katet Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Det nermar seg styggeleg nyttårsafta. Har kjøpt 400D og har lyst til og ta nokon gode bilder av rakkettar og fyrverkeri elles. Om nokon kunne lage ein miniguide om kva innstillingar ein skal bruke, stativ eller ikkje stativ, så hadde dette vore kjempefint. Endret 31. desember 2007 av katet Lenke til kommentar
hostebo Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Det nermar seg styggeleg nyttårsafta. Har kjøpt D400 og har lyst til og ta nokon gode bilder av rakkettar og fyrverkeri elles. Om nokon kunne lage ein miniguide om kva innstillingar ein skal bruke, stativ eller ikkje stativ, så hadde dette vore kjempefint. Prøv Denne eller Denne Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Lang lukketid på fyrverkeri, blir ikke det veldig tåkete? Lenke til kommentar
cmi Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Veldig, veldig bra "tutorial" til fyrverkeri foto Lang lukketid på fyrverkeri, blir ikke det veldig tåkete? Hva mener du med tåkete?? Er det mye røyk på himmelen vil det kansje bli et problem, men det er ikke p.g.a. den lange lukkertiden. Endret 30. desember 2007 av cmi Lenke til kommentar
Gjest Slettet-q5ES5fDk Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Det nermar seg styggeleg nyttårsafta. Har kjøpt D400 og har lyst til og ta nokon gode bilder av rakkettar og fyrverkeri elles. Om nokon kunne lage ein miniguide om kva innstillingar ein skal bruke, stativ eller ikkje stativ, så hadde dette vore kjempefint. Hvilket kamera er D400? Veldig, veldig bra "tutorial" til fyrverkeri foto Lang lukketid på fyrverkeri, blir ikke det veldig tåkete? Hva mener du med tåkete?? Er det mye røyk på himmelen vil det kansje bli et problem, men det er ikke p.g.a. den lange lukkertiden. Kanske du mener uten stativ, håndholdt blir ved ofte tåkete ved lange lukkertider. Lenke til kommentar
cmi Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Kanske du mener uten stativ, håndholdt blir ved ofte tåkete ved lange lukkertider. Ja da kan det bli seende helt J**lig ut Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Kanske du mener uten stativ, håndholdt blir ved ofte tåkete ved lange lukkertider. Ja da kan det bli seende helt J**lig ut var på lysfesten i Bergen 1 des for å teste å ta bilder av fyrverkeri. Lukketider og blendere, samt ISO er nok viktig. Men stativ er nok det viktigste, i alle fall er det min erfaring. Jeg gleder meg stort til imorgen, til å teste ut ting! godt nyttår! Lenke til kommentar
cmi Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Du er ikke aleine om og glede deg nei Lenke til kommentar
katet Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Det nermar seg styggeleg nyttårsafta. Har kjøpt D400 og har lyst til og ta nokon gode bilder av rakkettar og fyrverkeri elles. Om nokon kunne lage ein miniguide om kva innstillingar ein skal bruke, stativ eller ikkje stativ, så hadde dette vore kjempefint. Hvilket kamera er D400? Beklagar den. Riktig er selvfølgeleg Canon EOS 400D Lenke til kommentar
Gjest Slettet-q5ES5fDk Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Jeg håper bare min 24-70 gir nok vidvinkel, vil helst ikke bruke kit objektivet som vidvinkel. Lenke til kommentar
Storet Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Ønsker et lite tips vedrørende mitt utstyr. Har en Nikon D50 med linse 18-55 og 70-300. Hva bør jeg bruke til kvelden i dag. Har ikke stativ, har lest guidene som ligger over her i tråden, men håper att noen har noe mer å tilføye her.. Takk Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Ønsker et lite tips vedrørende mitt utstyr.Har en Nikon D50 med linse 18-55 og 70-300. Hva bør jeg bruke til kvelden i dag. Har ikke stativ, har lest guidene som ligger over her i tråden, men håper att noen har noe mer å tilføye her.. tror du skal slite uten stativ. prøv i alle fall å bruke den tidsinstilte saken for å skyte. men helst ikkje mer noen korte sekunder. eller du kan lage et provisorisk stativ for kvelden. bare fantasien som setter en stopper her. all støtte er uansett til god hjelp. jeg har lest gjennm alle sidene, men har endt som i rema 100 reklamen for kvelden. setter iso lavt 200 blender ca 10 lukketidene må jeg leke med. tror egentlig ikkje det er mer hokus pokus enn dette. lykke til. trenger det selv og. har prøvd en gang, og fikk et par småfine bilder Takk Lenke til kommentar
katet Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2007 Batteriet er sett på lading, alle tips skal "pugges", alle "tutorials" skal leses, dette må gå. Eg har sjølv ikkje stativ, men kva har ein kosteskaft til ? Lenke til kommentar
cmi Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Hahaha! Kosteskaft er bedre en ikkeno Var ute og prøvde litt i går kveld/dag tidlig, det gikk forbausende bra! Så nå er innstillingene "ferdig" stilt inn, og jeg sitter og rister! Lenke til kommentar
katet Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2007 Hahaha! Kosteskaft er bedre en ikkeno Var ute og prøvde litt i går kveld/dag tidlig, det gikk forbausende bra! Så nå er innstillingene "ferdig" stilt inn, og jeg sitter og rister! Eg vurderar seriøst og lage eit heimalaga random stativ.. Tvilar på at det blir til nyttårs anledninga, men det hadde vore kjekt. Kva kamera har du og korleis er innstillingane ? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Jeg har kjøpt meg en gorillapod til nyttår Skal stå oppe på terrassen og ta bilder innover byen. Bare synd at 30mm linsa mi ikke har kommet enda :/ (og er ikke på lager hos komplett før 6...) Noen må lage en tråd for nyttårsbilder i morra føler jeg Lenke til kommentar
cmi Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Hahaha! Kosteskaft er bedre en ikkeno Var ute og prøvde litt i går kveld/dag tidlig, det gikk forbausende bra! Så nå er innstillingene "ferdig" stilt inn, og jeg sitter og rister! Eg vurderar seriøst og lage eit heimalaga random stativ.. Tvilar på at det blir til nyttårs anledninga, men det hadde vore kjekt. Kva kamera har du og korleis er innstillingane ? Har Nikon D200. Instillingene er grovt slik: Blender: F16 Lukker: Bulb (syns det funket utrolig bra!) Iso: 100 Fokus: Uendlig Lenke til kommentar
katet Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2007 I dei neste dagan vil eg sjå folket sine nyttårsfoto. Helst med rakettar eller andre typar fyrvekreri med på fotoet. Håper på mange gode resultat Lenke til kommentar
Anew Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Jeg vil bare minne om forumets fotokonkurranse, som har tema "Nyttår": https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=885335 Håper vi får se de beste bildene deres der! Lenke til kommentar
katet Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 Her kjem eit bilde. Eg tykte dat vart bra, sjølv om det er første gongen eg fotograferar fyrverkeri med speilrefleks. Litt kritikk hadde kanskje vore fint, sjølv om me ikkje er i bildekritikken no :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå