-MK- Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Hallo, har et spm. ang. bærbar PC og om det er mulig å koble den til en gammel TV Formålet med denne tilkoblingen er å kunne se på filmer på TV-en, dvs både lyd og bilde må kunne overføres fra PC til TV. TV-en er en gammel modell med så og si bare SCART inngang/utgang. ( SHARP 21KF-80F ) Denne modellen er nok tatt av produksjon for lengst. Er det mulig å koble min bærbare PC (HP DV-9575) til TV-en min, da antagelig via SCART siden jeg ikke finner noen annen inngang/utgang på TV-en min? Høyttalerne er koblet til min bærbare PC og det kommer lyd ut av dem, så det funker fint. Det er forøvrig en microsub og podspeakers. Regner ikke med at det blir noe problem mht. høyttalerne, disse kan sløyfes hvis nødvendig, det er jo tross alt høyttalere på TV-en og, men det hadde vært deilig med "surround". Ble litt kludrete forklart pga min mangel på kunnskap om emnet :S -MK- Endret 29. desember 2007 av -MK- Lenke til kommentar
dizzykeys Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Kommer litt an på hvilke utganger du har på PC-en din. Hvis du har en S-video utgang (rund), så finnes det en overgang fra S-video til Scart. Se her for en liste over forskjellige muligheter. Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Ah.. Takk! Det forklarte det jeg trengte å vite:D -MK- Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Er teven gammel, bør du kanskje sjekk om den har s-video-inngang eller komposittinngang. Hvis den kun har komposittinngang, må du ha en overgang fra s-video til kompositt for at du ikke skal få sort-hvitt-bilde. Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) TV-en har ikke S-video inngang nei Bare kompositt Det vil da si at jeg må bruke S-video til kompositt, og kan utelukke SCART? Hvordan blir bildekvaliteten da? Helt på trynet? Noen vits i å koble til i det hele tatt? Fant dette bildet på Google: http://techpubs.sgi.com/library/dynaweb_do...res/s.video.gif På min PC har jeg bare den øverste kontakten, dvs bare en S-video IN. Da regner jeg med at det bare er mulig for min PC og ta imot S-video signaler og ikke sende ut, eller tar jeg helt feil her? Takk for svar forresten -MK- Endret 30. desember 2007 av -MK- Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Du kan bruke S-video til kompositt med en scart-adapter. Scart støtter overføring via S-video, kompositt og rgb-signaler. Når det gjelder s-video in/out, så støtter nok pc-en din S-video-ut og ikke inn. Det som er med laptoper er at de ofte har noen s-video-kontakter som ikke er helt standard, med ekstra porter. Noen av dem har da også komposittutgang fra denne kontakten via en egen adapter det ofte er litt småvrient å skaffe. Da får du kjørt kompositt hele veien fra PC til TV. Fordi disse adaptrene ofte er rimelig vriene å skaffe, holder det gjerne med en s-video til kompositt-overgang med scart-adapter. Mesteparten av dette får du på Clas Ohlson o.l. Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Fant en alternativ måte å se på film nå ble litt vrient med alle de kablene, dessuten har jeg inntrykk av at det ikke blir så bra kvalitet av å bruke kompositt koblinger. Jeg overførerer rett og slett filmen jeg vil se til en USB-minnepinne og stapper den inn i min splitter nye PS3:D Bildet blir upåklagelig, i alle fall i forhold til min standard, men det ble ikke noe "surround" da -MK- Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Bare skumlest, men flere tv-apperater støtter s-video via SCART kontakten, selv om det ikke er egen s-video inngang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå