Bluum Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Det er lavkosttnadsprodukter der det er spart inn på alt som er mulig å spare penger på. Dette går utover kvaliteten, og er du riktig heldig går en av de komponentene de sparte penger på i surroundrecieveren i stykker, og vips så har du ødelagt recieveren og sprengt alle høyttalerene ... I tillegg oppererer de med helt ukorrekte og meningsløse tall for å selge mest mulig. De som ikke har peiling på hvordan høyttalere fungerer og som kan litt om elektrisitet og lyd kjøper selvfølgelig en høyttaler på 1000 watt som bare koster en brøkdel av det en høyttaler som enten bare har 100 watt eller ikke oppgitt noe vatt i det hele tatt. Og forsterkeren på 7x10 000 watt (som egentlig yter 7x 10W), er selvfølgelig best selv om den koster det samme som to kasser brus. Satt veldig på spissen, men det for å få frem hvor tåpelig det de holder på med er. Der har du i alle fall hvorfor jeg ikke liker Eltax. De lurer uvitende folk og snyter dem for en virkelig god lydopplevelse, selv om lommeboka ikke lider så veldig av at de holder på Lenke til kommentar
Clutch Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 BTW!!! jeg kan ikke en puck om verken forforsterker eller effektforsterker..så kom gjerne med en forklaring på hvordan dem funker å hva er forskjellen på dem.. Og om man kan bruke det i et hjemmekinosystem eller egnes det best i stereo! her er en link til di høytalerne jeg har. jeg har svart farge på mine. http://www.komplet.no/k/ki.aspx?sku=327415 Vil anbefale deg å lese litt i denne tråden angående ulike begrep om forsterkere; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=771583 Deretter kan du spørre hvis det er noe du lurer på. mvh okei men da lurer jeg på: hva trenger vi effektforsterkere til da i hjemmet da? eller forforsterkere? hva er poenget da..det er jo logisk at det brukes til konsertbruk eller andre store arangement.men hvorfor velger folk a ha det i hus. jeg vet om en..han kjøpte en equliser til hus..å det var utrulig go lyd ut av det..kanskje det er bare det jeg trenger..litt fin tuning i anlegget.!! eller er det jeg som tar feil? Jeg lurer på om du virkelig leste på den linken jeg refererte til. Bluum nevner også mye informativt i sine innlegg i denne tråden,les godt igjennom det han/hun har skrevet. Du nevner ofte at du savner "trøkk" i anlegget ditt,men dessverre så tror jeg ikke det er mulig med denne Eltax-surrerundtforsterkern din,da jeg ikke anser den som strømsterk nok. Du nevnte Harman Kardon i ett innlegg her,disse parkerer nevnte Eltax til de grader i så henseende.Ikke se deg blind på watt. Jeg tror at en mer strømsterk forsterker en den som du har nå (og da er jeg fristet til å si hvilken som helst dessverre) vil frembringe mere trøkk enn du opplever nå. Eltax-høytalerne er vel heller ikke kjent for å "trøkke" slik som du ønsker det. Det er ikke meningen å være negativ her,men man kan ikke trylle godlyd og/eller trøkk ut av såpass begrenset utgangspunkt som du viser til. Forresten,har du prøvd andre plasseringer av høytalerne,da høytalere flest forandrer karakter etter hvordan de er oppstillt i rommet? Lykke til videre. mvh Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 æ ville jo da ha en begrunnelse på koffer dem ikke e likt her på forumet!!!!? Det fikk du jo. Det er billig og dårlig utstyr.... Vil anbefale å titte på noen av de tipsene fra Bluum, da vil du selv finne ut hvorfor Eltax ikke er så godt likt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå