Gå til innhold

Filmåret 2008 - Hva har vi i vente og hva ser du frem til?

Dotten

Dine filmforhåpninger for 2008  

158 stemmer

1. 1. Kryss av for de filmene du ser mest frem til (mulig å krysse av på flere)

• 10,000 BC
      13
    • 3:10 to Yuma
      31
    • A Tale of Two Sisters
      2
    • Ace Ventura 3
      30
    • Aliens vs. Predator: Requiem
      27
    • Alvin and The Chipmunks
      0
    • Angus, Thongs and Full-Frontal Snogging
      1
    • Astérix aux jeux olypiques
      3
    • Baby Mama
      1
    • Be Kind, Rewind
      4
    • Before the Devil Knows You're Dead
      6
    • Bond 22
      62
    • Bonneville
      0
    • Cassandra's Dream
      1
    • Charlie Wilson's War
      9
    • Cloverfield
      31
    • Dan in Real Life
      3
    • De gales hus
      3
    • De usynlige
      2
    • Death Race
      4
    • Death sentence
      4
    • Definitely, Maybe
      0
    • Den man älskar
      1
    • Den siste revejakta
      2
    • Drillbit Taylor
      0
    • Dumped
      0
    • Eagle Eye
      2
    • Feast of Love
      1
    • Fool's Gold
      0
    • Fritt vilt 2
      27
    • Get Smart
      1
    • Ghost Town
      0
    • Gone Baby Gone
      5
    • Hallam Foe
      1
    • Hancock
      8
    • Happily N'ever After
      0
    • Harry Potter and the Half-Blood Prince
      51
    • Hellboy 2: The Golden Army
      26
    • Horton hears a Who
      3
    • How to Lose Friends & Alienate People
      1
    • I'm not there
      6
    • In the Name of the King: A Dungeon Siege Tale
      4
    • In the Valley of Elah
      3
    • Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull
      51
    • Into the Wild
      6
    • Iron Man
      26
    • Izgnanie
      0
    • Jumper
      8
    • Juno
      7
    • Kung Fu Panda
      10
    • Lange Flate Ballær II
      15
    • Le Renard et l'enfant
      0
    • Leatherheads
      2
    • Love in the time of Cholera
      0
    • Lønsj
      4
    • Madagascar - The Great Escape
      9
    • Mamma Mia!
      0
    • Mannen som elsket Yngve
      3
    • Manolete
      0
    • Margot at the Wedding
      0
    • Mr. Magoriums Wonder Emporium
      0
    • National Treasure: Book of Secrets
      33
    • No Country for Old Men
      48
    • NowhereLand
      0
    • P. S. I Love You
      1
    • Rambo
      53
    • Rendition
      1
    • Righteous Kill
      8
    • Rocket Science
      1
    • Rovdyr
      10
    • Saw V
      18
    • Se jie
      1
    • Semi-Pro
      1
    • Sex and the City: The Movie
      4
    • Speed Racer
      1
    • Spiderwick Chronicles
      0
    • Sweeney Todd
      19
    • The Better Man
      0
    • The Bucket List
      7
    • The Chronicles of Narnia: Prince Caspian
      20
    • The Dark Knight
      68
    • The Forbidden Kingdom
      1
    • The Kite Runner
      9
    • The Love Guru
      1
    • The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor
      16
    • The Punisher: War Zone
      20
    • The Ruins
      0
    • There Will Be Blood
      21
    • Transsiberian
      0
    • Tropic Thunder
      5
    • Tuyade Hunshi
      0
    • Ulvenatten
      2
    • Valkyrie
      10
    • Vantage Point
      4
    • Varg Veum -Falne engler
      9
    • Walk Hard: The Dewey Cox Story
      2
    • Wall-E
      13
    • Wanted
      4
    • White Jazz
      0
    • Wild Child
      0
    • X-Files filmen
      9
    • Annen/andre filmer (spesifiser)
      16

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mange filmer jeg burde ha gledet meg til, men av forskjellige grunner gjør jeg det nok ikke. Jeg kan jo nevne f.eks

* Indy 4: Mannen er over seksti. Nå var jo Bubba Ho-Tep genial selv om den handlet om Elvis med gåstol på gamlehjem i kamp med en mumie, men Bruce Campbell skal nok ha æren for den. Indy med gåstol blir neppe like bra. :D

* X-Files 2: Fikk sett noen episoder av X-Files i julen av nostalgiske grunner, men ærlig talt var selv de gamle episodne noe dritt. Hvem blir forresen med i filmen? Bare Mulder og Scully, eller dukker de to andre også opp? Jeg var en av de få som faktisk likte å ha to helt andre agenter i stedet for Mulder og Scully, da de to begynte å bli "oppbrukte". Mulder fant jo søstra si opp til flere ganger, og Scully gikk jo fra skeptisker til troende til skeptiker til troende til hva nå hun endte opp som. Og hva med de andre folkene? Uten The Smoking Man blir det jo ikke noe X-Files heller. Som om ikke det var nok fikk vi jo nettopp det makkverket de kaller Californication, mest sannsynlig fordi David Duchovny ikke har gjort noe særlig av interesse siden X-Files tiden og trenge litt tid på skjermen for at folk skal huske ham. Og hva har Gillian Anderson gjort siden X-Files? Noe som helst?

* The Mummy 3: Greit jeg hatet de to første, men en The Mummy film uten The Mummy? Jaha, ja... :huh:

* Saw V: Elsket den første filmen da man ikke visste hvem som var morderen før helt på slutten. Eller rettere sagt, jeg visste hvem han var hele tiden. Opp til flere ganger, faktisk. ;) Saw 2 var bare blod og gørr uten noe særlig handling. Saw 3 var enda mer blod og gørr, og enda mindre handling. Saw 4... kort sagt så jeg halve før jeg ikke gadd mer. Enda mer blod og gørr, enda mindre handling. Saw 5? Huff, nei. Om dere ser disse drittfilmene for å bli provosert / få den daglige dosen deres med blog og gørr / liker å se folk bli drept på alle mulige måter osv, se heller en kannibalfilm som Cannibal Apocalypse, Cannibal Ferox (også kjent som Make Them Die Slowly, som jo sier sitt...), Mountain Of The Cannibal God og så videre. Der har dere sterke saker, for å si det mildt. Cannibal Apocalypse er for øvrig regnet som en av de mest groteske filmene gjennom historien, så etter å ha sett den (tre ganger...) er ikke Saw så ille lengre.

* Ace Ventura 3: Denne kan kanskje bli morsom. Prøvde å se Ace Ventura 2 på Viasat i går, men klarte ikke å holde ut Jim Carrey. Han overspilte hele tiden og prøvde konstant å være utrolig morsom, men det ble bare for dumt og slitsomt. Likevel, en Ace Ventura film uten ham? Med andre ord en Ace Ventura film selv Jim Carrey ikke ville være med i? Vi har jo Evan Almighty....

Og så videre, og så videre, og så videre. Huff, nei takk.

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Ser fram til noe som virker som et meget lovende filmår! Har stoore forhåpninger til flaggermusa og klovnen, nesten så mye at jeg er redd for å bli skuffet. No country for old men har jeg sett fram til lenge nå, den gleder jeg meg til, og jeg tror neppe gutta skuffer meg. Hadde vært veldig moro om Narnia og Harry hadde blitt knallgode, men sjansen er vel større for at de blir medioker tidtrøyte. Synd da bøkene er så bra.

Lenke til kommentar
The Dark Knight blir selvfølgelig årets høydepunkt. Ærlig talt.

Merker jeg en liten dråpe sarkasme her? Ser ikke på filmen som noen kommende klassiker, langt ifra, men

hadde vært moro om den kunne hevet seg fra den forrige og blitt en god actionfilm. Bra fart i filmen og batmanstemning er hva jeg forventer og som jeg håper den gir. Noen soleklar Oscarkandidat for beste film

blir det nok ikke, men å gi oss to timer moro i kinosalen det er mitt mål.

Lenke til kommentar

Oscar? Pft, håper den ikke blir nominert engang. ;) Muligens er det bare meg, men jeg ser "Oscar kandidat" som et svært dårlig tegn. Bortsett fra Titanic og Walk The Line husker jeg ikke en eneste Oscar-kandidat jeg faktisk har likt.

Når det gjelder Dark Knight håper jeg de driter i action og lar Batman være Batman, som i den forrige filmen. Batman er faktisk ikke en superhelt, og opprinnelig var han faktisk en detektiv som etterforsket mord og slikt i stedet for å denge løs på superskurker. Jeg likte de tre "første" Batman-filmene (hopper enkelt over den med Adam West og Burt Young), men personlig synes jeg de fikk for mye action i Returns og Forever. Om dere vil ha action kan dere jo vente på Iron Man, Spider-man 4, Justice League og slike filmer. (riktignok er Batman med JLA, men det er ikke poenget). Batman bør få være Batman, slik i den forrige filmen. La andre liksomhelter springe rundt i kondomdrakt og denge løs på kjedelige, generiske superskurker. ;)

Lenke til kommentar

Merker jeg en liten dråpe sarkasme her? Ser ikke på filmen som noen kommende klassiker, langt ifra, men

hadde vært moro om den kunne hevet seg fra den forrige og blitt en god actionfilm. Bra fart i filmen og batmanstemning er hva jeg forventer og som jeg håper den gir. Noen soleklar Oscarkandidat for beste film

Hvorfor skulle det være sarkasme? Så klart har man enorme forventninger til oppfølgeren til en av tidenes beste superheltfilmer, spesielt når superskurken The Joker er på ferde. Personlig er The Dark Knight den filmen jeg ser aller mest frem til i det kommende året, og dette kommer fra en person som for 2 år siden aldri ville trodd at han kunne like denne sjangeren.

Lenke til kommentar
Oscar? Pft, håper den ikke blir nominert engang. ;) Muligens er det bare meg, men jeg ser "Oscar kandidat" som et svært dårlig tegn. Bortsett fra Titanic og Walk The Line husker jeg ikke en eneste Oscar-kandidat jeg faktisk har likt.

Det utsagnet greier jeg ikke ta seriøst.

Mener du at du ikke likte(for å nevne et minimalt utvalg filmer):

Schindlers List, Deer Hunter, Pulp Fiction, Forrest Gump, Star Wars, One Flew Over..., Lord Of The Rings, Silence Of The Lambs, Saving Private Ryan, The Godfather, etc.?

Og dette er kun nyere film, skulle jeg tatt for meg de gamle klassikerne i tillegg, hadde jeg blitt kicka fra forumet for tidenes lengste post.

Lenke til kommentar
Lurer jeg også litt på..

Har fått tak i en del av filmene hans nå, men vil ha alle han har laget :p

Den ene collection boksen jeg har, "Quentin tarrantinos collection box 2" eller no (stor og rød), så fikk jeg med Grand theft Parsons. Satt å venta på å få se noe av QT gjennom hele filmen, men neida. Han var nevnt langt langt nede i rulleteksten et sted hehe..

Bortgjemte camoer regner jeg med, Hitchkock spillte i likhet med Tarrantino en Camoe i alle filmene sine, men det var sjeldent lett å oppdage ham hvis man ikke viste hvor han var.

Lenke til kommentar

Ikke noe sarkasme her, nei. The Dark Knight kommer til å bli tidenes superheltfilm.

Ja, jeg har store forventninger.

Lenke til kommentar

Jeg er ganske spent på hvordan markedsføringen av Cloverfield har påvirket billettsalget. Grindhouse og Snakes on a Plane var også hypet opp og snakket mye om på nettet, men begge floppet. Nå kjørte ikke disse samme "hemmelighetsfulle"-markedsføring, men likevell. Blir spennende å se.

Filmen har jo tross alt ingen (?) stjerner?

Endret av K.Larsen
Lenke til kommentar

Det har jo vist seg at internett fortsatt er en liten flekk på den store veggen når det kommer til å hype opp en film. Litt vanskelig å fatte for de av oss som er på nettet regelmessig, men det er noe som har vist seg gang på gang. Men det endrer seg vel med tiden. The Dark Knight har jo en enorm Virtell-kampanje gående for å promotere den filmen.

Lenke til kommentar

Her har dotten gjort en kjempeinnsats.

Kunne nevnt mange av de store titlene jeg gleder meg til, men det blir litt treigt, da så og si alle nevner de ;)

Av de som ikke er på listen, gleder jeg meg veldig til å se Run Fat Boy Run (http://www.imdb.com/title/tt0425413/), kommer til Norge i 2008, så tar med den.

Komedie med Simon Pegg (Spaced, Shaun of the Dead, Hot Fuzz), director: David Schwimmer (FRIENDS, BoB)

og Boy of Pigs (http://www.imdb.com/title/tt0899138/), vel, mye av grunnen for at jeg vil se denne er fordi Cameron Bright er med.

forresten, A Guide to Recognizing Your Saints skal jeg også se (http://www.imdb.com/title/tt0473488/). Kom strengt talt i 2007, men kinoene i Norge vettu :p

Blir gøy å se hva som skjer med 'Jumper', den har et virkelig stor potensial til å faile totalt, samme med AvP2, men kanskje jeg blir positivt overrasket?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...