Gå til innhold

Ser du film helst alene eller med andre?

Coffey

Film  

232 stemmer

1. 1. Ser du den helst alene eller sammen med andre

• Alene
      134
    • Sammen med andre
      98

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke overraskende at et flertall her inne helst ser filmer alene. Folk som oppholder seg på filmforum har gjerne en høyere filminteresse enn resten av befolkningen, og setter da også høyere krav til omgivelsene de ser film i. Jeg er glad i vennene mine, men ikke faen om de skal ødelegge min filmopplevelse.

Nå gjelder det ikke alle, noen klarer jo å oppføre seg, men et flertall har en tendens til å begynne å prate om dagens hendelser, morsomme historier, snakke i mobilen, spørre om all slags ting eller fyre opp lap-top'en når filmen går inn i et rolig stadium. For dem er slik oppførsel helt normalt, men for meg er det uakseptabelt. Selvsagt varierer jo dette fra hvilken type film det er snakk om (en lett actionfilm eller dum collegekomedie har ikke like høy konsentrasjonsviktighet), men generelt sett liker jeg å se filmer aleine. Kall meg sær eller kjip, men når filmen ruller over skjermen, ja da er filmen i fokus.

Lenke til kommentar

Helt enig med Collectthecheck, selvfølgelig er det morsomt å se film med venner, men bare om undertegnede har sett filmen før, eller hvis de som ser på filmen med meg klarer og holde kjeft til en viss grad.

Jeg har faktisk ikke noe imot å forklare noen noe om de ikke har fått det med seg, hvis de har prøvd å følge med så klart, men finnes jo selvfølgelig en grense for det også.

Lenke til kommentar

Jeg har et par venner som er like filmnerder som meg selv, så det hender jeg ser "storfilmer" og klassikere sammen med de. Ellers ser jeg den typen film alene.

Hollywood-søppel, nye "blockbusters", popcorn-underholdning, teen-movies og lignende er alltid moro å se sammen med en større gjeng :thumbup:

Forrige helg prøvde jeg å se Fight Club sammen med fire venner, to av de jenter. En svært så irriterende opplevelse kan man lett si..

Endret av Speik
Lenke til kommentar

Spørs jo selvsagt på hva slags film det er. Jeg tviler på at å se for eksempel Kieslowski sammen med pils og kamerater ville vært en fin affære. Derimot med filmer som Hot Fuzz osv, hadde det jo ikke vært noe problem.

Men jeg syntes filmer blir bedre når man ser den alene :)

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Dette kommer veldig an på hva slags film det er snakk om. En lett fordøyelig komedie eller actionfilm kan jeg gjerne se sammen med andre, da disse ikke krever store konsentrasjonen. Det må vel også nevnes at sånne filmer ikke akkurat er favoritten, så da skader det ikke med litt selskap. Andre filmer ser jeg helst alene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg ser helst film alene. Ser på veldig mye forskjellig, mye som f. eks mine foreldre eller venner ikke liker og jeg gidder ikke da å se film med dem. Dessuten så pleier deres opplevelser å ødelegge mine opplevelser fordi jeg har min egen oppfatning av de filmene jeg ser som jeg ikke liker blir ødelagt. Spesielt hvis jeg liker en film og de ikke gjør det. Så da ser jeg heller film alene hjemme på dvd eller kino.

Lenke til kommentar

Det kommer helt ann på filmen. Jeg ser veldig mye gamle klassiske filmer fra '60 og '70-tallet, samt veldig mye gammel horror. Slike filmer ser jeg naturligvis alene, da jeg ikke kjenner noen med samme smak som meg, og jeg er redd de ville ødelegge filmen med snakking eller kommentering av det de ser. Filmer som er veldig seriøse og dype ser jeg også for meg selv. Jeg kunne for eksempel aldri tenkt meg å sitte å se på Shindler's List sammen med kompisene.

Mens andre filmer krever at jeg er sammen med andre. Action flicks og andre dårlige hollywood-filmer. Komedier sparer jeg også til jeg er sammen med de rette folkene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...