Gå til innhold

Filmåret 2008 - Hva har vi i vente og hva ser du frem til?

Dotten

Dine filmforhåpninger for 2008  

158 stemmer

1. 1. Kryss av for de filmene du ser mest frem til (mulig å krysse av på flere)

• 10,000 BC
      13
    • 3:10 to Yuma
      31
    • A Tale of Two Sisters
      2
    • Ace Ventura 3
      30
    • Aliens vs. Predator: Requiem
      27
    • Alvin and The Chipmunks
      0
    • Angus, Thongs and Full-Frontal Snogging
      1
    • Astérix aux jeux olypiques
      3
    • Baby Mama
      1
    • Be Kind, Rewind
      4
    • Before the Devil Knows You're Dead
      6
    • Bond 22
      62
    • Bonneville
      0
    • Cassandra's Dream
      1
    • Charlie Wilson's War
      9
    • Cloverfield
      31
    • Dan in Real Life
      3
    • De gales hus
      3
    • De usynlige
      2
    • Death Race
      4
    • Death sentence
      4
    • Definitely, Maybe
      0
    • Den man älskar
      1
    • Den siste revejakta
      2
    • Drillbit Taylor
      0
    • Dumped
      0
    • Eagle Eye
      2
    • Feast of Love
      1
    • Fool's Gold
      0
    • Fritt vilt 2
      27
    • Get Smart
      1
    • Ghost Town
      0
    • Gone Baby Gone
      5
    • Hallam Foe
      1
    • Hancock
      8
    • Happily N'ever After
      0
    • Harry Potter and the Half-Blood Prince
      51
    • Hellboy 2: The Golden Army
      26
    • Horton hears a Who
      3
    • How to Lose Friends & Alienate People
      1
    • I'm not there
      6
    • In the Name of the King: A Dungeon Siege Tale
      4
    • In the Valley of Elah
      3
    • Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull
      51
    • Into the Wild
      6
    • Iron Man
      26
    • Izgnanie
      0
    • Jumper
      8
    • Juno
      7
    • Kung Fu Panda
      10
    • Lange Flate Ballær II
      15
    • Le Renard et l'enfant
      0
    • Leatherheads
      2
    • Love in the time of Cholera
      0
    • Lønsj
      4
    • Madagascar - The Great Escape
      9
    • Mamma Mia!
      0
    • Mannen som elsket Yngve
      3
    • Manolete
      0
    • Margot at the Wedding
      0
    • Mr. Magoriums Wonder Emporium
      0
    • National Treasure: Book of Secrets
      33
    • No Country for Old Men
      48
    • NowhereLand
      0
    • P. S. I Love You
      1
    • Rambo
      53
    • Rendition
      1
    • Righteous Kill
      8
    • Rocket Science
      1
    • Rovdyr
      10
    • Saw V
      18
    • Se jie
      1
    • Semi-Pro
      1
    • Sex and the City: The Movie
      4
    • Speed Racer
      1
    • Spiderwick Chronicles
      0
    • Sweeney Todd
      19
    • The Better Man
      0
    • The Bucket List
      7
    • The Chronicles of Narnia: Prince Caspian
      20
    • The Dark Knight
      68
    • The Forbidden Kingdom
      1
    • The Kite Runner
      9
    • The Love Guru
      1
    • The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor
      16
    • The Punisher: War Zone
      20
    • The Ruins
      0
    • There Will Be Blood
      21
    • Transsiberian
      0
    • Tropic Thunder
      5
    • Tuyade Hunshi
      0
    • Ulvenatten
      2
    • Valkyrie
      10
    • Vantage Point
      4
    • Varg Veum -Falne engler
      9
    • Walk Hard: The Dewey Cox Story
      2
    • Wall-E
      13
    • Wanted
      4
    • White Jazz
      0
    • Wild Child
      0
    • X-Files filmen
      9
    • Annen/andre filmer (spesifiser)
      16

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra tråd, men personlig fant jeg lite av interesse. Indy, Batman osv er jo greie nok, men la meg føye til noen andre jeg gleder meg voldsomt til.

* Dragonlance: Dragons of Autumn Twilight: Tegnefilm basert på den første boken i Dragonlance Chronicles. Kiefer Sutherland har stemmen til Raistlin, så det kan jo bli bra så lenge vi slipper norsk dubbing. Men de dubbet jo Simpson filmen, så.... :(

* My Name Is Bruce: Tja, hva skal man si? Folk i en liten bygd vekker opp en eldgammel demon. Folk ser en film med Bruce Campbell og forstår ikke helt at det bare er en film. Noen av dem drar til et filmsett der Bruce Campbell (som seg selv) spiller inn en film og tror han er karakteren han spiller. Bruce Campbell tror de kødder og jatter med, helt til han forstår at det faktisk er en demon der og de vil han skal drepe den.Og jada, filmen er laget av Bruce Campbell. Er man fan av ham har man noe å glede seg til. (de har for øvrig bekreftet en oppfølger, enda denne ikke er kommet ennå...)

* The Man With The Screaming Brain / Alien Apocalypse: Usikker på om disse blir gitt ut hver for seg eller samlet, men uansett. Begge to er laget av Bruce Campbell, og han spiller hovedrollen i begge.

* Lost Boys 2: The Tribe: Kommer rett på dvd og har fint lite å gjøre med den første, men den ene Corey'en blir med og han andre har sagt han er interessert. Uansett, en oppfølger til Lost Boys kan jo bli bra. Håper vi.

* Justice League of America: Superman, Batman, Wonder Woman, The Flash, Green Lantern osv i samme film? Ja takk! :D Riktignok uten Christian Bale og han fyren fra Superman Returns, men likevel.

* Fredag 13de: En re-make som foregår et sted mellom den første og andre filmen og satser på å restarte hele franchisen. Rocky Balboa og Halloween var jo bra, så hvorfor ikke?

* Transformers 2: Kanskje de endelig gjør det rett?

* The Incredible Hulk: Ikke en direkte oppfølger, men likevel. Den første var jo tragisk dårlig, så kanskje de endelig tar til vettet og lar Hulk være Hulk? Hulk smash! Hulk angry! Osv... :D

* The A-Team: Med Brendan Frasier, Owen Wilson og Jack Black. Kan det bli dårlig? :lol: Hint: JA. Men det blir jo litt morsomt likevel av nostalgiske grunner. I pity those fools...

* Joy Ride: End of the line: Oppfølgeren til den første Joy Ride. Den var jo grei nok, så vi får se.

* Solomon Kane: Kanskje ukjent for de fleste, men hva om jeg sier Robert E. Howard? Dette er for øvrig første film i en trilogi, så den burde kunne bli bra.

* Street Fighter: Legend of Chun-Li: Enda en spillefilm basert på Street Fighter, men den forrige var jo grei nok om man ser bort fra Van Damme, Kylie Minogue, han fyren fra Addams Family, elendig manus, cheesy dialog og så videre. Hm... kanskje glemme denne likevel. Likevel, det er jo noe med slike filmer som gjør at jeg elsker dem. ;)

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
* My Name Is Bruce: Tja, hva skal man si? Folk i en liten bygd vekker opp en eldgammel demon. Folk ser en film med Bruce Campbell og forstår ikke helt at det bare er en film. Noen av dem drar til et filmsett der Bruce Campbell (som seg selv) spiller inn en film og tror han er karakteren han spiller. Bruce Campbell tror de kødder og jatter med, helt til han forstår at det faktisk er en demon der og de vil han skal drepe den.Og jada, filmen er laget av Bruce Campbell. Er man fan av ham har man noe å glede seg til. (de har for øvrig bekreftet en oppfølger, enda denne ikke er kommet ennå...)

Dette er jo en 2007 film?

* The Man With The Screaming Brain / Alien Apocalypse: Usikker på om disse blir gitt ut hver for seg eller samlet, men uansett. Begge to er laget av Bruce Campbell, og han spiller hovedrollen i begge.

Er ikke dette 2005 eller 2006?

* Transformers 2: Kanskje de endelig gjør det rett?

* Street Fighter: Legend of Chun-Li: Enda en spillefilm basert på Street Fighter, men den forrige var jo grei nok om man ser bort fra Van Damme, Kylie Minogue, han fyren fra Addams Family, elendig manus, cheesy dialog og så videre. Hm... kanskje glemme denne likevel. Likevel, det er jo noe med slike filmer som gjør at jeg elsker dem. ;)

* Justice League of America: Superman, Batman, Wonder Woman, The Flash, Green Lantern osv i samme film? Ja takk! :D Riktignok uten Christian Bale og han fyren fra Superman Returns, men likevel.

Dette er filmer som kommer 2009 (tentativ dato, kan bli 2010 for JL)

* The Incredible Hulk: Ikke en direkte oppfølger, men likevel. Den første var jo tragisk dårlig, så kanskje de endelig tar til vettet og lar Hulk være Hulk? Hulk smash! Hulk angry! Osv... :D

Denne er nevnt i førsteinnlegget :)

Ellers har du nevnt noen filmer jeg selv finner spennende. Flotters! Street Fighter må jeg se (den med Van Damme var skummelt dårlig) og Bruce Campell er jo <3

Lenke til kommentar

My Name Is Bruce kom i 2007 i USA, men mener den kommer i år i Norge. Det samme gjelder de to andre Bruce Campbell filmene. ;)

Når det gjelder de andre kommer det ann på hvem du spør. Noen sier 2008, noen sier 2009, noen har ikke engang hørt om dem. Men uansett, er ikke poenget hva vi ser frem til? ;)

Lenke til kommentar
Når det gjelder de andre kommer det ann på hvem du spør. Noen sier 2008, noen sier 2009, noen har ikke engang hørt om dem. Men uansett, er ikke poenget hva vi ser frem til? ;)

Ja, men det er så uendelig mye som kommer etter 2008, lettere å snevre det inn. :wee:Transformers 2 har fått dato sommeren 2009 (men denne datoen kan bli forskjøvet grunnet streiken), Justice League har ikke fått offisiell dato enda, innspilling er ventet å starte i februar i år men ingen cast er offentligjort enda (selv om sterke rykter vil ha det til at Common, Adam Brody, Armie Hammer, Megan Gale og DJ Cotrona er hyret inn). Den filmen kommer tidligst 2009 (selv om IMDb av en eller annen grunn har ført opp 2010). Har en tråd for alle fremtidens filmer:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=589856

Lenke til kommentar

Hvor ble det av QT's nye film, Inglorious Bastards eller noe sånt?

EDIT: Imdb is your friend. Den kommer ikke før 2009 :thumbdown:

No Country for Old Men og The Bucket List er de jeg gleder meg mest til.

Endret av Speik
Lenke til kommentar
Jeg har også som mål og se alle IMDBs Top 250.

Da bør du ha som mål å se alle topp 350 (minst). Listen, spesielt nedre 50, varierer voldsomt. Husker jeg var oppe i rundt 210 på den listen der en gang i tiden, sist jeg sjekket så var det plutselig under 200. Neste gang er jeg sikkert over 200 igjen. Bedre å satse på andre lister, mye gøyrere det. Eksempelvis begynn med en liten liste, som å se alle Tarantinos filmer. Så kan du ettervhert øke til å satse på å se alle Clint Eastwood sine filmer, eller gå for en av de mer "stabile" listene som Roger Ebert sin 101 filmer man må se osv. Så får man muligheten til å se perler som ikke er å finne på IMDb topp 250. :)

Lenke til kommentar
Jeg veit at lista forandrer seg veldig ofte, men kan i hvertfall se de litt eldre filmene som ligger høyt. Har også alltid hatt lyst til å se alle Tarantinos filmer. Noen som vet om han kommer med ny film snart?

Det er ingen som vet om han kommer med ny film snart. Det er snakk om Tarantino, han lar seg ikke styre av en kalender. Men det er jo Inglorious Bastards det er snakk om, såfremt han ikke plutselig finner på å lage noe annet. Det fine med han er at det ikke er så mange filmer å få med seg enda, men det er noen skikkelig godbiter. Ikke like mye variasjon i stil som eksempelvis Kubrick og Spielberg, men hvorfor skal han endre på sin winning formula (selv om jeg personlig mener han har tapt seg med de siste par filmene, men det gjør han forhåpentligvis bare bedre rustet for fremtiden). :)

Lenke til kommentar

Overraskende hvor faa som gleder seg til Sweeney Todd. Det er jo en veldig god film, tror det er den filmen av Tim Burton jeg liker best. Samme gjelder 3:10 to Yuma, en veldig bra film, men jeg trodde den allerede var kommet til Norge.

Personlig gleder jeg meg til Bond, Batman, Hellboy, Indiana Jones, Walk Hard og No Country For Old Men, selv om de to siste er filmer for 2007, er bare jeg som ikke har faatt sett de enda. :)

Lenke til kommentar
Jeg ser på IMDb nå, Dotten. Under Quentin Tarantino står det mange kategorier: actor, producer, writer, director osv. Når jeg sier at jeg skal se alle filmene til QT, hvilken av disse kategoriene må jeg se filmer fra?

Lurer jeg også litt på..

Har fått tak i en del av filmene hans nå, men vil ha alle han har laget :p

Den ene collection boksen jeg har, "Quentin tarrantinos collection box 2" eller no (stor og rød), så fikk jeg med Grand theft Parsons. Satt å venta på å få se noe av QT gjennom hele filmen, men neida. Han var nevnt langt langt nede i rulleteksten et sted hehe..

Gleder meg til nye Bond filmen og Alien vs Predator 2..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...