Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva å gjøre med Balanitis simplex

Gjest Guest_hjelp_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_hjelp_*

jeg er ganske sikker på at jeg har fått Balanitis simplex down there, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Er en person som er lett flau, og vil helst unngå legebesøk hvis det er mulig. Et par spørsmål:

Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt det uten å gå til lege?

Hvor lang tid vil det ta før såret/sårene er borte?

Jeg vet at det går an å få tak i kremer ol. som skal hjelpe, men det må være en krem som fungerer bra, og som ikke må ha respet for å få tak i.

Kan Balanitis simplex bli borte uten behandling?

Jeg tror at jeg opprinnelig hadde 3 sår, og nå er det bare 2. Det ene er knapt en liten prikk. det andre er som en strek (hvis dere skjønner). Jeg er ingen lege, men har sett bilder av peniser med Balanitis simplex, og er sikker i min sak. Jeg tenkte først herpes, men for en som ikke har vært aktiv på 2 år så er det usannsynlig, for reaksjonen på det kommer et par dager etter smitte, eller evt. et par uker, ikke 2 år.

Det er ca 2-3 uker siden jeg først oppdaget det, men trodde bare at det var noe sår som kom til å bli borte, men nei. Har brukt både antix og aloe vera, og jeg tror det har hatt en liten effekt, men det er fortsatt ille. Jeg håper ikke at jeg har gjort vondt verre ved å ikke oppsøke lege, eller søke råd her, men det har vært juletider, og jeg har atpåtil ligget syk med omgangssyke og vært så uheldig å bli forkjølet rett etter det. Det, pluss at jeg nå sliter med Balanitis simplex, for en fin jul jeg har fått.

Jeg vet årsaken, jeg er altfor ivrig med å bruke showergel når jeg dusjer. Tror jeg skal gå over til parfymefritt, eller bare tone ned på bruken. Men det har aldri vært noe problem før, men det er vel noe som har bygget seg opp over årene med overdreven bruk.

Jeg tar imot alle tips med stor takknemlighet. Jeg vet at det er juletider, men håper på rask hjelp, for jeg vil bli kvitt dette så fort som mulig. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aner ikke noe om saken, men etter å ha lest litt rundt omkring er visstnok en vanlig årsak for mye vasking. Noe du påpeker selv også (les: showergel).

Har du latt det få være HELT i fred en stund? At du gir faen i å gni inn med såpe når du dusjer mener jeg, men bare skyller med vann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...