7r Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Det er merkverdig at det ikke blir lagt mer vekt på varmegjennomstrømningen i PC-kabinettene som selges. Bl.a. i forsterkere til hi-fi anlegg og endel andre elektriske komponenter som utvikler varme, er det gjerne gitter i topp- og/eller bunn -platen for å få igang en viss varmegjennomstrømning. Det er en kjent sak at oppvarmet luft stiger opp av seg selv, ved fri gjennomstrømning (som i en elektrisk varmeovn). En kunne utnyttet dette til å få en mer stillegående PC, ved kanskje å spare seg for en vifte eller to... Jeg lurer i den forbindelse på om det finnes muligheter for å lage mer varmegjennomstrømning i mitt Lian-Li PC60 kabinett? Jeg vil nødig skjære i de fine aluminiumsplatene på dettte kabinettet. Topp-platen (og bunn-platen) er festet med pop-nagler, så med litt flid burde det gå an å skifte ut disse platene. Noen som vet om det finnes passende plater med gitter? Det som hindrer luftgjennomstrømningen litt er PCI-kortene og skjermkortet. Takker for alle gode råd! Endret 29. desember 2007 av 7r Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Trur lufta vil fløtte seg så seint at det ikkje lønnar seg.. 2 stk 120mm vifter på låg spenning gjer samme ytelsen vil eg tru.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå