JimRamse Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Eit opptak på den måten viser jo veldig lite, kan være mange grunnar til at Logitech-anlegget har eit høgare volum enn Panasonic-anlegget. Inngangssignalene for eksempel. Dessutan er ikkje lydnivå noko stort poeng, det er lydkvaliteten som betyr noko, den kan ikkje visast på Youtube, der må du ha øyrene i same rom. No kan det godt være du synest Logitech-anlegget er betre, men det varierer frå person til person. Har du i tillegg ein forkjærlighet for eit anlegg kan det pluss ein aldri så liten placeboeffekt skape så mangt. Men det spilte renere enn Panasonic'n. Men det jeg ville frem til er at man trenger ikke betale 7000kr når man kan få noe like godt for mye mindre! Men du må huske at dette er DIN mening. Jeg har sagt før at JEG synes Z-5500 er totalt crap. Men jeg har store krav. Du som synes Z-5500 er sinnsykt bra, har mao mye mindre krav til lydkvalitet enn meg. Men uansett, Z-5500 er bra til prisen. Jeg synes bare det spiller helt rompe i forhold til ett skikkelig stereo / surround anlegg. Men da er prisen anderledes også selvsagt. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Om du tilfeldigvis bor innenfor kjøreavstand: http://avforum.no/avtorget/showproduct.php/product/25973 Lenke til kommentar
morten89 Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 post: Endre Ser denne recieveren er solgt ja.. Den var nok litt for dyr ja:P Lenke til kommentar
Endre Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Reciveren? Det var ikke bare en reciever, men i tillegg en DVD-spiller, fronthøyttalere, bakhøyttalere, senterhøyttaler, subwoofer, kabler og forsikring. Lenke til kommentar
morten89 Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 Ja, sant! Men ikke helt det jeg er på jakt etter;) Lenke til kommentar
morten89 Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 Noen som vet om man bare kan dra ned til en hi-fi club, og spørre om å få sette opp et dynavoice F6 i butikken og høre på hvordan det låter? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) Jeg vet ikke om noen butikker i Norge selger eller har tilgang på Dynavoice. Tror det bare er surround.no som har, siden de er importører. Jeg ser de søker forhandlere da, så det kan hende det finnes noen steder. HiFi Klubben har sine Argon høyttalere, som er ganske like. Du kan høre på de og få et lite innblikk i hva du kan forvente deg ... EDIT: argon høyttalerene har stort sett 5,5" elementer, mens F6 har 6,5", så du vil få mer bass fra F6ene. Endret 17. januar 2008 av Bluum Lenke til kommentar
morten89 Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 (endret) ok, kjekt å vite;) Stresser fortsatt en del med å finne noen brukte F6 høytallere + center + cak og reciever... Hvis noen kommer over noe, sleng ut en link:D! Endret 18. januar 2008 av morten89 Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Sjekk finn.no, hifisentralen.no og avtorget.no. Lenke til kommentar
morten89 Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Har sjekket av-torge og finn.. kanskje ikke godt nok. Er ikke så mye utpå markedet akkurat.. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 (endret) Jeg fant to par nye F6 er til 990 på finn.no, men det blir bare dumt å kjøpe. Så også at det lå en auksjon ute på QXL, men den var oppe i 800kr, så den er nok heller ikke noe å satse på. Du må enten belage deg på å kjøpe nytt eller vente litt til og se om det kommer noen for salg snart. EDIT: sjekk netthandelen også. De har både F6 og S4 ute på auksjon nå. Det er ingen bud på S4 enda, men F6 er oppe i 700. Endret 18. januar 2008 av Bluum Lenke til kommentar
morten89 Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 (endret) ok, Tenker.. koster jo -990kr. for F6 par på surround.. Hvis det er tilfellet er jo det ikke så mye å spare akkurat.. + alltid bedre å kjøpe nytt! ...... har jo et budsjett på 7000kr. Men jeg ser her på surround.no http://www.surround.no/product/6280/6964/4...on_10__Sub.html Denne pakken her fra surround m/reciever, dvd-spiller.. koster jo 9000kr ca. Har forresten PS 2, funker det? eller trenger jeg dvd-spiller? .. Endret 18. januar 2008 av morten89 Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 PS2 funker fint, men for den pakken betaler du for en DVD-spiller du ikke trenger, og du får en sub som jeg ikke tror spiller like bra (rent og "korrekt") som en like stor XTZ sub. Lenke til kommentar
morten89 Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Men vil det være mulig å å få dette anlegget til en samlet pris til ca 7000kr. + ledninger? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Ikke inkludert frakt tror jeg. Da må du i så fall kjøpe subben i Sverige. Høyttalerpakken koster 2450kr + 490kr i frakt; noe som blir 2940kr. Da har du 4060kr igjen, og det går fort med gode 3000 til forsterker, noe som etterlater litt lite penger til subwoofer. Jeg vil anbefale at du kjøper høyttalerpakken med F6 i front, S4 bak og C4 som center, og at du kjøper en Cambridge 540R hos HiFi Klubben for 3700kr. Da har du snaue 400kr igjen til subwoofer, men sparer du en måned eller to til, så har du råd til den også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå