Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med å koble til nettet med D-link DI-624 trådløs router.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettopp fått meg en DI-624 trødløs router. Jeg koblet til routern akkurat som det sto i instruksene. WAN kablen kobler jeg til den andre routern med internett, også koblet jeg til PCen min i en av Lokal portan 1 / 2 / 3 / 4 i routern.

Status lampen blinker. WAN lampen lyser. WLAN kablen blinker og Lokal nettverk port nr 1 lyser.

Jeg kjører installasjons CD-en, alt går bra, tar Dynamic IP, og når jeg prøver å få routern til å koble på det store nettet kommer dette: "problem occurred when accessing to the internet. Please contact to your ISP for support"

Kan hende jeg skreiv litt tungtvint :p

Noen som vet hva feilen kan være? Finner ingenting på google.

Mvh Viggo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For at jeg skal logge innpå den nye routern, må jeg ha ett passord, noen som vet jeg får laget dette passorde og brukernavne?

Brukernavn admin passord admin eller

brukernavn admin passord=skal levnes blankt

hvis ikke det funker, så se bak på ruteren etter en resetknapp, bruk den, og prøv på nytt

Lenke til kommentar

Vel, litt vanskelig og hjelpe deg her, da jeg ikke har vært borti canal digital før!

Aner ikke hvordan dem leverer bredbånd engang, vet ikke engang om dem bruker noen form for kabelmodem, og hvilke innstillinger dem bruker, og om i såfall modemet har dhcp eller ikke. Prøv å google, og se om du finner innstillingene der

Lenke til kommentar

Det funket faktisk når jeg tokk vekk den ene routern og kobla den rett på modemet. :)

Men problemet var jo at routern blokket den. Noen som vet åssen jeg kan få laget ett hull i den routern sånn at jeg får kontakta internettet med Wifi routern igjennom den vanlige routern til modemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...