Gå til innhold

surround 5.1 under 7000kr

Anbefalte innlegg

Eit opptak på den måten viser jo veldig lite, kan være mange grunnar til at Logitech-anlegget har eit høgare volum enn Panasonic-anlegget. Inngangssignalene for eksempel.

Dessutan er ikkje lydnivå noko stort poeng, det er lydkvaliteten som betyr noko, den kan ikkje visast på Youtube, der må du ha øyrene i same rom. No kan det godt være du synest Logitech-anlegget er betre, men det varierer frå person til person. Har du i tillegg ein forkjærlighet for eit anlegg kan det pluss ein aldri så liten placeboeffekt skape så mangt.

Men det spilte renere enn Panasonic'n. Men det jeg ville frem til er at man trenger ikke betale 7000kr når man kan få noe like godt for mye mindre!

Men du må huske at dette er DIN mening. Jeg har sagt før at JEG synes Z-5500 er totalt crap. Men jeg har store krav. Du som synes Z-5500 er sinnsykt bra, har mao mye mindre krav til lydkvalitet enn meg. Men uansett, Z-5500 er bra til prisen. Jeg synes bare det spiller helt rompe i forhold til ett skikkelig stereo / surround anlegg. Men da er prisen anderledes også selvsagt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om noen butikker i Norge selger eller har tilgang på Dynavoice.

Tror det bare er surround.no som har, siden de er importører. Jeg ser de søker forhandlere da, så det kan hende det finnes noen steder.

HiFi Klubben har sine Argon høyttalere, som er ganske like.

Du kan høre på de og få et lite innblikk i hva du kan forvente deg ...

EDIT: argon høyttalerene har stort sett 5,5" elementer, mens F6 har 6,5", så du vil få mer bass fra F6ene.

Endret av Bluum
Lenke til kommentar

Jeg fant to par nye F6 er til 990 på finn.no, men det blir bare dumt å kjøpe.

Så også at det lå en auksjon ute på QXL, men den var oppe i 800kr, så den er nok heller ikke noe å satse på.

Du må enten belage deg på å kjøpe nytt eller vente litt til og se om det kommer noen for salg snart.

EDIT: sjekk netthandelen også.

De har både F6 og S4 ute på auksjon nå.

Det er ingen bud på S4 enda, men F6 er oppe i 700.

Endret av Bluum
Lenke til kommentar

ok,

Tenker.. koster jo -990kr. for F6 par på surround..

Hvis det er tilfellet er jo det ikke så mye å spare akkurat..

+ alltid bedre å kjøpe nytt!

......

har jo et budsjett på 7000kr.

Men jeg ser her på surround.no

http://www.surround.no/product/6280/6964/4...on_10__Sub.html

Denne pakken her fra surround m/reciever, dvd-spiller.. koster jo 9000kr ca.

Har forresten PS 2, funker det? eller trenger jeg dvd-spiller?

..

Endret av morten89
Lenke til kommentar

Ikke inkludert frakt tror jeg.

Da må du i så fall kjøpe subben i Sverige.

Høyttalerpakken koster 2450kr + 490kr i frakt; noe som blir 2940kr.

Da har du 4060kr igjen, og det går fort med gode 3000 til forsterker, noe som etterlater litt lite penger til subwoofer.

Jeg vil anbefale at du kjøper høyttalerpakken med F6 i front, S4 bak og C4 som center, og at du kjøper en Cambridge 540R hos HiFi Klubben for 3700kr.

Da har du snaue 400kr igjen til subwoofer, men sparer du en måned eller to til, så har du råd til den også ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...