Gå til innhold

Pris pr min på 3G/EDGE

Anbefalte innlegg

Hei.

Det å kunne bruke telefonen som et modem er noe jeg setter stor pris på.

Akuratt nå har jeg en telefon som støtter 3G nettverk, men jeg vurderer å kjøpe iPhone, som kun er EDGE.

Det jeg lurer på, er om det er veldig stor hastighetsforskjell - og hvordan kan jeg optimalisere min PC for hastighet igjennom telefon-modem? - Og hvordan kan jeg best mulig estimere en minuttspris når all trafikken er fra WoW?

Hvor stor hastighet vil jeg kunne oppnå ved spilling av wow med EDGE?

-------------------------------||----------------------------------------- 3G?

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

EDGE/3G takseres per kilobyte, ikke per minutt. Det er med andre ord datamengden som avgjør hvor mye du må betale. Per i dag er det One Call som har lavest pris med 5 kr/MB. Telenor og NetCom har høyere pris per MB, men de har makspris per dag. De har også løsninger med en fast månedlig pris for fri bruk.

Når det gjelder hastighet, så er dette helt avhengig av dekning. Her jeg sitter har jeg ca 3 mbps på NetCom med HSDPA ("turbo-3G") men på jobben har jeg høyere hastighet med EDGE enn med 3G. Sjekk dekningsforhold og hastighet før du bestemmer deg :-)

PS: Hvis du primært skal spille og gjør dette på kveldstid og i helgene, kan du sjekke NetCom Connect Fritid. Du betaler 99 kr per måned og har fri bruk 17-08 hver dag pluss fri bruk i helgene. Når det ikke er fri bruk, er prisen 5 kr/MB med makspris på 50 kr/dag. Modemet (USB-basert) som følger med, støtter EDGE, 3G (UMTS) og turbo-3G (HSDPA).

-snubbel

Lenke til kommentar

Edge gir en hastighet på ca 0.1mbit mot 3g Sine 0,3-0,35mb. dvs en merkbar forskjell! Telenor har i motsettning til Netcom ett ganske godt utbygd Super-3g nett alleredet, dette gir en hastighet på ca 1-1.5mb, og er utbygd i de fleste større byer nå. flere kommer iløpet av året.

Telenor har ett alternativ som heter Mobil Bredbånd Kveld&Helg som koster 119kr mnd. da har du som sagt fri bruk 17-07. Helgene, Alle helligdager, samt fri bruk av alle Telenors Wlan\Trådløse soner som befinner seg rundt omkring i norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...