Søppelsveitt Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Hei Har begynt å ta noen bilder i raw- formatet. Det ser imdlertid ut til at det ikke lar seg overføre til PC-en med det første? Noen som har løsningen? Har et Canon 350D Har ps cs.3 hvis det skulle ha noen betydning takker for svar Endret 29. desember 2007 av Søppelsveitt Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Vet ikke hvilket kamera du har (EOS 350D?), men jeg har EOS 400D og bruker Zoombrowser programmet som følger med de fleste Canon kameraene, ingen problemer der å overføre i RAW format. RandiA Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 Ok, mulig jeg blir nødt å vente da? Er hjemme på Juleferie og har ikke cd'ene her. Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Med kortleser funker det flott uten cd. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Jeg bruker kortleser og filene fra mitt 400D er i .CR2 formatet. Flere bildeprogrammer klarer fint å lese dem. Selv blir Photoshop CS3 brukt til dette. Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 For å overføre bildene fra 350D med usb-kabel, må du ha driveren til 350D som ligger på den medfølgende CD-en. Du trenger ikke Zoombrowser, bare driveren. Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 ok, takker for svar. Fikk tak i hele zoombrowsern, men skal kvitte meg med den hvis jeg kun trenger driveren. Eneste jeg lurer på da, er hvor raw- redigeringen foregår? direkte i ps? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Om opner RAW-filer i PS vil du få opp noko som heiter Camera RAW. Her gjer du justeringar på biletet, og når du er ferdig kan du velge mellom å lagre ei fil, eller å opne den i PS for vidare behandling med t.d. justeringslag med masker osb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå