DawnDusk Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Hei! Når jeg laster ned i uTorrent, kanskje med en såpass dårlig hastighet som 50 kB/s, så går likevel alt annet ufattelig tregt. Kan laste ned på maks med download accelarator'e opp til 600 kB/s (ikke torrent da, men fra FTP servere), og fortsatt titte på bilder. Men med uTorrent, samme hvilken hastighet, så stopper nesten alt opp her. Noen løsninger? Hvis jeg prøver å bare gå inn på google, så jobber Internett for å få opp noe bilde. Upload hastighet er satt til 50kB/sec, og download til 280 kB/s som maks, men likevel går det sirrupp når hastighetene er langt nede på 50 kB/sec. Noen tips? Endret 29. desember 2007 av DawnDusk Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Det er bare slik med torrenter tror jeg sånn skjer aldri med dc++, i allefall ikke på meg. laster på max og kan være på msn og gjør alt annet Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Du har noe som heter Båndbredde ell no.. der kan du justere å mye utorrent skal "ta" av linja di. (ikke hastighet) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Du kan også bruke et program som NetLimiter til å begrense hvor mye nett uTorrent skal få bruke. http://www.netlimiter.com/ Freebird!.. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Hvilken linje har du? 50Kbps blir da 400Kbit så alt avhengig av uthastigheten din så kan 50Kbps være for mye. Begynner du å spise opp hele ut hastigheten din begynner resten av nettet å gå i sirop desværre. prøv aller først å sette uppload hastigheten ytteligere ned. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Vanligvis er det vel antall tilkoblinger som treger ned internetthastigheten ved bruk av torrent. Du kan prøve å justere ned antall tilkoblinger i innstillingene til µTorrent og se om det hjelper. Lenke til kommentar
uberboss Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Hvis du bruker all uploadhastigheten din er det ikke rart det går tregt..adsl stopper nesten helt opp hvis du har 100%upload..skru ned uploaden din til 70% av linja..da burde det gå bedre.. Q:Det er bare slik med torrenter tror jeg sånn skjer aldri med dc++, i allefall ikke på meg. laster på max og kan være på msn og gjør alt annet Dette er vel bare tull...jeg bruker utorrent selv..og kan kjøre på med 100% opp og ned samtidig..uten at nettet blir tregt(har 25/10+ linje) Lenke til kommentar
DawnDusk Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Men setter man ned upploadhastigheten, da vil jo også nedlastningshastigheten på torrenten gå saktere? Er det ikke sånn at jo mer man laster opp, jo raskere får man lov å laste ned selve torrrenten? Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Nei.. Det er bare vi du uploader med MINDRE enn 10kb/s(tror jeg). Det er avhengig av hvilke program du bruker, men i Utorrent er det 10kb/s. Kan godt henne det finnes trackere som setter ned hastigheta vis du laster opp sakte, men har ikke kommet over noen enda Endret 30. desember 2007 av Sempron Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Har det samme problemet selv og lurer på hva jeg skal gjøre. Alt går tregt når jeg bruker utorrent. Jeg har satt maks opp og nedlasting hastigheten til 400kB/s Og satt av maks hvor mange som kan koble seg til. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Til xanonymx som har 400kbps både opp og ned så håper jeg du har linje til dette. 400kbps = 3,2Mbit. Har du ADSL2 eller lignende så går det nok bra men med vanlig ADSL blir nok dette som en lås av nettet. Min erfaring er at så lenge man kommer et stykke under uthastigheten på linja så går ikke nettet så tregt lengere. Like mye som eller mere en uthastigheten og du struper både downloadhastigheten til deg selv og resten av nettilgangen for maskina. Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Har en 10Mbit linje, så det er god margin. Men det som er rart er at alt går tregt selv om hastigheten opp og ned i utorrent er på rundt 50kB/s. Bruker flerne minutter på å gå innpå en hvilken som helst side i nettleseren. Noen som ikke tar et sekund ellers. Hvis jeg laster ned i dc på rundt 1,25MB/s som er topphastighet så tar det heller ikke et sekund å åpne en side i nettleseren. Virker som Utorrent kveler heller linja. Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Har du prøvd en gammal versjon av Utorrent a? Du finner en gammal versjon på www.oldversions.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå