lade opptill 6 stk. AA celler, dermed får du også med den 5 cella til SB800. Det skal være viktig at alle cellene du har i bruk, er i samme "lade nivå". Med Ansmann Energy 8 laderen blir hver celle behandlet individuelt og dermed havner alle cellene på samme ladenivå til slutt.

Laderen kjøpte jeg hos ELFA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...