Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen restarter seg!

Anbefalte innlegg

Har en 2 år gammel maskin, for en stund siden begynte den og restarte seg helt uten videre det vil si, det kom opp en blåskjerm"Fysiks minne dumping"

Tenkte ikke mer over det, og konkluderte med at en formatering sikkert hvar beste løsning, men det viste seg å by på problemer, for når det er 2 min igjen av instalasjonen får jeg samme blåskjerm igjen!

tenkte på at det kunne vær rambrikken, og satte inn en rambrikke fra en annen maskin jeg har liggende. men dette viste seg å bare forvære problemet og nå så samme hvilken rambrike jeg har satt inn nå restarter maskina seg før i heletat innstalasjonen starter!

Hjelp!

hva er galt?

Endret av larstome
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

List opp hardware.

Hovedkort, CPU, Ram-brikker (type/hastighet), skjermkort, HD(type/størrelse)..osv.

Å reinstallere er *IKKE* veien å gå for en PC som tydelig har symptomer på hardware-feil/overoppheting.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg har faktisk en kondensator som buler opp på hovedkortet, så da vil det med andre ord si at hovedkortete er gåent:)?

Mulig det, men hva med å liste opp hardware'n din?

PS.

Å konkludere med kodensatorer som er "blåst" er en antagelse som kan være korrekt, men også "far fetched".

Det kan like gjerne være en CPU-kjøler som ikke sitter godt (fikset en slik "rigg" nylig, samme symptom.. CPU-kjøler hadde løsnet).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Kjøleriba og viften til cpun sitter som spøpt, mulig det kan vøære bittelitt lite kjøle pasta i mellom, uten at jeg skulle tro at det hvar grunnen for akurat dette problemet:)

Har du tungt for det? :ohmy:

List opp/dokumenter hardware!!!

Hovedkort, CPU..etc. NÅ!

Lenke til kommentar
Kjøleriba og viften til cpun sitter som spøpt, mulig det kan vøære bittelitt lite kjøle pasta i mellom, uten at jeg skulle tro at det hvar grunnen for akurat dette problemet:)

Har du tungt for det? :ohmy:

List opp/dokumenter hardware!!!

Hovedkort, CPU..etc. NÅ!

Oi..voldsomt til keen du var på å hjelpe da? Skjult agenda eller?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Oi..voldsomt til keen du var på å hjelpe da? Skjult agenda eller?

Eeehhh... nei? Hva sikter de til? :)

Jeg har bare litt problemer med folk som ber om hjelp og ikke dokumenterer hardware...

Det kan være at noen av oss som frekventerer forumet vet noe om spesifikk hardware/feilsøking.

Kan være no der... :roll:

Lenke til kommentar

Specs

harddisk: Western Digital 200 GB S-ATA 700 RPM Caviar Special Edition 8MB cache

CPU: Intel Pentium 4 540J 3.2 GHz/800 MHc/1MB Socket 775 Boxed "Prescoot, 90mm"

Ram: OCZ 1024MBEL Dual Channrl Optimized PC3200 DDR 512 x 2 kit (2-3-2-6) 400 MHZ

Hovedkort: Asus P5GD1 hovedkort for s755 i915P ATX,SATA,GbLAN,DDR400,PCI-Ex16

Skjermkort: Hightech Excalibur Radeon x700 PRO 256MB DVI/VGA/TV-out PCI Expresss ICEQ

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Du var jo i overkant hissig på å få infoen også da.

Trenger ikke bli spydig og lure på om noen har tungt for noe bare fordi dem ikke er like kjappe som deg vettu

Var det der nødvendig?

Når jeg spør (pent) og gjentar så tåler "gutten" en skjennepreken.

Prøv heller å bidra med annet en insuineringer... :thumbdown:

Ikke er jeg spesielt kjapp heller.. for den saks skyld.

Og det er faktisk påkrevd å informere om hardware i en slik trådkategori.

@larstome:

Takk for info.

Du har en effektkrevende Prescott.

Kan være PSU (strømforsyning) som er "sliten" (svak). Hva slags PSU er det?

Det kan også være hk (kondensator) som har "sviktet" pga strømkrav fra Prescott'en. Har dog hatt samme hk (to stk) som fint klarte tilsvarende CPU.

Dersom du har mulighet (BIOS) kan du prøve om det hjelper å gi RAM-brikkene noe mer volt (VDimm) eller prøve med (en) brikke av en annen type (dersom du tilfeldigviks skulle ha det). Du kan også prøve å sette timings manuelt til f.eks. 2.5-3-3-7.

Det er ikke tilfeldigvis nylig tilkoblet noe USB-enhet? (Har opplevd problem med slike).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
strømforsyningen er en 350 W Sesonic powersupply m/Aktiv PFC

men jeg finner inen plass i bios og roandre på ram instilingen på :)

og jeg har en annen rambrike jeg har prøvd alerede utan ant det ga noe efekt i noe reting :)

Ram-timing finner du under "Advanced chipset".

Default er SPD (som muligens er "slapt" nok).

Har du sjekket temperaturer i Bios forresten ("Health screen")?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
halp null å niks gitt, når jeg sjekka hvar tepen 91 grader gitt, noe jeg syntes hvar ganske så mye egetlig:P

Ja. Det kan du si.

Virker som det er samme problem med tilsvarende maskin jeg fikset her om dagen.

KJøler er feil/dårlig montert.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...