Lightboy Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Hei.Jeg har noen spørsmål angående opdatering av bios til p5n32 sli premium.En dag da jeg starta datan fikk jeg denne beskjeden:søker etter løsninger.da jeg leste løsningen stod det dette:Consider BIOS upgrade Microsoft is unable to determine the exact cause of this error. However, this problem was most likely caused by an error in your computer’s random access memory (RAM). RAM is the main internal storage area the computer uses to run programs and store data. During the crash analysis, we noticed the basic input/output (BIOS) system version on this computer does not match the specifications for the central processing unit (CPU), also known as a processor, that is installed on your computer. This can occur when a newer processor is installed on an older system board or older BIOS. Using a BIOS that does not support the installed processor can result in Windows system crashes. Contact your computer manufacturer or motherboard manufacturer for an updated version of BIOS for your computer's processor. Additional information Important: Upgrading the BIOS version may require moderate to advanced troubleshooting skills. If you are uncomfortable with performing these steps, you might want to consider consulting with paid technical support. If your computer contains an Intel processor, you can use special utilities to identify your specific processor. Click the following link to go online for more information: I det siste har pcen brukt utrolig lang tid på oppstart og så har det hend en god del ganger at skjærmbildet blir svart og strømlampa på skjærmen bare blinker grånt i stede for at den lyser grønt konstant.Så mit spørsmål er hva kan dette være og hva slags biosversjon er tryggest for hovedkortet mitt og vill det hjelpe å oppdatere i det heletatt?.Ble litt mange spørsmål men vet ikke hva jeg skal gjøre. Lenke til kommentar
bjorn.e Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Eg ville tatt microsoft sin "crash report" med ei klype salt. Men du kan jo sjekke nettsida til produsenten av hovedkortet og se på liten over støttete prosessorer. Det står ofte at enkelte CPU modeller er kun støttet av versjon x av bios eller pcb. Lenke til kommentar
Lightboy Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 ok,men hva kan det være at skjærmen slår seg av og at powerlampa bare blinker?Har prøvd å ta ut kablene til skjærmen uten at det hjalp særlig.jeg bruker nvidia beta 169.25 driverne. Lenke til kommentar
Lightboy Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 Ingen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Om det er en nyere BIOS versjon ute, så skader det nok ikke å oppdatere. Så det er jo verdt et forsøk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå