Gå til innhold

Ser du film helst alene eller med andre?

Coffey

Film  

232 stemmer

1. 1. Ser du den helst alene eller sammen med andre

• Alene
      134
    • Sammen med andre
      98

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det avhenger helt av hvilken film det er. Noen filmer er det greit å slippe å se sammen med andre, som f.eks. filmer som du virkelig må følge med på for å få med deg sammenhengen. Det er for det meste thrillere som faller i den kategorien for min del.

Når det gjelder action og komedier er det greit å ha noen å prate med inniblandt, for det kan ofte bli litt dødtid. Sjelden en action eller komedie klarer å få meg til å følge med hele tiden. Skjønt det forekommer, men da ser jeg den bare en gang til dersom jeg føler jeg gikk glipp av noe.

Dersom vi snakker om TV-serier som jeg samler på, får ingen lov til å komme i nærheten når jeg setter på de. :)

Da skal jeg definitivt ikke forstyrres.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Liker å se film alene, da jeg blir irritert over folk som alltid må prate eller ta en telefon mitt i filmen. Eventuelt rasle i potetgullposer.

Lenke til kommentar

Kjem av på kva film og kven det er. Enkelte har store problemar med å halde kjeft og må lage lyd enten med kjeften eller på andre vis. Dei kan eg godt sjå film utan, til nød ein komedie.

Ellers betyr det ikkje stort, eg konsentrerer meg om filmen, men det er kjekt å diskutere den i etterkant. Komediar er best i godt lag.

Generelt sett er det kjekkast å sjå med fleire, men ikkje på kino. ;)

Lenke til kommentar

Jeg liker å se filmer alene, (hvis jeg ikke har sett de før) så jeg slipper eventuelle spoilers eller masete babling.

Kompiss snakk som "Shit! så du den bilen?!" er helt greit, men jente-gjengen til kjæresten har en lei tendens til å.... snakke...

Kino-filmer går greit å se med andre dog, siden man ganske enkelt aldri er alene på en kino film uansett, og må ta med masete/bablete jenter i regningen uansett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-q5ES5fDk

Hvis du ser skrekkfilmer med veninner, blir det mye skiriking. Så sitter man der å ergrer seg over at man ikke får med handlingen.

Endret av Slettet-q5ES5fDk
Lenke til kommentar

Jeg ser mest filmer alene, da jeg kjenner alt for få mennesker som kan verdsette en god film. Av og til ser jeg en dårlig film sammen med kjente, og av og til ser jeg gode filmer sammen med jenter, men da har jeg som regel sett filmen selv tidligere, og valgt den fordi jeg mener at den har et budskap som er viktig for dem. Så pleier jeg å snakke om filmen, og forklare referansene i filmen og hva filmskaperen forsøker å si.

Da er det som regel snakk om litt tyngre filmer type europeisk auteur-film, eller surealistisk film ala Lynch. Jeg mener at mye film trengs dannelse kunstnerisk-kultur/kapital, for å forstås, men at enkelt filmer som man har sett å anser som gode. Kan sees med en søt jente, viss man forklarer litt før filmen, underveis og etter, og hun vil bli imponert over film som kunst, og litt imponert over meg :)

Endret av modin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...