Explorer Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Jeg sitter på siste innspurt før jeg skal bestille meg deler til en stasjonær PC, tildels for spill og bruk som mediesenter. Har holdt på i nå snart et halvt år og sett, ventet og bestilt litt. Sitter nå med kabinett, PSU og skjerm. Det jeg lurer på er om det er noen vits å vente noe lengre. Skulle gjerne hatt PCen før vinteren er over, og det er på tide å komme seg ut i naturen igjen. Kan vi forvente at prisene blir å falle noe betydelig iløpet av januar, tenker spesielt på nVidia 8800GTS 512, og C2Q6600? Vet jo at lansering av 45nm står for døren. Var mye dette jeg ventet på, men da Intel fant det for godt å utsette firekjerne 45nm med noen ekstra månder, så gidder jeg ikke vente så lenge, og G100 fra nVidia er vel fortsatt ett stykke frem? Takker for alle kommentarer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Når det kommer til skjermkort så skjer det ikke så mye de nærmeste månedene i den prisklassen. (Det kommer noen nylanseringer i toppklassen 4000kr ++ fra både ATI og Nvidia og noen fra ATI i budsjettklassen under 800 kr). Både Nvidias og ATIs neste generasjon GPU ligger nok et godt stykke frem i tid. På CPU-fronten kommer de nevnte Core 2 Quad Q9xxx-serien, der Q9450 trolig er den mest interessante for de fleste. Samtidig må vi ikke glemme at AMDs nye B3-stepping av Phenom kan bli en suksess og et godt kjøp i den prisklassen. Jeg regner med dette skjer i løpet av februar-mars. Med tanke på plattformer så er egentlig DDR3 det neste store, men gjennomslaget (god pris/ytelse/kapasitet sammenlignet med DDR2) kommer nok ikke før etter sommeren. Med andre ord: kjøp i vei nå, men prøv gjerne å finne et system som lar seg oppgradere både med tanke på DDR2->DDR3, prosessor 65nm->45nm og som støtter 1333 FSB. Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 Er ikke så glad i å oppgradere egentlig, ender som oftest med at det går så lenge at det er bedre å kjøpe nye deler for meg. Av hovedkort hadde jeg sett for meg Abit IP35-Pro, synes prisen var ganske ok og layouten var jo veldig fin. Håpet er også å få klokket litt. Men tror jeg blir å bestille snart da. Men er det noen formening om at kanskje noe blir å gå betydelig ned i pris med det første? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Jeg tror ikke på noe nærliggende prisfall. Intel faser som regel ut produktene sine ved å ikke sette ned prisen slik at de blir et dårlig kjøp og nesten ikke solgt lengre før de fases ut. Regn derfor med at Q6600 vil beholde prisen sin i 6-9 måneder fremover og deretter ikke være tilgjengelige. AMD kommer neppe med noen prisfall på firekjernene de heller, bare nye, dyrere og bedre modeller. Nvidia kommer neppe med noen prisfall på 8800 GTS 512MB i den nærmeste tiden. Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Foxconn X38A kan være ett intressant kort om du ønsker å oppgradere komponenter senere. Mer info kan du finne her Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 Simen1: Takk, var det svaret jeg håpet på Da blir det bestilling ganske snart. _sindre_ : Det er nok et veldig fint hovedkort det Foxconnkortet, men det koster litt for mye for min del, og tror ikke jeg blir å ha så veldig store behov for oppgradering, bytter heller hovedkort også når behovet melder seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå